قالب های عایقی از جنس صفحات سیمانی چه شرایط و خصوصیاتی دارند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ساختمان های بتن مسلح با قالب های عایق ماندگار یکی از استراتژی های متداول در کشور است. هر چند بهره گیری از این سیستم باعث افزایش سرعت ساخت و کاهش حجم عملیات قالب بندی می‌شود، ولی بنا به نوع قالب انتخابی اجرای نما همچنان به عنوان یک روند زمانبر محسوب می‌شود .تخته های سیمانی مورد استفاده در پوشش های دیواری یکی از الزامات مورد تایید است. با توجه به دوام  و مقاومت آنها  یک راه حل مناسب برای مشکل نمای ساختمان به حساب می آید.  بدین منظور روش اجرای ساختمان‌های بتن مسلح با قالب عایق ماندگار با قالب‌هایی از جنس صفحات سیمانی در این مرکز بررسی و مورد تایید قرار گرفت.

نکته دیگری که در خصوص این روش اجرایی حائز اهمیت است این است که امکان تهیه یک دیوار باربر با مقطع یکپارچه مستطیلی و نه به صورت مجوف، همانند روش‌های قالب عایق ماندگار بلوکی و پانلی، را فراهم می‌سازد. تنها محدودیت این روش این است که نیاز به دقت بالا در هنگام قالب بندی دارد تا از به وجود آمدن هر گونه بار اضافی که  بیش از توان بیشینه صفحات باشد، جلوگیری به عمل آورد.

 

ayegh,beton,sakhteman

مجموعه ای از باید هایی که در اجرای ساختمان های بتنی با عایق های ماندگار از جنس صفحات سیمانی

 

  • بارگذاری ثقلی و لرزه‌ای سیستم سازه‌ای حاصل از این روش به ترتیب بر اساس آخرین ویرایش‌های مبحث ۶ مقررات ملی ساختمان و استاندارد ۲۸۰۰ ایران صورت گیرد.
  • رعایت الزامات زیست محیطی در مواد و مصالح به کار برده شده در این محصول الزامی است.
  • استانداردهای زیر در ساخت تخته‌های سیمانی حاوی تراشه‌ها چوب باید رعایت شود.
  • در اجرای تمامی اتصالات شامل زیرسازی‌، نصب تخته‌های سیمانی به زیرسازی به ساختمان باید از پیچ یا پرچ مطابق ضوابط موجود در مقررات ملی ساختمان استفاده شود.
  • درز انبساط بین تخته سیمانی در فواصل مشخص و به میزان معین بر مبنای تغییر شکل‌های ناشی از تنش‌های حرارتی‌، باید به نحو صحیح تعبیه شود.
  • درز بین تخته‌های سیمانی باید با مواد و مصالخ مناسب مانند ورق‌های لاستیکی یا آلومینومی یا..، پوشانده شود و بر روی پیچ‌ها یا پرچ‌ها باید پس از پوشش دادن با ملات مناسب سنباده کاری و رنگ آمیز شود.
  • رنگ آمیزی تخته‌های سیمانی نما در هر دو وجه الزامی است. رنگ‌های مورد استفاده باید مقاوم در برابر شرایط جوی و محیط‌های قلیایی باشد.
  • مقاومت سیستم در برابر آتش برای دیوار و سقف با توجه به تعداد طبقات‌، نوع و جزییات دیوار بتنی مطابق مبحث ۳ مقررات ملی ساختمان در خصوص حفاظت ساختمان‌ها در مقابل حریق‌. الزامات نشریه شماره ۴۴۴ مربوط به مقاومت جداره‌ها در مقابل حریق تامین شود.
  • تمامی مقررات ساختمانی و مقررات محافظت در برابر آتش باید به تناسب و بر اساس مقررات موجود در کشور رعایت شود.
  • تمهیدات لازم در شرایط اقلیمی مختلف کشور برای پوشش نهایی جهت مقابله در محیطهای خورنده و نیز استفاده از فولاد گالوانیزه در این محیط‌ها و رعایت الزامات مربوط به مبحث ۹ مقررات ملی ساختمان الزامی است.
  • در تمامی مراحل تولید و اجرا مسئولیت نظارت عالیه و کنترل کیفی بر عهده شرکت متقاضی است.
  • اخذ گواهی نامه فنی برای صفحات چوب سیمانی پس از راه اندازی خط تولید کارخانه از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن الزامی است.
این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *