همه چیز درباره دستگاه های بسته بندی

زمان مطالعه: 10 دقیقه

صحت و کیفیت، بازاریابی و سود، چرخاندن خط تولید! تمام موارد گفته شده با بسته بندی مناسب روی محصول ایجاد میشود . اولین نگاه مشتری به محصول ، بسته بندی محصول است. دستگاه های بسته بندی انواع بسیاری دارد . مقاله پیشرو خصوصیات این موضوع را برای شما به صورت مفصل شرح میدهد.

دستگاه های بسته بندی در اقتصاد مدرن چه نقشی دارند؟
صنعت بسته بندی چندی است که بر صدر بازار نشسته و در هر گوشه ای، رد پایی دارد. سخن از کیفیت عرضه ی یک قطعه که به میان می آید، این بسته بندی است که باید کارایی داشته باشد، بازاریابی و مارکتینگ هم به مدد همین پدیده انجام می شود و جالب اینجاست که به طرز استعاره گونه ای، هیچ خط تولیدی وجود ندارد که چرخش، بدون حضور دستگاه های بسته بندی مناسب و با کیفیت بچرخد. به حافظه ی خود در خرید مراجعه کنید، آیا ده سال پیش، هنگامی که به یک فروشگاه مراجعه کردیم تا این اندازه محصول قرار گرفته در بسته بندی وجود داشت یا ناچار بودیم پلاستیک طلب کرده و مقدار مورد نظر را در بسته، روی ترازو قرار دهیم؟ قصد مطالعه ی مقدمه را نداریم، اما اگر امروز، به هر شکلی، عنوان فعال اقتصادی را یدک می کشید، کسب و کار شما یک کمیت لنگ دارد، در صورتی که اهمیت بسته بندی را، آن طور که باید، درک نکرده باشید. کاری که در سطرهای آینده انجام می دهیم معطوف است به بررسی صنعت بسته بندی در کسب و کارهای امروزی، به ویژه حوزه ی خوراک (حبوبات، خشکبار و غیره) و البته، معرفی و بررسی چند نمونه دستگاه خوش نام در بازار داخلی. با ما همراه باشید.

 
ویترین نت,vitrinnet
بررسی اهمیت بسته بندی در اقتصاد این روزها

در گام اول، باید از کیفیت ماندگاری، سلامت و صحت محصولاتی که در بسته بندی قرار می گیرند آغاز کنیم. به عنوان مثال، گرد و خاکی متوجه محصول بسته بندی شده نیست و از تماس مستقیم با هوا در امان می ماند. اگر چه شرکت های بزرگ این مساله را درک کرده اند، اما هنوز هم شاهد این هستیم که کمپانی های نوپا، چنان که باید و شاید توجهی مبذول نمی دارند. شاید اغراق نکرده باشیم اگر تفاوت شرکت بزرگ و کوچک را همین بدانیم. بسته بندی فوایدی گسترده را پیشنهاد می دهد، بیایید به ارتقای طول عمر محصولات بسته بندی شده اشاره کنیم. اگر شما پخش کننده ای در انتهای چرخه ی فروش باشید، محصولی را سفارش می دهید که ماندگاری دو ساله دارد، یا دیگری که چند روز عمر می کند؟ نکته ای دیگر، محصولی را می خرید که به تبع بسته بندی مناسب سالم و سلامت مانده و از نظر بهداشت در جایگاه والایی است یا سراغ سفارشات اصطلاحا فله می روید؟
اگر خود این روند سوالات را تعمیم دهید، به خوبی قابل مشاهده خواهد بود که بسته بندی نه تنها یک خدمت، که خود صنعتی عظیم را پدید آورده. به همین شکل، کافی است توجه داشته باشیم که محصولات خوراکی، مثل خشکبار و حبوبات و گوشت و غیره، تنها یک طرف قضیه اند و هر چیزی در این اقتصاد مدرن شده، نیاز به بسته بندی دارد، حتی سیگاری که قرار است ریه ها را نابود کند، از نگاه مشتری، باید تازه توتون خود را تازه نگاه داشته باشد.
تا به اینجا سعی شد ترسیمی کلی از شمای بسته بندی و اهمیت این صنعت ارائه شود. در قسمت های بعدی، به انواع دستگاه های بسته بندی و شکل حضور آن ها در خط تولید کارخانه ها می پردازیم.

دستگاه بسته بندی چه انواعی دارد و خط تولید چه کسب و کارهایی را می چرخاند؟
 

برشمردن تعداد یا نوع دستگاه های بسته بندی کار معقولی نیست. زیرا به تعداد محصولاتی که در دنیا تولید می شود، دستگاه بسته بندی وجود دارد. گاهی حتی نیاز است یک خط تولید، بنا به نیاز خاص و انحصاری خود، به شرکتی، سفارش دستگاهی خاص را ارائه دهد. از همه ی این مسائل که گذر کنیم، باید به این امر صحه بگذاریم که دستگاه های بسته بندی، نقش اول خطوط تولید مواد غذایی هستند. در نتیجه، چه از نظر قیمت، چه از منظر تنوع محصول، دستگاه های بسته بندی حوزه ی مواد غذایی، پیچیده ترین مارکت را دارند.
پس از این، نوبت به صنایع شیمیایی می رسد. این حوزه، به تبع حساسیت و ایمنی، شاید جایگاه دوم را داشته باشد. به همین ترتیب و منوال، شما می توانید بر اساس فراگیری محصول و سپس، درجه نیاز به پوشش، رابطه ی آن صنعت با پدیده ی بسته بندی را به دست آورید.

دستگاه بسته بندی چه وظایفی را بر عهده دارد؟

در مقدمه گفتیم که دستگاه های بسته بندی، به شکلی استعاره ای، چرخ خط تولید هر کسب و کاری را می چرخانند. حالا زمان آن فرا رسیده تا کمی دقیق تر شویم. در معنای نزدیک، محصول شما هر چه که باشد، نیاز دارد تا در مراحل نهایی، درون بسته قرار گیرد. این از تاثیر اول بسته بندی بر خط تولید. اما اگر این بسته بندی، کیفیت را توام با اصول بازاریابی به روح محصول ندمد، نتیجه این خواهد بود که برند شما زمین می خورد و در بازه ای طولانی یا کوتاه، ناچارید با تعدیل نیرو و غیره دست به گریبان شوید، شاید هم واقعا خط تولید شما از کار بایستد.
با این مقدمات، به نظر می رسد آماده باشیم تا با هم، چند دستگاه بسته بندی قدرتمند را مرور کنیم. شاید شما در گام اول، به دنبال این باشید که قیمت دستگاه بسته بندی چند است، اما توصیه ما این است که ابتدا ببینید کدام یک با خواسته های شما همخوانی دارد، سپس به قیمت این دستگاه های صنعتی توجه کنید. در واقع، گستردگی و عمق حوزه ی انجام وظیفه ی دستگاه بسته بندی را، به قیمت آن، ارجحیت دهید.

معرفی چند دستگاه بسته بندی قدرتمند و خوش نام

از آن جا که ما به بازارهای جهانی اتصال نداریم، در نتیجه نمی توانیم به بانک جامع اطلاعاتی B2B های بین المللی نظیر علی بابا و ساخت چین ارجاع دهیم، در نتیجه، در جمع آوری اطلاعات، تکیه داشته ایم به نسخه ای ایرانی، به نام ویترین نت. آن چه در ادامه ارائه شده، به بیانی، می تواند بضاعت صنعت بندی این دیر و دیار نام گیرد.
گام اول، طبقه بندی دستگاه های بسته بندی، بر اساس عملکرد است که در بندهای زیر انجام داده ایم؛

1.    ماشین آلات پرکن؛
1.1  دستگاه پرکن حجمی و پودری
1.2  دستگاه پرکن توزینی
1.3  دستگاه پرکن گرانولی
1.4  دستگاه ساشه مدادی
1.5  دستگاه پرکن خطی مایعات
1.6  دستگاه پرکن مایعات روتاری
1.7  دستگاه پرکن مایعات غلیظ

2.    ماشین آلات لیبل زن؛
3.   دستگاه دربند؛
4.   دستگاه بسته بندی سلفون از زیر؛
5.   دستگاه بسته بندی سیل؛
6.   دستگاه بسته بندی چای و دمنوش؛
7.   دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار؛
8.   دستگاه بسته بندی سلفون از رو؛
9.   دستگاه ترمو فرم فیل سیل؛
10. اسکین پک؛
11. دستگاه وکیوم؛
12. سلفون استرچ؛
13. دستگاه دوخت نخی؛
14. دستگاه شیرینگ؛
15. دستگاه دوخت پلاستیک.

بسیار خب، همان طور که مشاهده می کنید در کلی ترین حالت ممکن، ما با پانزده نوع دستگاه بسته بندی مواجهیم. قبل از آن که به معرفی آن ها بپردازیم، نیاز به باز کردن یک پرانتز است.
دستگاه های بسته بندی، علاوه بر عملکرد و موضوع به خدمت گیری (همان مثال معروف بسته بندی حبوبات، خشکبار، گوشت و غیره)، بر اساس محل قرار گیری در خط تولید هم طبقه بندی می شوند. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، مثلا شاید یک شرکت، ابتدا خشکبار خود را در بسته های یک کیلوگرمی قرار دهد، سپس کارتون های صدتایی از آن ها پدید آورد و قسمت آخر، هر ده کارتون را در یک بسته بندی عظیم قرار دهد، واضح است که در هر مرحله نیاز به دستگاهی مخصوص است.
حال، اگر موافق باشید، از دستگاه های پرکن آغاز کرده و تا دستگاه بسته بندی سلفون از رو، توضیح چکیده وار خود را ادامه می دهیم.

ماشین آلات پر کن، متنوع ترین دستگاه بسته بندی

 

ویترین نت,vitrinnet
 
دستگاه های پر کن به ظاهر کار آسانی دارند، چیزی (مایع، گاز، قطعات جامد و غیره) را درون ظرف مشخصی می ریزند. اما مساله به این راحتی ها نیست، که اگر بود، لقب متنوع ترین ماشین آلات بسته بندی را یدک نمی کشیدند. اولا ما پدیده های مختلفی را درون بسته بندی قرار می دهیم. در نتیجه، مثلا اگر بخواهیم گازی سمی را بسته بندی کنید، ایمنی باید در اوج باشد. مشابه همین امر، اگر مایعی که بسته بندی می شود چسبان باشد کار چالشی است. حتما می توانید مثال های دقیق تری به آن چه گفتیم اضافه کنید و اما قصد ما این است که اشاره ای داشته باشیم به زیر شاخه های این دستگاه بسته بندی.
ماشین های بسته بندی پر کن، خود هفت زیر دسته دارند و هر کدام از این هفت زیر دسته را، شرکت های مختلفی تولید و به بازار داخلی عرضه کرده اند. با توجه به نوسان ارز و اقتصاد داخلی، اگر قیمت دستگاه بسته بندی برای شما اولویت دارد، از طریق سایت ویترین نت با تامین کننده دستگاه صنعتی مورد نظرتان تماس بگیرید، اما توصیه ی کیفی برای انتخاب را همینجا در اختیار شما قرار می دهیم، دستگاهی را انتخاب کنید که سلامت محصول را با استفاده از ویژگی هایش تضمین کند، نه توصیف تامین کننده. مثلا اگر خط تولید شرکت نوشابه را مجهز می کنید، این مهم است که نوشیدنی شما بدون از دست دادن گاز و ایجاد کف بسته بندی شود، حال آیا دستگاهی که انتخاب کرده اید این ویژگی را دارد یا نه؟

ماشین آلات لیبل زن؛ صنعت بسته بندی در خدمت بازاریابی


 
ویترین نت,vitrinnet
 
تقریبا در هر مرحله ای، حداقل یکی از خطوط تولید باید به دستگاه بسته بندی لیبل زن مجهز باشد. یکی اهداف مهم بسته بندی همین است که شما برند خود را به مخاطب بشناسانید. در نتیجه، هیچ فایده ای ندارد اگر بسته بندی از نظر کیفی عالی باشد، کالای شما را سالم به مقصد و به دست مشتری برساند، اما هویت برند را در ذهن مخاطب نقش نکند. روی هم رفته، اگر این اجازه را به ما بدهید باید بگوییم آینده و موفقیت کسب و کار شما حداقل در حوزه ی مارکتینگ، به طور مستقیم روی کیفیت ماشین های لیبل زن بنا می شود.
این دستگاه ها، در تمامی ابعاد تولید می شوند، از یک دستگاه لیبل زن دستی، تا نمونه های عظیم صنعتی که می تواند یک خط تولید کامل را به تنهایی بچرخاند. دوباره تاکید می کنیم، به سایت های B2B مراجعه کنید و بر مبنای نیاز خرید کنید.

دستگاه بسته بندی دربند؛ صنایع غذایی باید ایزوله باشند

ویترین نت,vitrinnet
 
از دوغ و نوشابه گرفته تا کنسرو ماهی و خاویار، همه گذرشان به ماشین های دربند می افتد. همین تنوع باعث شده تا قیمت دستگاه بسته بندی از نوع دربند، طیف و گستره ی وسیعی، از چند صد هزار تومان، تا چندین میلیون تومان را تجربه کند.

دستگاه بسته بندی سلفون از زیر؛ به ترشی لواشک

شما از لواشک های بازار آن قدر لذت نمی بردید اگر دستگاهی به نام بسته بندی سلفون از زیر در خط تولید کارخانه ها انجام وظیفه نمی کرد. به غیر از این امر، بستنی ها، ظروف یک بار مصرف و تمامی وسایلی که چنین ساختاری دارند، به کمک این ماشین آلات بسته بندی می شوند.

دستگاه بسته بندی سیل؛ سالاد رستوران در این ظروف قرار می گیرد

سعی کردیم برای معرفی، از دلچسب ترین مثال استفاده کنیم. هرچند که به احتمال زیاد شما مصداقی بهتر از پیشنهاد ما در چنته دارید. بگذریم، این دستگاه های بسته بندی، مطابق با قالب شما، بسته بندی را انجام می دهند و از همین سالاد گرفته، تا شکلات و میوه و سالاد الویه را برای رسیدن به دست مصرف کننده آماده می سازند.

دستگاه بسته بندی چای و دمنوش

ویترین نت,vitrinnet
 
این یکی نیازی به شرح و توضیح زیادی ندارد. هم به دلیل چای خور بودن ما ایرانی ها، هم به سبب فراگیری انواع و اقسام چای های موجود در بازار. اما مساله بازهم ریشه در نیاز شما دارد. اگر اولویت تولید تی بگ باشد، یک دستگاه مناسب است و در صورتی که بخواهید بسته بندی را به صورت جعبه ای در کیلو های مختلف عملی سازید، نیاز به دستگاهی دیگر دارید.
شرکت هایی که در این حوزه فعالیت مفید دارند عبارتند از لیست زیر؛
  • شرکت صنعت سازان نام آور؛
  • صنعت کاران متحد؛
  • کارا صنعت؛
  • شرکت دنیای نوآوران صنعت؛
  • آراد ماشین.

 

دستگاه بسته بندی خشکبار و حبوبات، بازاری وسیع

ویترین نت,vitrinnet
 
دستگاه بسته بندی خشکبار از نمونه تولیدات جالب و جذاب است. مهم ترین علتی که سبب می شود گزاره ی فوق صحیح به نظر برسد این است که یک تولیدی خانگی هم متقاضی چنین دستگاهی است، شرکت های عریض و طویل هم بر مبنای عملکرد همین دستگاه ها کسب درآمد می کنند. اما مثلا دستگاه های بسته بندی چای و دمنوش را تنها کمپانی های صاحب نام در اختیار می گیرند.
قیمت انواع این دستگاه های بسته بندی، تغییر زیادی دارد و بسته به مصرف و خواسته ی شما، طیف گسترده ای را طی می کند، حتی اگر به کارتان بیاید، می توانید روی نمونه های دست دوم هم حساب باز کنید.

دستگاه بسته بندی سلفون از رو؛ مثل کیک و کلوچه

نمونه ی قبلی که گفتیم، سلفون از زیر بود و مثال لواشک را آوردیم. حالا همان لواشک را در پوسته ی بیرونی تجسم کنید. لایه ی پلاستیک چسبان با دستگاه بسته بندی سلفون از زیر و پلاستیک رویین هم با استفاده از این ماشین انجام می شود. مثال دوست داشتنی این نوع بسته بندی اما، مثال کیک و کلوچه خواهد بود، این طور نیست؟

جمع بندی؛ حضور بسته بندی، ضرورت هر خط تولید است

کاری که ما در بالا انجام دادیم، بیان چند و چون صنعت بسته بندی و نمایش این امر است که هر خط تولید به این ادوات نیاز دارد. در ادامه ی کار سعی کردیم شما را با تنوع این دستگاه ها آشنا سازیم و برای چندین نمونه، شرح و تفصیلی خلاصه اما کاربردی نگارش کنیم.
حال زمان آن است که بازگردیم به مقدمه تا بار دیگر نشان دهیم که حتی ارزش این متن، ریشه در ضرورت بسته بندی در اقتصاد مدرن دارد. اقتصادی که به شدت رقابتی است و کیفیت، سلامت و زیبایی حداکثری می طلبد. شما نمی توانید در اقیانوس شنا کنید بدون تجهیز و پشتیبانی، به طور مشابه، محصولی که تولید می کنید، جای خود را در دل مردم باز نمی کند، مگر در پوسته ای جذاب و زیبا قرار گرفته باشد.
در بین محصولاتی که معرفی شدند، بعضی مختص خط تولید های عظیم بودند و بعضی در یک کارگاه خانگی هم امکان استفاده داشتند. اما مهم چیز دیگری است، شما در هنگام انتخاب، باید نیاز خود را در نظر بگیرید و متناسب با آن، گزینه ها را مقایسه کنید. پیشنهاد شخصی ما حضور در B2B ها است، شبیه کاری که ما انجام داده ایم، اما تخصصی و دقیق تر.   


 
 
این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *