مهم‌ترین نکات برای خرید دستگاه سلفون کش

زمان مطالعه: 3 دقیقه

دستگاه سلفون کش چیست؟

دستگاه سلفون کش به دستگاه‌هایی گفته می‌شود که محصولات و مواد غذایی مختلف را با سلفون بسته بندی می‌کند. در صنایع بسته بندی هر کدام از این دستگاه‌ها از نظر عملکرد و کارایی، نوع محصولاتی که بسته بندی می‌کنند، قیمت، جنس و کیفیت با هم تفاوت دارند. در نظر داشته باشید که عده ای این دستگاه را به نام های سلفون پیچ و یا استرچ کش نیز می شناسند.

پیش از این با تفاوت سلفون با نایلون و نایلکس آشنا شدیم. همچنین دستگاه بسته بندی سلفون از زیر و انواع دستگاه بسته بندی سلفون از رو نیز معرفی شدند. در ادامه در خصوص دستگاه سلفون کش بیشتر توضیح خواهیم داد.

به طور کلی دستگاه سلفون کش به دو نوع زیر در بازار موجود می باشد:

  • دستگاه سلفون کش دستی (استرچ کش دستی)
  • دستگاه سلفون کش اتوماتیک (استرچ کش اتوماتیک)

حتما ببینید: لیست قیمت دستگاه سلفون کش

دستگاه سلفون کش خانگی

دستگاه سلفون کش خانگی همان دستگاه سلفون کشی دستی است که برای بسته بندی مواد غذایی در منزل کاربرد دارد. کسب و کارهای خانگی این روزها رونق زیادی گرفته است و بیشتر این کسب و کارها برای بسته بندی محصولات خود و سالم و تازه نگه داشتن آن‌ها از دستگاه سلفون کش خانگی استفاده می‌کنند. مواد غذایی مانند انواع سبزی خرد شده، سالاد، دسر، کیک و شیرینی و … هر مواد دیگری که زود فاسد می‌شوند و باید قبل از مصرف تازه بماندد؛ به خوبی با دستگاه سلفون کش خانگی بسته بندی می‌شوند. این دستگاه یکی از 5 دستگاه بسته بندی خانگی ارزان قیمت است.

دستگاه سلفون کش خانگی همان دستگاه سلفون کشی دستی است که برای بسته بندی مواد غذایی در منزل کاربرد دارد.

خرید عمده سلفون استرچ

به دلیل استفاده زیاد دستگاه سلفون کش از سلفون‌های مصرفی، خرید سلفون استرچ مورد نیاز برای این دستگاه معمولا به صورت عمده و رولی انجام می‌شود. ویترین نت به عنوان یک پلتفرم عمده فروشی آنلاین بستری را برای خرید عمده محصولات مصرفی فراهم کرده است. برای مشاوره خرید تخصصی با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید و با مراجعه به سایت ویترین نت برای خرید عمده و آنلاین سلفون استرچ اقدام کنید.

نحوه کارکرد دستگاه سلفون کش دستی

نحوه کارکرد دستگاه سلفون کش دستی به این صورت است که پس از قرار گرفتن رول استرچ بر روی دو غلتک موجود در دستگاه که برای سهولت گردش فیلم‌های استرچ برای بسته بندی مواد غذایی تعبیه شده اند؛ رول استرچ با عبور از آنها از مسیر مشخص شده بر روی المنت برش قرار می‌گیرند. این المنت حرارتی بر روی دستگاه قرار گرفته تا عمل برش فیلم استرچ به سادگی صورت پذیرد.

ابتدا محصول را بر روی سینی تفلون قرار داده و دستگاه دور تا دور محصول را سلفون می‌پیچد و الباقی سلفون را برای افزایش چسبندگی سلفون در زیر محصول قرار می‌دهد. برای تنظیم دمای المنت این دستگاه یک دیمر تعبیه شده است. دستگاه سلفون کش دستی در دو سایز 45 سانتی متری که برای ماکزیمم عرض رول 40 سانتی متری و سایز 55 سانتی متری که برای ماکزیمم عرض رول 50 سانتی متری مورد استفاده قرار می‌گیرد، تولید و ساخته می‌شود.

این دستگاه قابلیت بسته بندی 100 بسته در ساعت توسط اپراتور را دارد و در صنایع غذایی برای بسته بندی مواد پروتئینی مثل گوشت، مرغ، ماهی و انواع قارچ، میوه و سبزی و صیفی جات و سایر مواد غذایی استفاده می‌شود.

 

دستگاه سلفون کش حرارتی به دو دسته دستگاه سلفون کش دستی یا استرچ کش دستی و دستگاه سلفون کش اتوماتیک یا استرچ کش اتوماتیک تقسیم بندی می‌شود

نحوه کارکرد دستگاه سلفون کش اتوماتیک 

دستگاه سلفون کش اتوماتیک که پس از قرار گرفتن محصول با ظرف، عملیات سلفون کشیدن محصول، برش و چسباندن سلفون اضافی به انتهای ظرف را به صورت خودکار و اتوماتیک انجام می‌دهد. دستگاه سلفون کش اتوماتیک قابلیت بسته بندی تا 1200 بسته در ساعت به صورت اتوماتیک و خودکار دارد و برای صنایع بزرگ پروتئینی و واحدهای بزرگ تولید قارچ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

انواع دستگاه سلفون کش دستی

دستگاه‌های سلفون کش دستی انواع مختلفی دارند که به طور کلی به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

  • دستگاه استرچ کش فولادی یا دستگاه سلفون کش فولادی
  • دستگاه استرچ کش استیل بگیر یا دستگاه سلفون کش استیل بگیر
  • دستگاه استرچ کش استیل نگیر یا دستگاه سلفون کش استیل نگیر

 

تفاوت‌های دستگاه سلفون کش فولادی با سلفون کش استیل بگیر و سلفون کش استیل نگیر

تفاوت‌های دستگاه سلفون کش فولادی با سلفون کش استیل بگیر و سلفون کش استیل نگیر در جنس ورق به کار رفته در آنها است.

  • جنس ورق به کار رفته در دستگاه استرچ کش فولادی از ورق فولادی با رنگ الکترواستاتیک است.
  • جنس ورق به کار رفته در دستگاه استرچ کش استیل بگیر از ورق استیل 316 است.
  • جنس ورق به کار رفته در دستگاه استرچ کش استیل نگیر از ورق استیل 304 است.

نکته1: ورق استیل 304 همان فولاد زنگ نزن است که بسیار پر کاربرد است و به اشکال مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع استیل مثل استیل 306 هیچگاه زنگ نمی‌زند و مقاومت بالایی در برابر هواخوردگی دارد.

نکته2: از رنگ الکترواستاتیک برای فولاد به خاطر اینکه زنگ نزند و توان بالایی در برابر هوا خوردگی داشته باشد، استفاده می‌شود.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *