طرز بسته بندی بستنی به صورت صنعتی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

طرز بسته بندی بستنی به صورت صنعتی

در این مقاله بحث ما روی بسته بندی  و تولید انبوه بستنی در کارخانه ها و کارگاه های صنعتی است. در ابتدا با روند تولید بستنی آشنا میشویم و در ادامه مقاله از تخصص یکی از تولید کننده های دستگاه های بسته بندی بستنی استفاده می کنیم و در انتها به مزایا و سوددهی راه اندازی این خط تولیدخواهیم پرداخت.

طرز تهیه بستنی در داخل کارخانه

در ابتدا شیر تازه رو داریم که از گاو داری های مشخص وارد کامپیوتر میشود و بعد از آن با انواع شیرین کننده ها که عمدتا گلوکز مایع و شکر می باشد مخلوط میشود سپس مقدار اندکی استابلایز و امولسفایر اضافه شده که باعث ایجاد بافتی نرم و یک دست و باعث تشکیل نشدن بلور های یخ در بستنی میشود.

خب مرحله بعد مرحله مخلوط کردن است،  تمام مواردی که نام بردیم در یک مخزن با مقدارهای مشخص ریخته میشوند و طی مراحل هموژناسیون و پاستورازیسیون توسط تجهیزات مبدل حرارتی لایه ای تا5 درجه سانتگراد سرد میشود و به مخازن نگهداری جهت طی مرحله پروردن فرستاده می شود، مدت زمان توقف در مخازن نگهداری جهت رسیده شدن حداقل 4 ساعت است که این مرحله به منظور پروردن آمیخته بستنی می باشد.

بعد از این مرحله ترکیب حاصل شده وارد تجهیزات برودتی می شود که سرمای بستنی را به منفی 5 می رساند این روند همراه با هوادهی می باشد بعد از مرحله انجماد هوادهی به مراحل پرکردن، سختی سازی (جهت انجماد و سخت شدن) و به بسته بندی منتقل و بعد از بسته بندی به واحد قرنطینه منتقل تا جهت فروش و ارسال به بازار آماده شود.

بسته بندی منتقل و بعد از بسته بندی به  واحد قرنطینه منتقل تا جهت فروش و ارسال به بازار آماده شود.

امروزه علاوه بر تولید  بستنی توسط دستگاه های کارخانه ای ، نسل جدید دستگاه بستنی ساز از جمله دستگاه بستنی ساز رولی  که با آن بستنی رولی را  تهیه می کنند وارد بازار شده است که توسط این دستگاه بستنی ساز ، بستنی در مقابل دیدگان مشتری تهیه و تولید میشود و مشتری میتواند بسته به ذائقه ی خود میوه، آجیل، شکلات، کیک، بیسکویت و … را برای افزودن به بستنی انتخاب کند تا بستنی با  طعم دلخواه ایشان و با مواد اولیه مرغوب تهیه شود .

 خصوصیات یک نوع بستنی مرغوب

ذوب مناسب (در دهان ذوب شود )

قوام مناسب (اجزای بستنی باید کاملاً با یکدیگر مخلوط شده باشند و پایداری و استحکام بافت داشته باشد)

طعم و عطر مناسب

شیرینی متعادل

استفاده از مواد اولیه مرغوب و بدون ضرر

در مورد دستگاه های بسته بندی بستنی مصاحبه ای داشتیم با خانم مهندس شیرعلی مدیر فروش شرکت ماشین سازی عدیلی ، با ما همراه باشید.

معرفی دستگاه بسته بندی مورد نیاز در این خط تولید

قیفی، کیم، اسپیرال، حصیری و هر بستنی که به صورت دانه ای بسته بندی شود می تواند داخل این دستگاه شود و روی ریل دستگاه قرار گیرد این دستگاه دارای انگشتی است، این انگشتی به سمت بالا حرکت میکند بستنی را میگیرد و به سمت جلو هدایت میکند در قسمت دیگر رول سلفون قرار دارد و سپس سلفون روی بستنی قرار میگیرد و توسط فک های دستگاه پرس و دوخته میشود و در انتها از دستگاه خارج میشود.این دستگاه به صورت plc و تمام اتوماتیک است.

تفاوت دستگاه plcو مکانیکی

در دستگاه مکانیکی تغییر ابعاد به سختی امکان پذیر است و باید صفحه دستگاه تغییر کند اما در دستگاه های plc میتوان خیلی راحت ابعاد  محصول را تغییر داد.خب به نظر بسیار کاربردی تر می آید.

ابعاد دستگاه

طول دستگاه 1متر و 70 سانت است  و عرضش تقریبا یک متر است و ارتفاعش سه متر است.

چه تعداد نیروی انسانی نیاز است

تولید شما هر چه قدر بیشتر باشد نیروی انسانی بیشتری لازم است و اما کوچک ترین دستگاه در این زمینه با یک نفر نیروی انسانی کار میکند.

اگر از هزینه سلفون صرف نظر کنیم و فقط دستگاه مد نظر باشد و دستگاه plc بخواهید تقریبا 25 میلیون است.

در تمام خط تولیدهای بستنی دستگاه بسته بندی استفاده میشود

 

نگهداری از دستگاه – تعمیرات دستگاه و سایر موارد به چه صورت است؟

تمام دستگاه های شرکت دارای یک سال گارانتی می باشد. تمام خدمات ازجمله نصب ، راه اندازی و آموزش کار با دستگاه رایگان است.
به صورت مادام العمر دستگاه های صنعتی ما خدمات پس از فروش دارد و ارسال دستگاه به هر نقطه از ایران و دنیا امکان پذیر است.

با توجه به توضیحات و مطالب ذکر شده اکنون به دلایل جذابیت راه اندازی این خط تولید میپردازیم

همان طور که میدانید یکی از پرطرفدار ترین و جذاب ترین میان وعده ها درتمام دنیا از دید کارشناسان تغذیه بستنی است. این خوراکی جذاب در سنین رشد به افراد توصیه میشود.

یک منبع جذاب و خوشمزه از انرژی که میتوان آن را به عنوان شیر نیز در وعده غذایی قرار داد.خیلی از افراد مخصوصا کودکان که طعم شیر را دوست ندارند ، از بستنی استفاده میکنند.

بستنی با وسایل و تجهیزات مدرن و کاملا بهداشتی تهیه و توزیع میگردد و به لحاظ پاستوریزه شدن سالم تر و مطمئن تر است.

برای دیدن عملکرد دستگاه های صنعتی ، و اطلاعات دقیق تر از دستگاه ها  میتوانید به سایت B2B  ویترین نت مراجعه کنید . این سایت به صورت تخصصی روی دستگاه های صنعتی فعالیت دارد.

تهیه و تولید این دسر جذاب و عوام پسند همیشه مورد توجه بوده و با طراحی جدید و اسانس های خاص فروش محصول را میتوان افزایش داد و به سود آوری بیشتر رسید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *