وظیفه بسته بندی چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

وظیفه بسته چیست؟

یکی از مهم ترین مسائل در بعد ملی و بین المللی مسئله بسته بندی است. لذا نقش منحصر به فردی را ایفا میکند. یکی از مواردی که سود فعالیت شما را افزایش یا کاهش می دهد و شما را در برابر  رقیبان به چالش میکشد   داشتن یک بسته بندی مناسب است. این رقیب ها میتوانند از بازار های داخلی و خارجی باشد البته اگر وارد بحث صادرات هم شده باشید. سالهاست که همه به موضوع بسته بندی توجه دارند و از طراحی، گرافیک، رنگ ها و به کار بردن بسته بندی مناسب برای افزایش سهم بازار خود در مقایسه با رقبا بهره می گیرند.

یک بسته بندي جذاب میتواند به عنوان یک فروشنده فعال ایفای نقش کند، با توجه به آنکه بسته بندي تنها در بخش تولید قرار ندارند و در محدوده امور بازاریابی نیز قرار میگیرد. تصمیم گیري در مورد نحوه انجام آن وظیفه مشترك مدیران تولید و بازارها می باشد.

وظیفه بسته بندي از نظر ایجاد رابطه با مشتري ایجاد احساس نیاز و ترغیب مشتري به خرید، جز وظایف مدیران بازاریابی است و تصمیم مشترك آنها با مدیران تولید می تواند منجر به روش مناسب و جذاب بسته بندي و بازاریابی موثر واقع شود تحقیقات و پژوهشهاي شرکتها بزرگ در زمینه بازاریابی و راههاي پیشبرد فروش نشان می دهد که بسته بندي ماثر ترین راه را در جذب مشتري و روش فروش در بازارهاي داخلی و خارجی دارد.

بسته بندي خوب براي یک کالاي جدید، مستلزم تصمیم گیري در موارد زیادي است. اولین کار در جهت انجام طراحی بسته بندی ، ایجاد یک تصویر از بسته بندي است . منظور از تصویر بسته بندي این است که ببینیم بسته بندي چگونه باید باشد یا براي چه منظوری ایجاد میشود. تصمیم درباره سایر عناصر بسته بندي ، نظیر اندازه، شکل، مواد اولیه در آن، رنگ و محل تجاري، دومین نکته ای است که باید به آن اشاره کنیم. این عناصر ،براي حمایت از جایگاه و خط مشی بازاریابی کالا باید با یکدیگر به نحو مناسبی تلفیق شوند. بسته بندي همچنین باید با تبلیغات ،قیمت و توزیع کالا نیز سازگاري کامل داشته باشد.

 

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *