چطور برای محصول یک بسته بندی مناسب انتخاب کنیم

زمان مطالعه: 5 دقیقه

چه طور برای محصول خود یک بسته بندی مناسب انتخاب کنیم؟

وقتی نوبت به انتخاب بسته‌بندی با مواد مناسب برای محصول میرسد،شما نمی‌توانید نسبت به جزئیات بی اهمیت باشید. در ادامه بسته‌بندی محصول قطعا یکی از بزرگترین فاکتور‌ها در تولید موفقیت‌آمیز یک محصول است.
یک بسته‌بندی مناسب نه تنها باعث ایجاد مصرف کننده میشود، بلکه محصول شما را در حمل و نقل حفظ میکند و همچنین باعث تازه نگه داشتن محصول ،مخصوصا در مورد بسته‌بندی صنایع غذایی، می شود.شما یک بسته‌بندی جذاب برای محصول خود دارید، محصول خود را با یک بسته‌بندی شناخته شده با برند مشخص روی قفسه فروشگاه به نمایش گذاشته‌اید. اما کیفیت بسته‌بندی زمانی مشخص میشود که مشتری آن را در دستان خود میگیرد.
این بدان معنی است که بسته بندی اشتباه می تواند زیان آور باشد.یک طراحی شفاف برای محصول به همراه نام تجاری در بالای آن یک عنصر مهم در طراحی بسته بندی است. عملکردن به این دستور بسیار مهم است. در این قسمت قصد داریم نکاتی را برای شما باز گو کنیم که  شما را برای انتخاب یک بسته بندی مناسب راهنمایی کند و محصول شما به عنوان یک برنده از قفسه مغازه ها خارج میشود.

 بسته‌بندی محصول قطعا یکی از بزرگترین فاکتور‌ها در تولید موفقیت‌آمیز یک محصول است.

بودجه مد نظر شما

قبل از شروع به احداث خط بسته‌بندی، باید بودجه خود را مشخص کنید. بودجه شما، مشخص میکند که چه نوع موادی را میتوانید برای بسته‌بندی انتخاب کنید و خلاقیت شما میتواند بسته بندی را جذاب کند.موادی مانند شیشه و الیاف طبیعی ظاهر بسیار زیبایی را برای مصرف کننده ایجاد میکنند. خب اما این مواد ارزان نیستند و هزینه بالایی را برای شما رقم میزنند. بسته‌بندی‌های از جنس شیشه منجر به نگرانی‌هایی میشود و ممکن است منجر به افزایش قیمت برای مصرف کننده و حتی نگرانی‌هایی هنگام حمل و نقل شود. بعضی از محصولات مخصوصا محصولات غذایی برای مشتری ارزش زیادی دارد و افراد حاضر هستند بهای زیادی برای آن پرداخت کنند، اما این استراتژی برای همه محصولات مناسب نیست.گزینه‌‌های بهتری، از نظر صرفه اقتصادی وجود دارد. برای مثال بسته بندی‌های کاغذی و مقوایی برای مواد غذایی مناسب است، و با مقوا و کاغذ محافظت خوبی از محصول صورت میگیرد و همچنین طراحی روی مقوا کاغذ بسیار ساده بوده و میتوان روی آن خلاقیت های بسیاری به خرج داد.بسته‌بندی از جنس پلاستیک گزینه مناسبی نیست، زیرا بازیافت در طبیعت بسیار زمان‌بر و پیچیده است . بهتر است از مواد بازیافتی استفاده کنید.این سبک بسته‌‌بندی هم به شما و هم به مشتری حس بهتری میدهد و انگیزه خرید را برای مشتری بالا میبرد.ایده ای که برای بسته‌بندی در نظر داریم از نظر خلاقیت و جنسی که انتخاب میکنیم،در مقایسه با آنچه که باید انجام دهیم ، بهتر است که نزدیک به هم باشد. در تعادل بودن باعث موفقیت در پروژه و تاثیر گذاری آن میشود.

بسته بندی‌های کاغذی و مقوایی برای مواد غذایی مناسب است.

حمل و نقل محصول و بسته بندی

هنگامی که طراحی بسته‌بندی کامل شد و تمام تصمیمات در خصوص بسته‌بندی انجام گرفت،وقت آن است که بسته‌بندی را عملی کنیم و آزمایشات لازم را روی آن انجام دهیم. مهم نیست که طراحی شما چه قدر جالب و خلاقانه است ، اگر بسته‌بندی به درستی کار نکند، از محصول شما محافظت نکند،هیچ مزیتی نخواهد داشت.طراحی که برای مصرف کننده احساس نیاز کند، اما این اطمینان را نتواند بدهد که هنگامی که از قفسه خارج میشود تا به منزل برسد سالم می‌ماند ، یک بسته‌بندی بی ارزش است.  اگر محصول شما بزرگ، ظریف یا هر نوع غیر معمولی باشد، مهم است که مواد مورد نظر شما قدرت نگه داری و حمل محصول را داشته باشد.محصولاتی با عمر طولانی مدت که حتی پس از مدت زمان طولانی در قفسه نیز باید برجسته شوند، نیاز به رسیدگی های خاصی دارند. یک چاپ عالی، مانند پوشش با UV با پوشش بالا و پوشش مایع، می تواند فقط ترفند باشد.اگر در ابتدا کار روی یک بسته بندی با کیفیت بالا سرمایه‌گذاری کنید ، در دراز مدت اثرات بسیار خوبی در کسب و کار ما خواهد گذاشت. برای مثال کالای کمتری آسیب خواهید. زمانی که هزینه آسیب محصول برابر با هزینه بسته بندی محافظتی است، برای تامین بودجه تولیدی وهزینه مشتریانتان، بهترین استراتژی را برگزینید.
 

مواد و پایداری بسته بندی

همانطور که نمیخواهید در یک خانه بزرگ و یا خیلی کوچک زندگی کنید، فضای مناسب برای بسته‌بندی مناسب تاثیر زیادی بر نتیجه نهایی دارد.پلاستیک‌های شیرینک و بسیاری دیگر از بسته‌بندی‌های انعطاف پذیر وزن پایینی دارند و همچنین عملکرد چاپی مناسبی روی آنها انجام میشود.در مقایسه با بسته بندی‌های سنگین تر و بزرگ تر هزینه حمل و نقل نیز برای شرکت های تجاری فوق العاده مطلوب است . علاوه بر این، گزینه‌های پلاستیکی موجود برای کمک به نام تجاری ترویج پایداری با بسته‌بندی قابل بازیافت و ضایعات کمتری وجود دارد.امروزه گزینه‌های انعطاف‌پذیر بسته‌بندی وجود دارد که می تواند محصول شما را در حین حمل و نگهداری در هنگام باز بودن و مرتب کردن آن آسان کند.شما احساس پشیمانی نخواهید کرد،تمام مواد انعطاف پذیر را امتحان کنید و بهترین را برگزینید و آن را به عنوان زیرساخت کار خود قرار دهید.
پلاستیک‌های شیرینک و بسیاری دیگر از بسته‌بندی‌های انعطاف پذیر وزن پایینی دارند

اندازه بسته بندی را در نظر بگیرید

اگر محصولی دارید که دارای چهار اندازه متفاوت است، می توانید با طراحی دو بسته مختلف اندازه به جای چهار اندازه مختلف، با داشتن ابعاد و طراحی مناسب، بتوانید هزینه‌های خود را کاهش دهید. شما نیز هم زمان و هم پول را صرفه جویی خواهید کرد و همچنین اطمینان حاصل می شود که هماهنگی در محصولات شما وجود دارد.در حالی که مهم است که طراحی بودجه، حمل و نقل، مواد و طراحی بسته بندی را در نظر بگیریم و هر یک از این عناصر را در طراحی بسته بندی کلی خود قرار دهیم، این امر برای حفظ مخاطبان خود در جلو هر یک از این تصمیمات است.نگه داشتن مخاطبان هدف خود را در خط مقدم طراحی خود را در طول راه کمک خواهد کرد که موفقیت کلی را با طراحی بسته ببینید.نوع مواد مورد استفاده شما در طراحی بسته بندی شما بخشی از نام تجاری شما است، بنابراین هرگونه قطع ارتباط بین مواد یا طراحی و پیام نام تجاری شما، مصرف کنندگان را خفه می کند و اعتماد آنها را از دست می دهد.برای درخواست تجدید نظر به مشتریان خود، قبل از اینکه این تصمیمات بازاریابی کلیدی و نام تجاری را انجام دهید، باید تحقیق کنید و آنها را به اندازه کافی درک کنید.تحقیقات بازار یک راه عالی برای یادگیری ارزش مخاطبان خود است و تصمیم می گیرند چگونه این اطلاعات را با بودجه، حمل و نقل، و نیازهای پایدار و اهداف خود جفت کنند. همیشه به جمعیت شناسی کلیدی خود گوش دهید و به نیازهای خاص خود بپردازید.

با داشتن ابعاد و طراحی مناسب، بتوانید هزینه‌ها را کاهش داد

بدون محدودیت

گزینه‌های بی پایان برای مواد بسته‌بندی وجود دارد. تنها محدودیت‌هایی که در بودجه، پایداری، و شاید تخیل شما وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که تمام جنبه های گزینه های مواد بسته بندی را مرور کنید و طرح ایده آلی را ارائه دهید تا بتوانید کلید عمومی خود را به عنوان مرکز آن حفظ کند.مهمتر از همه، اطمینان حاصل کنید پیام پیام شما به مخاطبان شما با هر بسته ای که در قفسه قرار داده می شود منتقل می شود.
 
 

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *