همه چیز درباره عمده فروشی آنلاین

زمان مطالعه: 5 دقیقه

پلتفرم فروش آنلاین B2B

عمده فروشی (wholesaling) یک بازی دو سر برد برای تولید کننده و خریدار است. در دنیای امروز، عمده فروشی محصولات با استفاده از ابزارهای تکنولوژیک، بی واسطه و به صورت آنلاین صورت می‌پذیرد. نشان خواهیم داد چگونه “بازاریابی B2B” می‌تواند اهداف تجاری یک برند، کسب و کار یا بنگاهی اقتصادی را تحقق بخشد. مطالعه‌ی سطرهای پیش رو به فعالان اقتصادی در تمامی سطوح (کلان و خرد) توصیه می‌شود.

وب سایت ویترین نت مرجع مناسبی برای کسب و کارهاست که خرید عمده و آنلاین خود را سریع و راحت انجام دهند.

اتصال کسب و کارها به هم از طریق پلتفرم های B2B

درباره‌ی اینکه B2B ها چه‌می‌کنند و فواید آن‌ها چیست، فراوان گفته‌ایم و گفته‌اند. اما مطلبی که کسی به آن دقت نمی‌کند و به نوعی جعبه سیاه B2B به حساب می آید، قدرت این پلتفرم در ایجاد خرید و فروش کلی به صورت آنلاین است. از این مجرا، نه تنها یک فروشنده، بلکه خریدار هم طرف قابل توجهی می‌بندد. به بندهای زیر توجه کنید تا به طور مشخص، ظرفیت B2B در ایجاد امکان عمده فروشی آنلاین را بررسی کنیم.

  • حضور در B2B ها به معنی قرار دادن خدمات و محصولات برند یا کسب و کار شخصی در ویترینی بزرگ، لوکس و در عین حال تخصصی است. این پلتفرم به واقع نمایشگاهی بیست و چهارساعته، در تمام روزهای سال ایجاد می‌کند و هر فرد (خریدار، همکار، فروشنده، کارشناس و غیره) می‌تواند به راحتی عیار کمی و کیفی برندی فرضی را به دست آورد.
  • هر پلتفرم B2B سازوکاری دارد که افراد متخصص را به خود جلب می‌کند. یعنی وقتی شما تولید کنندهی دستگاه بسته بندی هستید، با اطمینان کامل از این موضوع که مخاطبِ متخصص، کالا، خدمات و سایر امکانات برند شما را مشاهده می‌کند، در پلتفرم مذکور حضور می یابید. این یعنی یک خریدار بالفعل از دارایی و تولید یک شرکت بازدید می کند، هم شرکت بی واسطه به صورت کلی می فروشد، هم خریدار رقابتی ترین قیمت را دریافت می کند.
  •  فروشنده ی B2B با استناد به آمار فروش، می‌تواند محبوب ترین خدمات خود را کشف کند و از این طریق، روز به روز در جهت مقبولیت بیشتر گام بردارد. این موضوع به طور مستقیم افزایش فروش را رقم می‌زند و در طرف مقابل، در این بازار آشفته، خریدار همان چیزی را دریافت می‌کند که در ذهن متصور بوده.
  • و در نهایت امر، عمده فروشی آنلاین سازوکاری ساده و سر راست می یابد.

وب سایت ویترین نت مرجع مناسبی برای کسب و کارهاست که خرید عمده و آنلاین خود را سریع و راحت انجام دهند. این روزها همه به دنبال روش‌های ساده‌تر و سریع‌تری برای انجام کارهای خود هستند و یکی از کارهایی که زمان و هزینه زیادی برای بیشتر کسب و کارها به همراه دارد خرید عمده مواد اولیه است. عمده فروشی آنلاین ویترین نت تلاش می‌کند که به عنوان یک پلتفرم B2B، خرید عمده و آنلاین را بهبود ببخشد.

آن چه در بالا بیان شد، نمایش ظرفیت B2B در عمده فروشی آنلاین نام دارد. واضح است که به دلیل محدودیت، ما مطالب را در نهایت فشردگی و چکیده سازی بیان کرده ایم. اما با همین مقدمه می‌توانیم سراغ مطلب اساسی برویم، اصلا چرا یک برند باید به سمت عمده فروشی آنلاین حرکت کند؟

عمده فروشی آنلاین، چرا و چگونه؟

عمده فروشی آنلاین؛ فروش و سود بیشتر

طبق آمار tradegecko.com شرکت‌هایی (کسب و کارهایی) که به عمده فروشی آنلاین روی آورده‌اند و در پلتفرم‌های B2B حضور فعالی دارند، تا چهل و چهار درصد بیشتر اخذ سفارش کرده اند. در طرف مقابل، نظر سنجی Econsultancy نشان میدهد که امروزه، بررسی آنلاین برای خرید، سی و هشت درصد بیشتر است از مراجعه حضوری و تلفن و غیره. همه‌‌ی اینها روی هم به معنی گستردگی عمده فروشی آنلاین است.

با ثبت نام رایگان در ویترین نت همین حالا عمده فروشی آنلاین خود را افتتاح کنید

  • تعمیق رابطه ی برند- مشتری

مشتری وقتی قرار است پول بدهد (آن هم هزینه ای در مقایس کلی)، دوست دارد که زیر و بم خدمات یا کالایی که میخرد را بداند. ایجاد این امکان به صورت آنلاین یعنی او نیاز ندارد به یک فرد مراجعه کند و مشکلات ارتباطی و کلامی را به جان بخرد. تنها آنلاین می شود، محصول و خدمات را مقایسه می کند و در انتها تصمیم می گیرد. وقتی کار خرید و بررسی محصول راحت شود و در عین حال به دور از چرب زبانی، در قالبی تخصصی امکان پذیر باشد، رابطه ی برند و مشتری هایش عمیق می شود.

  • ایجاد یک کاتالوگ؛ نه، خیلی بهتر از آن

کاتالوگ شما دفترچه ای است که به دست مشتری می‌رسد. گاهی اوقات هم اگر بخواهد خیلی به روز باشد، یک فایل PDF است. اما شما در یک B2B  مارکت می‌توانید کاتالوگی آنلاین به همراه عکس، ویژگی و لیست قیمت ارائه کنید و به مشتری امکان مقایسه محصولات را بدهید. از همه مهمتر اینکه، این کاتالوگ آنلاین قابلیت به روزرسانی لحظه ای دارد، چه چیزی بهتر از این برای یک عمده فروشی آنلاین؟

  • مارکت جدید، مشتری جدید

شاید شما واقعا کیفیت و ویژگی‌های مفید و قدرتمند بیشتر و بهتری نسبت به رقبا ارائه می‌کنید. اما به هر دلیلی شاید مشتری یا بازارهای هدف نسبت به شما شناخت ندارند. مشکلی نیست، یک پلتفرم B2B و ورود به حوزه‌ی عمده فروشی آنلاین یعنی دست یابی به مارکت های جدید و به دنبال آن، دریافت خیل عظیم سفارش خرید و توصیه ی همکاری.

  • صرفه جویی در وقت و هزینه

عمده فروشی آنلاین وقت و سرمایه ی شما را حفظ می‌کند. در واقع، B2B برای شما بازاریابی می‌کند و نیاز شما به تیم های مارکتینگ را از بین می‌برد. در طرف مقابل می‌توانید وقت و هدف را معطوف سازید به افزایش کیفیت و ارائه‌ی قابلیت‌های جذاب.

  • تیم فروش شما با دست بازتری عمل می کند

عمده فروشی آنلاین، یعنی اینکه مشتری خدمات و محصول برند شما را پشت ویترین تماشا می کند، یعنی نیازی نیست تیم فروش شما به دنبال مشتری باشد، تنها کافی است به وقت مراجعه، با ارائه ی سرویس استاندارد، سفارش او را ثبت کرد و یک همکاری طولانی مدت را آغاز کرد.

عمده فروشی آنلاین؛ جمع بندی

ما در این نوشته به ظرفیت پلتفرم‌های B2B برای ایجاد امکان عمده فروشی آنلاین اشاره کردیم. سپس گریز کوتاهی زدیم به این نکته که فروش عمده به صورت آنلاین، تنها برای تولید کننده و ارائه دهنده خدمات مفید نیست، بلکه بازی برد بردی است که خریدار هم از آن نفع می‌برد (خرید خدمات برندی باکیفیت در اقتصادی ترین شرایط بدون نیاز به چانه زنی و مذاکره و غیره). در آخر هم با ارائه‌ی دو آمار نشان دادیم عمده فروشی آنلاین یک انتخاب نیست، بلکه الزامی است که نه در آینده‌ای نامعلوم، بلکه از همین حالا تمامی اقتصاد را معطوف به خود ساخته.

حالا در انتها و به عنوان چکیده ی بحث، یک پلتفرم B2B ایرانی را معرفی می‌کنیم که در قالبی حرفه ای، به عنوان یکی از اهداف اصلی خود؛ عمده فروشی آنلاین را مد نظر قرار داده است. ویترین نت، پلتفرمی برای خرید و فروش عمده فضای اقتصاد ایران و در حوزه های متنوع این زمینه فعالیت موثر دارد. اگر نخواهیم وارد توصیف و تشریح بی فایده شویم، باید بگوییم همان کاری که alibaba و made in china در فضای بین المللی انجام میدهند، ویترین نت در ایران عملی می‌سازد. در صورتی که سودای عمده فروشی آنلاین را در سر می پرورانید، به ویترین نت سری بزنید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *