رایج ترین فیلم های پلاستیکی در صنعت بسته بندی شیرینگ

زمان مطالعه: 7 دقیقه

چگونه برای بسته بندی، متریال انعطاف پذیر یا فیلم انتخاب کنیم؟

یکی از مهم ترین مواد اولیه مورد استفاده در صنعت بسته بندی، غشای نازک از متریال پلاستیک است. فیلم های پلاستیکی یکی از آیتم های کلیدی در محافظت، معرفی در بازار و توزیع انبوه محصول بدون آسیب رسیدن به آن است.

برای اطمینان از ایمنی مواد غذایی، افزایش عمر مفید محصول، گرم شدن، حفاظت از عوامل خارجی، سهولت استفاده، بازدهی و چاپ عالی، صنعت بسته بندی با ارائه بسته بندی انعطاف پذیر به میزان بی سابقه ای پیشرفت کرده است.

دانستن برخی نکات در خصوص فیلم های انعطاف پذیر مورد استفاده در صنعت بسته بندی، قبل از اینکه وارد جزییات شویم، بسیار مهم است. یعنی یک شناخت کلی درباره مواد بسته بندی داشته باشیم و بعد راجع به محصول خودمان اطلاعات به دست بیاریم. مهم است که یک تامین کننده مناسب برای به دست آوردن مواد اولیه داشته باشیم. یک تامین کننده خوب که در صنعت حضور فعال داشته باشد و نیاز شما را بشناسد و درک خوبی از بسته بندی ها داشته باشد.

حتما ببینید: لیست قیمت انواع دستگاه های شیرینگ

متریال انعطاف پذیر یا  فیلم های شیرینگ

 

اهمیت بسته بندی با متریال مناسب

قابلیت هایی که بسته بندی های انعطاف پذیر برایمان ایجاد می‌کند، برای ما حائز اهمیت است. بسته بندی انعطاف پذیر، سبک است، حمل، ذخیره و دوباره بسته شدن آن امکان پذیر است وبه آسانی باز می‌شود. عمر مفید بسیاری از محصولات، به ویژه مواد غذایی را افزایش می دهد و دارای مشخصات پایداری مثبت است.

البته باید این مورد را در نظر بگیرید که این قبیل بسته بندی ها مشکلاتی نیز دارند و بسته بندی انعطاف پذیر بدترین نوع بسته بندی برای محیط زیست است، زیرا در هنگام تولید، حمل و نقل و مقادیری از گازهای گلخانه ای در راه فروش تولید می کند.

در نهایت، بسته بندی انعطاف پذیر منجر به ضایعات مصرفی کمتری می شود. به منظور درک آنچه که خواندید، کافی است کمی به استفاده طولانی مدت از انوع بسته بندی و آیندگان فکر کنید. البته گزینه های بسته بندی جایگزین در حال حاضر نمونه های مناسب و قابل توجهی نیستند. طول عمر کوتاهتر محصولات به معنای تولید زباله های بیشتر از نحوه بسته بندی محصولات و کالاها است. این بدان معنی است که نه تنها در محیط زیست، بلکه تأثیرات بسیاری در حمل و نقل نیز دارد. اگر محصول تولیدی شما دارای تاریخ انقضای بالاتری باشد، مواد زاید تولیدی شما کمتر می‌شود.

پیش از این در مورد اینکه دستگاه شیرینگ چیست، بررسی هایی انجام دادیم و با انواع دستگاه شیرینگ آشنا شدیم. در ادامه به معرفی انواع فیلم های پلاستیکی در صنعت بسته بندی شیرینگ و مزایا و کاربرد آن ها می پردازیم.

 

Polyolefin (POF) پلی اورتان

پلی اورتان ها از فیلم های پلاستیکی با دوام، چند منظوره، مورد تایید FDA هستند و می‌توان در حوزه صنایع غذایی از آنها استفاده کرد. مشخصه این مواد قدرت آن است. Polyolefin (POF) فیلم کوچک بسیار نازک و در عین حال فوق العاده قوی است. این ماده دارای سطح بالایی از مقاومت در برابر سوراخ  و سایر آسیب ها در طول چرخه زندگی زنجیره تامین می‌باشد.

پلی اورتان 100% قابل بازیافت است، استفاده از این مواد محصول را به وضوح به خریدار نشان می دهد، بنابراین محصول شما با آن می درخشد. قابلیت انعطاف پذیری فیلم های polyolefin بسیار زیاد است، به این معنی که این ماده از سوراخ های ریزی درست شده که باعث انعطاف پذیری آن می شود .

استفاده های متداول برای POF شامل اسباب بازی ها، آب نبات ها، کتاب ها، غذاها، بیشتر موارد خرده فروشی و هر محصول مصرفی است که ظاهر آن بسیار مهم است.

 

انواع فیلم های بسته بندی

 

پلی اتیلن چگالی (HDPEhigh density polyethylene

پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) یا پلی اتیلن با چگالی بالا (PEHD)، ساخته شده از نفت است.

این نوع از فیلم های پلاستیکی در تولید بطری های پلاستیکی، لوله های مقاوم در برابر خوردگی، ژئوممبران و چوب پلاستیکی استفاده می شود. HDPE معمولا بازیافت می شود و دارای شماره “2” به عنوان کد شناسایی رزین است.

HDPE به علت قابلیت انعطاف پذیری فوق العاده آن از پلاستیک هایی است که به طور گسترده ای استفاده می شود. در همه چیز از کلاه های ایمنی تا ظروف نگهداری شیر استفاده می شود، همچنین به طور گسترده ای در هر دو فرم (مانند ظروف) و فرم انعطاف پذیر (مانند کیسه) بازیافت می شود.

استفاده های متداول برای HDPE شامل بطری های نوشیدنی، محصولات مراقبت شخصی مانند شامپو و محصولات خانگی است. نان  و کیسه های نازک پلاستیکی که در فروشگاه های مواد غذایی استفاده می شوند، از HDPE ساخته میشوند.
یکی از مهم ترین سوالات خریداران دستگاه شیرینگ، درباره نایلون شیرینگ یا فیلم پلی اتیلن است.

 

پلی اتیلن چگالی Low Density Polyethylene (LDPE)

همانطور که از نام این این نوع از فیلم های پلاستیکی پیداست، LDPE نسبت به پلی اتیلن با چگالی بالا، چگالی کمتری دارد. این بدان معنی است که در مقایسه با آن حجم کمتری دارد.

LDPE بسیار مقاوم در برابر ضربه، رطوبت و مواد شیمیایی است. هنگامی که به بازیافت نیز می رسد، عالی عمل می‌کند، زیرا محصولات LDPE سفت و سخت، مانند بطری ها، ظروف، درب ها، کلاه ها و غیره، به طور معمول در برنامه های بازیافت محدود می شوند.

استفاده های متداول یا کاربردهای LDPE عبارتند است از:

  • محصولاتی  که در آن حرارت بالا لازم باشد.
  • ساخت برخی از درب ها و بطری های انعطاف پذیر
  • ساخت برخی از سیم ها و کابل ها 

 

انواع فیلم های بسته بندی

 

خطی پلی اتیلن کم چگالی (LLDPELinear Low-Density Polyethylene

این یکی از رایج ترین فیلم ها در صنعت بسته بندی LLDPE است! از همه فیلم های پلی اتیلن، انعطاف پذیرتر است. مدل ترکیبی از LDPE، LLDPE قدرت و قابلیت انطباق بیشتری را ارائه می دهد و برای کشش مناسب است.

LLDPE به خوبی بقیه فیلم ها کارایی شیرینگ ندارد، اما کشش بسیار مناسبی برای بسته بندی پالت های برزگ و حفاظت از بارهای سنگین در حمل و نقل دارد. این فیلم اغلب با فیلم های شیرینگ مثل پلیوفلین های ساده که در بالا ذکر شده است اشتباه گرفته می‌شود،  زیرا هر دو از نظر بصری و درحالت رول شده، مشابه هستند، اما کارایی بسیار متفاوتی در حفاظت از محصولات بسته بندی شده دارند.

این نوع و فیلم LDPE معمولا برای بسته بندی پالت، همچنین تنقلات، غذاهای یخ زده و کیسه های قابل حمل استفاده می شود.

 

انواع فیلم های بسته بندی

 

Polyethylene Terephthalate (PET, PETE) پلی اتیلن ترفتالات

PET (پت) شفاف، سخت، دارای خواص گازی و رطوبتی خوبی است. پت به عنوان یک ماده خام و قوی، سبک وزن و انعطاف پذیر که 100٪ قابل بازیافت است، در جهان شناخته شده است. این ماده هنگامی که بازیافت می شود، به طور کامل به یک ماده جدید تبدیل می شود.

استفاده های معمول برای پت شامل بطری های نوشیدنی پلاستیکی، آب معدنی در خط تولید آب معدنی و خط تولید نوشابه، آب میوه، نوشیدنی های ورزشی و … می باشد.

 بسیاری از ظروف محصولات صنایع غذایی مانند شیشه های کره بادام زمینی، ترشیجات و شوریجات (در خط تولید ترشیجات و شوریجات) وانواع مارمالاد و مربا (در خط تولید مربا و مارمالاد) از پت ساخته شده اند. سینی های غذای و سینی های مایکروویو، مصارف دیگری از پت است.

 

انواع فیلم های بسته بندی

 

Polypropylene (PP) پلی پروپیلن

فیلم پلاستیکی پلی پروپیلن (PP) یک پلیمر ترکیبی از ترموپلاستی ساخته شده از ترکیب مونومرهای پروپیلن است. این مواد دارای نقطه ذوب بالایی هستند که باعث می شود آن را برای مایعات داغ استفاده کنید. این ماده همچنین برای برنامه های خاصی که نیاز به مقاومت شیمیایی خوبی دارند، بسیار مناسب است.

PP در درجه اول به طور مستقیم توسط صنعت بسته بندی استفاده می شود و به دنبال آن 30% در صنایع تولید برق و 13% در تجهیزات برقی کاربرد دارد. 10% درلوازم خانگی و 10% نیز در صنایع خودرو و 5% در مواد ساختمانی در صنایع راه و ساختمان مورد استفاده واقع می شود.

 انواع کاربردی ها و استفاده های متداول از PP عبارتند از: بسته بندی برای محصولات مصرفی، قطعات پلاستیکی برای صنایع مختلف مانند صنعت خودرو و دستگاه های خاص مانند لولا و منسوجات آن. PP نیز اغلب به عنوان یک لایه بیرونی در بسته بندی چند لایه مانند کیسه ها و پلی اتیلن استفاده می شود.

ظروف غذا یکی دیگر از استفاده های رایج از PP هستند، ظروفی مانند: ظروف ماست، ظروف غذا، ظروف غذاهای آماده و حتی بطری های پزشکی.

 

انواع فیلم های بسته بندی

 

Polyvinyl Chloride (PVC, Vinyl) پلی وینیل کلراید

فیلم پلاستیکی پلی وینیل کلراید قابل اعتماد و سبک وزن است. PVC با انعطاف پذیری بسیار مطلوبی که دارد به بسته بندی کمک می کند تا یکپارچگی محصولات داخل بسته حفظ شود، برای مثال می‌توان به بسته بندی داروها اشاره کرد. این ماده شکننده تر از فیلم های بسته بندی دیگر است، اما هنوز هم یک بسته بندی معمول و پراستفاده است.

 

انواع فیلم های بسته بندی

 

برخی از نکاتی که باید در انتخاب فیلم های شیرینگ بسته بندی در نظر بگیرید:

نوع محصولی که می خواهید بسته بندی کنید را بشناسید.

وزن شکل و ابعاد محصول رنگ و برچسب گذاری را در نظر بگیرید.

_ نحوه کار دستگاه شیرینگ و مهمتر از آن طریقه استفاده از این فیلم ها را بلد باشید.

آیا از ماشین های بسته بندی استفاده می کنید؟

حمل و نقل محصولات از کارخانه تا قفسه مغازه ها

از نظر آب و هوایی و تاثیرات محیطی تا چه میزان محصول را تحت تاثیر قرار می دهد؟

آیا برای نگه داری محصول نیاز به مواد افزودنی هست؟

حالا که بحث کمی باز شده است، وقت آن است که بدانید کدام نوع بسته انعطاف پذیر، مناسب برای نیازهای محصول شما است.

 

به عنوان حرف آخر

انواع فیلم های بسته بندی را خدمت شما همراهان همیشگی ویترین نت معرفی کردیم. تمامی این فیلم ها و نایلون‌های شیرینگ در بازار موجود است، امیدوارم که پس از خواندن این مقاله بتوانید مناسب‌ترین و بهترین بسته بندی را برای محصول خود را پیدا کنید.

اگر شما نیاز به یک نقطه ذوب بالا دارید، یا اگر دوام  برای شما مهم باشد، یا اگر بازیافت برای شما مهم است، اکنون با این اطلاعات، انتخاب بهتری خواهید داشت. 

قبل از خرید همیشه مهم است که تحقیق خود را انجام دهید و نیازهای خاص خود را تعیین کنید تا بهترین گزینه ها را انتخاب کنید. ضمنا شما می توانید قبل از خرید دستگاه بسته بندی شیرینگ راهنمای خرید دستگاه شیرینگ را مطالعه نمایید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *