چرا با افزایش قیمت مسکن روبه رو شده ایم ؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

توضیح مختصری درباره CFT   به شما تقدیم میکنم زیرا این  زیرا بی ربط به موضوع افزایش قیمت مسکن نیست.

کنوانسیون بین‌المللی مقابله‌با تأمین‌مالی تروریسم (Combating the Financing of Terrorism) یا CFT؛ تصویب این لایحه ازجمله شرایط حذف دائم ایران از لیست سیاه FATF یا گروه ویژه اقدام مالی علیه پول‌شویی است. کارگروه اقدام مالی، (Financial Action Task Force) یا FATF در سال 1989 میلادی از سوی کشورهای گروه هفت (G7) شکل گرفت؛ این یک سازمان بین‌دولتی است که اهداف توسعه و پیشرفت واکنش بین‌المللی در مقابل پول‌شویی را دنبال می‌کند.

به گزارش ساخت یاب به نقل از ایسنا ، درباره دلایل افزایش قیمت مسکن و تاثیر تصویب CFT بر تغییر قیمت میگویند، تصویب یا رد لایحه CFT قاعدتا نباید در معاملات داخلی کشور به ویژه معاملات بخش مسکن تاثیرگذار باشد چرا که قبل از CFT تامین کمبود مسکن راه‌حل مشکلات این بخش است.

یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرد که، درست است که CFT بر کلان اقتصاد کشورمان تاثیرگذار است اما قبل از آن باید به بافت فرسوده و سرمایه گذاری در این بخش توجه اساسی کرد. سالانه به یک میلیون آپارتمان جدید نیاز داریم اما در خوشبینانه ترین حالت کمتر از ۴۰۰ هزار واحد تولید می‌شود و طبیعی است که این کمبود روی هم انباشته شده و نیاز بزرگتری شکل می‌گیرد و قیمت‌ها در این بخش به دلیل افزایش تقاضا بالا می‌ماند.

یکی از اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی اعلام کرد که قبل از آنکه تصویب یا رد لایحه CFT بخواهد بر افزایش یا کاهش قیمت مسکن تاثیرگذار باشد این عملکرد ضعیف وزارت راه و شهرسازی و تولید نشدن آپارتمان جدید است که بر صعودی شدن قیمت‌ها در بخش مسکن تاثیرگذار است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس خواستار توجه رییس جمهور به این مسئله در بحث تغییرات کابینه شد و افزود: امیدوارم آقای روحانی به چالش‌های بخش مسکن و توجه به رفع آنها با تغییر وزیر راه و شهرسازی توجه ویژه‌تری کند.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *