تفاوت دستگاه پرکن مایعات غلیظ با رقیق

زمان مطالعه: 4 دقیقه

دستگاه های پرکن مایعات جهت انتقال انواع مایعات غذایی مانند خامه های شیرینی، روغن کنجد، شکلات صبحانه، شیره خرما، پرکردن عسل، و انواع روغن های خوراکی و آب معدنی و همچنین انتقال مایعات شیمیایی به ظروف و بطری ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه های پرکن مایعات برای مایعاتی مانند گریس و وازلین که بعد از سرد شدن تغییر ماهیت می‌دهند نیز کاربرد دارند. این دستگاه های بسته بندی همراه با گرمکن و میکسر طراحی می‌شوند.

بهره گیری از انواع ماشین آلات پرکن علاوه بر بالا بردن دقت و سرعت، به بهداشت و افزایش تیراژ تولید کمک زیادی می‌کند.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه های پرکن مایعات غلیظ

مایعات از هر سه روش پرکن (پرکن پمپی ، پرکن ثقلی ،پرکن سیلندر پیستونی )

 

انواع دستگاه پرکن مایعات 

با توجه به تفاوت مایعات از نظر گرانروی و یا ویسکوزیته مکانیزهای پر شدن مایعات به صورت زیر تقسیم بندی می‌گردد:

 

دستگاه های پرکن مایعات رقیق

آب، دوغ، عرقیات، انواع روغن های خوراکی ، برخی از شربت های دارویی، و عطر ها … مثال هایی از مایعات رقیق هستند.

عموما مایعات رقیق از هر سه روش پرکن (پرکن پمپی ، پرکن ثقلی ،پرکن سیلندر پیستونی) که در ادامه به تفضیل توضیح خواهیم داد، به داخل ظروف مورد نظر منتقل می‌شوند.  البته هرکدام از مایعات با توجه به میزان غلظت و ویسکوزیته آن و همچنین دقت و سرعت کار ممکن است که به یکی از روش ها پر می‌شوند.

 

دستگاه پرکن مایعات غلیظ

مایعاتی که دارای گرانروی و یا ویسکوزیته (مقاومت ماده در برابر جاری شدن) زیادی هستند، جز مایعات غلیظ دسته بندی می‌شوند. برخی از انواع این مایعات عبارتند از: روغن های شیمیایی با غلظت بالا، گریس، مواد دارویی (شربت) با غلظت بالا ، عسل، شیره خرما، برخی مرباها
هر نوع مایعی که ویسکوزیته‌ی بالا دارد توسط پرکن مایعات غلیظ پر می‌شود، به طور کلی دستگاه پرکن مایعات غلیظ دستگاهی برای پر کردن عسل تا مایع ظرفشویی است.

به دلیل حساسیت بالا در حجم و مقدار این مایعات، بهترین روش برای پرکردن آنها، مکانیزم سیلندر پیستونی است که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

 

مکانیزم پر شدن مایعات در دستگاه های پرکن مایعات

سه مکانیزم کلی برای بسته بندی و پرکردن انواع مایعات وجود دارد:

  • پرکن پمپی
  • پرکن ثقلی
  • پرکن سیلندر پیستونی

هرکدام از این روش ها ممکن است برای مایعی مناسب باشد ولی برای مایعی دیگر کارایی نداشته باشد. از این جهت انتخاب دقیق در خرید دستگاه پرکن مایعات مناسب، میتواند کمک بسیار زیادی در افزایش بهره وری خط تولید شما کند.

 

پرکن مایعات با روش پرکن پمپی

از مزایای پرکن پمپی میتوان به کارکرد مناسب آن در تزریق مایعاتی که چسبندگی بالایی دارند، مانند گریس، پرکن روغن موتور و …  اشاره کرد. اما از طرف دیگر عیب این دستگاه بسته بندی مواد غذایی دقت پایین آن است.

 

پرکن مایعات به روش ثقل

روش پرکردن مایعات به روش ثقل عموما برای پرکردن مایعات رقیق مورد استفاده قرار می‌گیرد، مانند دستگاه پرکن دوغ ، دستگاه پرکن آب معدنی، دستگاه پرکن عرقیات. دستگاه های پرکن ثقلی ، از ارزانترین دستگاه های پرکن به حساب می آیند و با توجه به وزن مایع و جاذبه مکانیزم پرشدن صورت می‌گیرد. دستگاه پرکن دوغ نمونه ای پر مصرف از روش ثقل در پرکن مایعات رقیق به حساب می آید.

 

پرکن مایعات به روش سیلندری پیستونی

اگر به دنبال دقت بالا هستید و در صدد راه اندازی بسته بندی مایعات غلیظ مانند پرکن ماست و یا پرکن عسل ، پرکن شیره خرما ، پرکن مایع ظرفشویی و … هستید، بهترین گزینه پرکن سیلندر پیستونی است. این روش در ماشین آلات اتوماتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان در آن حجم مشخصی برای پرکردن تنظیم کرد.

 

قیمت دستگاه های پرکن مایعات در ویترین نت

 

مزایای استفاده از دستگاه های پرکن

در صنایع بسته بندی با توجه به افزایش علاقه مندی در راه اندازی خطوط بسته بندی مختلف و استفاده از دستگاه های پرکن مایعات بسیار رایج شده است.

 

دقت پرکن ها

اگر در روند پرکن مایعاتی هستید که باید حجم و یا وزن بخصوصی از آنها پرشود ، حتما از انواع اتوماتیک پرکن ها استفاده کنید. زیرا تغییر در حجم یا وزن برخی از کالا ها باعث کم شدن کیفیت شده و نارضایتی مشتری را به همراه خواهد داشت.

 

زمان پرکن ها

پرکن های اتوماتیک نسبت به نوع دستی آنها میتوانند بازدهی خط تولید شما را چندین برابر کنند.

 

بهبود وضعیت بهداشت (عدم دخالت دست)

 در صنایع غذایی علاوه بر تاثیر مثبتی که این دستگاه در افزایش بهداشت دارد، مسلما کیفیت کالای نهایی شما را نیز بهبود می‌بخشد.

 

کاهش هزینه ها

با توجه به اتوماتیک بودن دستگاه، می توانید تعداد اپراتورهای خط تولید را کم کنید، در نتیجه هزینه نهایی تولید محصول برای شما کاهش می یابد.

 

قیمت دستگاه پرکن مایعات

جهت خرید بهترین دستگاه پرکن مایعات غلیظ، باید این نکته را به خاطر بسپارید که هر چه دستگاه  شما مکانیزه تر و دارای آپشن های بیشتری باشد ، درست است که ممکن است در ابتدای کار هزینه ی زیادتری را بابت خرید دستگاه پرکن پرداخت کنید، اما در طول زمان خرید این دستگاه به صرفه تر خواهد بود. به طوری که تولید کنندگان محصولات مایع می توانند با پرکن مایعات اتوماتیک تا 2000 بطری 1 لیتری را با درصد خطای 0/1 در هر ساعت پر کنند. برای اطلاع از قیمت دستگاه‌های پرکن مایعات به دسته بندی دستگاه پرکن در سایت ویترین نت مراجعه نمایید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *