نحوه کارکرد چرخ دوخت گونی و سرکیسه دوزهای بزرگ

زمان مطالعه: 4 دقیقه

دستگاه دوخت گونی چگونه کار می‌کند؟

دستگاه دوخت گونی یا سرکیسه دوز، ماشینی است که برای دوختن یا کوک زدن انواع پارچه و گونی توسط نخ استفاده می‌شود. پیش از این به معرفی دستگاه دوخت گونی پرداخته ایم. چرخ گونی دوز دارای سوزنی با یک سوراخ است که در انتهای سوزن قرار دارد. وقتی سوزن به بالا و پایین حرکت می کند، یک حلقه رشته نخی را از طریق لایه های پارچه ای به انتهای رشته دیگر نخ که به بوبینی که در کف دستگاه  واقع شده است، فشار داده و متصل می کند. امکان تعویض سوزن انواع چرخ سرکیسه دوز وجود دارد و میتوانید ضخامت متفاوت مربوط به کلفتی و نازکی دوخت را با استفاده از ضخامت مختلف سوزن ها تغییر دهید. در موقع خرید دستگاه گونی دوز باید توجه کنید که بهترین گزینه را برای ماشین خود انتخاب نمایید. جنس موادی که دستگاه دوخت گونی از آن ساخت شده، کیفیت دستگاه دوخت نخی را تعیین می‌کند، در موقع خرید، دقت کنید که اگر دستگاه دوخت گونی از جنس فولاد باشد از کیفیت بالاتری برخوردار است.
دستگاه سرکیسه دوز یا دوخت نخی گونی ماشینی است که برای دوختن سرکیسه های مختلف با نخ استفاده می‌شود. این ماشین‌ها به نام سرگونی دوز هم شناخته می شوند و در دو نوع قابل حمل و ثابت وجود دارند.

نحوه کار چرخ دوخت گونی یا سرکیسه دوز

دستگاه دوخت گونی ماشینی است که در گروه دستگاه های بسته بندی  برای دوختن سر کیسه های مختلف با نخ استفاده می‌شود. این دستگاه با نام چرخ گونی دوز، دستگاه گونی دوز، دستگاه دوخت درب گونی، دستگاه دوخت سر گونی هم شناخته می شوند. کیسه ها می‌تواند از جنس های مختلف پارچه ای، گونی، کنفی، گونی پلاستیک و گونی پلاستیکی لمینت شده هم باشد. از این گونی‌ها برای پر کردن و حمل موادی مانند برنج، گندم و خوار و بارهای دیگر، شکر، قهوه، نمک یا گچ و سیمان و یا انواع مواد شیمیایی و پریفورم ها استفاده می شود.
با دستگاه دوخت گونی یا سرکیسه دوز اشکال مختلف دوخت ها را می توان انجام داد که شامل انواع دوخت ضربدری، دوخت یکطرفه، دوخت دو طرفه و دوخت مهر و مومی است. در اکثر اوقات، همه این دوخت ها را می توان با یک دستگاه انجام داد. یکی ازمزیت های دستگاه دوخت گونی این است که مانند دستگاه های سیل و وکیوم از گرما استفاده نمی کند و به محصول داخل کیسه آسیب نمی رساند.از دستگاه دوخت نخی گونی می توان در خط تولیدهای مختلف استفاده کرد.

 همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه دوخت گونی با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید.

ماشین دوخت نخی گونی ماشینی است که برای دوختن سر کیسه های مختلف با نخ استفاده می شود

انواع دستگاه دوخت گونی

دستگاه گونی دوزی یا سرکیسه دوز دارای برندهای مختلفی هستند و اندازه های متفاوت دارد، ولی در دو نوع زیر قابل ارائه است :

– دستگاه دوخت گونی قابل حمل یا دستگاه دوخت گونی دستی

این چرخ‌های گونی دوز یا سرکیسه دوز دستی دارای ابعادی هستند که قابل حمل هستند و دوخت سرکیسه ها را به صورت زنجیری و تک نخ انجام می‌دهند و مصرف کننده به راحتی می تواند سر کیسه ها را باز کند. برای دوخت سرکیسه هایی از جنس گونی، کنف و کاغذ کتان؛ چرخ سرکیسه دوز قابل حمل مناسب است. سرعت این ماشین ها از 1700 دور در دقیقه تا 1900 دور در دقیقه است.
برای استفاده از دستگاه دوخت گونی دستی حتما به یک اپراتور نیاز دارید. این دستگاه بسته بندی در دو نوع سرکیسه دور شارژی و سرکیسه دوز برقی در بازار موجود است.

– چرخ گونی دوز ثابت که همراه با پایه، ستون و نوار نقاله است.

این دستگاه دوخت گونی ثابت بوده و برای دوخت انواع کیسه های گونی از جنس پلاستیک، پروپلین، کاغذ، که برای حمل محصولاتی مانند آرد، برنج، گندم، انواع حبوبات، شکر یا قهوه، پریفرم بطری های آب معدنی، و یا مواد شیمیایی و مواد دیگر می باشد، به کار می روند.

دستگاه دوخت گونی اتوماتیک

همانطور که از نام این سرکیسه دوز مشخص است، دستگاه دوخت گونی اتوماتیک برای کارخانه‌های بزرگ و خط تولیدهای صنعتی کاربرد دارد. بیشتر این تولیدی‌های بزرگ به دلیل ظرفیت تولید بالا و کمبود زمان از انواع دستگاه دوخت گونی اتوماتیک استفاده می‌کنند که راندمان بالای کار خود را حفظ کنند.

 این دستگاه دوخت نخی ثابت بوده

سرکیسه دوز بزرگ

برای سر گونی دوزی کیسه های بزرگ از ماشین یا چرخ های دوخت کیسه های بزرگ که به آنها جامبو بگ و یا بیگ بگ هم گفته می شود بایستی استفاده کرد.
چرخ های دوخت کیسه های یک تنی از نوع چرخ های دوکاره و همراه با پایه بلندکن اتوماتیک و قطع کن نخ است.  چرخ های سرکیسه دوز دوکاره بصورت ساده و اتوماتیک و تمام اتوماتیک موجود هستند. چرخ های دوخت کیسه های بزرگ در دو نوع راسته دوز جامبو بگ و زیگزاگ دوز جامبو بگ وجود دارد.
علاوه بر چرخهای مخصوص سردوزی کیسه های بزرگ، چرخ های مخصوص دوخت دسته کیسه های جامبو بگ برای اتصال به بدنه کیسه وجود دارد. این چرخ ها به دو صورت راسته دوزی و زیگزاگ دوزی، دوخت دسته به بدنه را برای کلفتی یک سانتی متر انجام می دهند.

اگر سوالی درباره دستگاه دوخت گونی، کاربرد و نحوه کارکرد آن دارید می‌توانید با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید و یا در بخش ثبت نظر، سوال خود را ثبت کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *