کشاورزی مدرن در ایران و جهان (بخش 2)

زمان مطالعه: 3 دقیقه

دستگاه ها و ماشین آلات صنعت کشاورزی و باغبانی از گذشته تا به امروز: 

همانطور که در بخش اول کشاورزی مدرن در ایران و جهان نیز اشاره کردیم، شروع استفاده از ادوات کشاورزی در کشورهای توسعه یافته به معنای واقعی در اواخر قرن 19 میلادی صورت گرفته است. این ماشین آلات ابتدا از انرژی بخار بهره می گرفتند. به تدریج موتورهای احتراق داخلی و بنزینی (که بازدهی را تا 30 درصد افزایش می دادند) جایگزین این نوع سیستم سوخت شدند.

نخستین وسیله مورد استفاده که از ماشین آلات کشاورزی مدرن و متاخر به شمار می رود. تراکتورهای بزرگ و پرکاربردی بودند که تاکنون نیز از آنها استفاده شده و از اهمیت بسزائی در مراحل مختلف عملیات کشاورزی برخوردار هستند.

تاریخچه استفاده از ادوات کشاورزی یا وسایل کشاورزی به تعبیر امروزی به عهد قاجار و دوره ناصرالدین شاه بر می گردد. از این دوره به بعد شاهد ورود انواع ادوات کشاورزی هستیم که آن زمان ابتدا این کار با ورود گاو آهن فلزی شروع شد.

هر چند در سیستم کشاورزی ایران انواع ادوات کشاورزی مدرن به تدریج جای خود را باز کرده اند. مثلا حدود 60 سال است که تراکتور وارد بازار ادوات کشاورزی شده که استفاده از آن و سایر دستگاه ها و ماشین آلات صنعت کشاورزی و باغبانی بهره وری مطلوبی را برای مزرعه داران و کشاورزان ایرانی به دنبال داشته است.

تراکتور و سایر وسایل کشاورزی

حتما ببینید: وام کشاورزی

نقش ادوات کشاورزی مدرن در توسعه کشاورزی:

امروزه با مکانیزه شدن زمین‌ها و اراضی کشاورزی و بستر کاشت آن ها لزوم استفاده از انواع ادوات کشاورزی نیز رو به افزایش است. این ماشین آلات در کلیه مراحل عملیات کشاورزی از کاشت تا برداشت دخیل بوده و کشاورزی را به یک صنعت شکوفا تبدیل کرده اند که می تواند درآمد ملی و ذخایر ارزی را نیز در صورت افزایش صادرات به کشورهای منطقه در پی داشته باشد.

هر ساله در کشورهای مختلفی نمایشگاه ها و بازار ادوات کشاورزی مختلف بر پا می شود که در کشور ما نیز هر از گاهی نمایشگاه هایی برای نمایش توانمندیهای تولید کنندگان ایرانی برگزار می شود. این نمایشگاه ها اغلب در استان‌های حاصلخیز و دارای پتانسیل های کشاورزی از قبیل گیلان، قزوین، اصفهان و گرگان برگزار می شوند.

در سطح جهانی نیز نمایشگاه های معتبری در کشورهایی مانند فرانسه و ترکیه برگزار می شوند. این نمایشگاه ها به منظور معرفی انواع ادوات کشاورزی مدرن و وسایل کشاورزی برگزار شده که می تواند مکان مناسبی برای معرفی این نوع ادوات کشاورزی و یا جایگزین های آن باشند.

انواع ماشین آلات و ادوات کشاورزی مدرن

انواع ماشین آلات و ادوات کشاورزی مدرن موجود در بازار ادوات کشاورزی:

در این بخش سعی می کنیم تا مهمترین و پرکاربردترین تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی مختلف را به طور مختصر و به منظور کسب اطلاع خوانندگان عزیز معرفی کنیم. البته نباید از ذکر این نکته غافل شد که بخشی از این محصولات و وسایل کشاورزی مدرن همزمان با فروشگاه های مختلف و یا بازار ادوات کشاورزی که به صورت فیزیکی دایر شده اند، در سایت ها و فروشگاه های اینترنتی معتبری از قبیل ویترین نت نیز ارائه شده اند.

مشاهده لیست قیمت ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی

ویترین نت در واقع مرجع مهم و ارزشمندی برای معرفی و فروش انواع ماشین آلات روز دنیا به شمار می رود. این ماشین آلات به همراه قیمت های واقعی در این سایت معتبر همزمان با سایر مراکز فروش یا سایت های خارجی دیگر عرضه شده اند. افرادی که تمایل دارند از این محصولات بازدید نموده و یا نسبت به خرید آنها اقدام نمایند می توانند با مراجعه به سایت مذکور از این خدمات بهره مند گردند.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *