دستگاه وکیوم خانگی و کوچک

زمان مطالعه: 4 دقیقه

شاید بتوان معرفی دستگاه وکیوم بسته بندی را اینگونه شروع کرد که همه ما سعی می‌کنیم غذایی که میخوریم سالم باشد.خیلی از مسمومیت‌های غذایی و برخی بیماری‌ها، به خاطر محیط‌های غیر بهداشتی، میکروب‌ها و کثیفی‌هایی است که در جابجایی مواد غذایی و همچنین حین پخت و پز و استفاده از آنها در آشپزخانه جذب غذا میشوند. یکی از روش‌های جلوگیری از نفوذ میکروب‌ها به مواد غذایی، بسته بندی صحیح و بهداشتی آن‌هاست.در ادامه به بررسی دستگاه بسته بندی وکیوم خانگی می‌پردازیم.

اگر شما هم مایل به تهیه و استفاده از این دستگاه کاربردی بسته بندی هستید میتوانید جهت مشاهده لیست قیمت انواع دستگاه های وکیوم خانگی، کوچک و صنعتی و نحوه کارکرد آنها به لینک زیر مراجعه کنید.
دستگاه بسته بندی وکیوم خانگی

بسته بندی وکیوم

نوع بسته‌بندی مواد غذایی (اعم از خشک و تر) که بتواند کیفیت محصول را حفظ کرده و از ورود آلودگی به داخل آن جلوگیری کند، یکی از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه کرد. امروزه علاوه بر فروشگاه‌ها و کارخانه‌های بزرگ که با استفاده از دستگاه‌های مخصوص عمل وکیوم و بسته‌بندی محصولات را انجام می‌دهند، کارگاه‌ها و فروشگاه‌های کوچک و خانگی نیز می‌توانند با استفاده از “دستگاه وکیوم خانگی”، محصولات خود را به بهترین شکل بسته‌بندی کنند.
در میان انواع دستگاه بسته بندی، روش بسته بندی وکیوم به این صورت است که در آن پیش از بسته بندی، هوا به طور کامل از درون بسته خارج میشود.این کار باعث میشود تا زمان ماندگاری مواد افزایش و حجم و اندازه‌ی بسته کاهش یابد.شاید جالب باشد که بدانید برای موادی که در اثر نبود اکسیژن صدمه می‌بینند به جای بسته‌بندی وکیوم و تخلیه‌ی اکسیژن از درون بسته، بسته را با گاز نیتروژن یا ازت پر می‌کنند. امروزه استفاده از دستگاه‌های بسته بندی وکیوم خانگی و کوچک جهت تفکیک و همچنین بالا بردن ماندگاری مواد غذایی در منازل و فروشگاه‌های کوچک افزایش پیدا کرده است.

در بسته بندی به روش وکیوم نحوه کار دستگاه به این صورت است که در آن پیش از بسته بندی، هوا به طور کامل از درون بسته خارج میشود

کاربرد دستگاه وکیوم بسته بندی خانگی

بیشترین مصرف دستگاه وکیوم خانگی برای بسته‌بندی گوشت، مرغ، ماهی، سوسیس و کالباس، انواع سبزیجات، آجیل و خشکبار، حبوبات، زعفران و زیتون بوده و با استفاده از آن می‌توان روزانه تا حداکثر ۳۰ عدد محصول را بسته‌بندی کرد. نحوه عملکرد دستگاه وکیوم خانگی بسیار آسان است و به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. این دستگاه با خارج کردن کامل هوای داخل بسته‌بندی، اکسیژن موجود را که باکتری‌ها و میکروب‌ها برای بقای خود به آن نیاز دارند، از آن‌ها می‌گیرد. در نتیجه با نبود هوا داخل بسته‌بندی، از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری می‌شود و سبب افزایش ماندگاری آن‌ها می‌گردد. کافی است مواد غذایی مورد نظر خود را داخل بسته‌بندی بریزید، دو لبه‌ی باز آن را داخل دستگاه قرار دهید و آن را روشن کنید تا عمل وکیوم (پرس) و تخلیه هوا را به همراه دوخت هم زمان لبه‌ی آن انجام شود.

با استفاده از دستگاه وکیوم خانگی می‌توان ماندگاری مواد غذایی را ۸ تا ۱۲ برابر حالت عادی افزایش داد. اگرچه این دستگاه بیشترین کاربرد را در صنایع غذایی برای افزایش ماندگاری مواد غذایی و خوراکی دارد، اما در بسته‌بندی ظروف یک بار مصرف و داروسازی برای جلوگیری از ورود باکتری‌ها به داخل محصول نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع دستگاه‌ وکیوم خانگی برای بسته بندی گوشت قرمز، مرغ، ماهی، میگو، خیار شور، سبزیجات، انواع میوه، سوسیس، کالباس، انواع خشکبار، حبوبات، تخمه و … استفاده می‌شوند و تنوع بالایی دارند و می توان با توجه به بودجه مورد نظر دستگاه‌های وکیوم با قیمت های مختلفی را جهت خرید انتخاب کرد.

دستگاه‌های بسته بندی وکیوم خانگی برای بسته بندی گوشت قرمز، مرغ،و مانند آنها استفاده می شود.

ویژگی‌های مشترک انواع دستگاه بسته بندی وکیوم

اکثر دستگاه‌های بسته بندی وکیوم خانگی در ویژگی‌های زیر مشترک هستند:

  • قابلیت جا به جایی و دوخت آسان
  • قابلیت وکیوم و دوخت همزمان
  • قابل استفاده برای مواد غذایی خشک و مرطوب
  • قابل استفاده در منازل و فروشگاه های کوچک

انواع دستگاه وکیوم بسته بندی

دستگاه بسته‌بندی وکیوم بسته به کاربرد و نوع استفاده از آن، انواع مختلف دارد. برخی از آن‌ها علاوه بر عمل وکیوم و تخلیه هوا، با تزریق گاز ازت و نیتروژن به افزایش ماندگاری محصولات بیشتر کمک می‌کنند. افراد می‌توانند با انتخاب بهترین نوع دستگاه وکیوم بسته‌بندی با توجه به نیازشان، به رونق کسب‌وکار کوچک خود کمک کنند.

دستگاه وکیوم کابینی : این دستگاه وکیوم بسته‌بندی در دو نوع تک کابین و دو کابین تولید می‌شود و یکی از قدیمی‌ترین نوع دستگاه‌های وکیوم به شمار می‌آید. این دستگاه از سایر دستگاه‌های بسته‌بندی وکیوم ارزان‌تر بوده و عمل وکیوم را به صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می‌دهد. عملکرد دستگاه وکیوم کابینی به این صورت است که بعد از قرار دادن بسته در قسمت تعیین شده، صفحه کابین روی آن کشیده می‌شود و عمل وکیوم و دوخت بسته‌بندی به طور خودکار صورت می‌گیرد. دستگاه وکیوم دو کابین فرایند وکیوم را با سرعت بیشتری انجام می‌دهد.

دستگاه وکیوم عمودی (ایستاده) : این دستگاه بدون محفظه، با راندمان بالا برای بسته‌بندی‌های ۱۰ تا ۵۰ کیلویی مناسب می‌باشد و می‌تواند به بسته‌بندی وکیوم شده شکل دهد. این دستگاه با دوخت سه طرفه‌ی محصول، برای بسته‌بندی انواع مغزها، مواد شیمیایی و دارویی کاربرد دارد. دستگاه وکیوم عمودی در انواع تک نازل، دو نازل، سه نازل و دوبل یا دو طرفه تولید می‌شود. کافی است بسته مورد نظر را در قسمت نازل دستگاه قرار دهید و دکمه آن را بزنید تا عمل وکیوم به صورت خودکار انجام شود.

دستگاه وکیوم افقی : این دستگاه بسته‌بندی وکیوم کوچک با راندمان بالا اغلب قابلیت تزریق گاز را نیز دارند. دستگاه وکیوم افقی نیز مانند وکیوم عمودی بسته‌بندی وکیوم را بدون محفظه انجام می‌دهد. لذا می‌توان بدون محدودیت در ابعاد بسته‌بندی، آن‌ها را وکیوم کرد.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *