بررسی تخصصی دستگاه پرکن توزینی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

دستگاه پرکن توزینی از انواع دستگاه بسته بندی پرکاربرد است که برای وزن کردن و پرکردن انواع گوناگونی از مواد و محصولات طراحی شده اند. کاربرد انواعی از آنها در خطوط بسته بندی مواد خشکی شامل انواع خشکبار مثل حبوبات، غلات، آجیل، دانه های مناسب مرغداری ها، برنج، مواد مورد نیاز قنادی، ادویه جات، انواع قهوه و چای، غذای حیوانات خانگی می باشد.

مدل های دیگر این ماشین آلات پرکن برای محصولات کارخانه ای نیز مناسب است. کاربرد آنها در صنایع غذایی در خطوط تولید انواع فرآورده های تازه، مثل ترشی جات، غذاهای یخ زدگی، خوراکی های میان وعده، و یا محصولات دیگر از جمله مواد شیمیایی و قطعات سخت افزاری می باشد.
انواع دیگری از آنها شامل دستگاه های مناسب برای توزین و پرکردن مایعاتی مثل روغن موتور است. به طور معمول این نوع دستگاه ها در ظرفیت های گوناگونی از ظروف پرشونده یک تا بیست لیتری وجود دارد تا کارخانجات و شرکت های مختلف بر اساس نیاز خود آنها را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه پرکن توزینی

دستگاه پرکن توزینی اتوماتیک، قیمت دستگاه های پرکن در ویترین نت موجود است

مشخصات فنی دستگاه پرکن توزین دار

نحوه کارکرد دستگاه پرکن توزینی بدین صورت است که محصول را قبل از پر کردن، در ظروف متناسب با محصول، وزن می کند. کنترل های دقیق دیجیتالی می تواند دقیقا جریان ریزش محصول، سرعت کار و دقت مورد نیاز را پیکربندی کند. در ساخت تمام طرح ها از قالب های ضد زنگ، قطعات جانبی قابل حمل و قابل تعویض استفاده شده است. برق مصرفی مورد نیاز این ماشین ها سه فاز می باشد. تمامی تنظیمات دستگاه توسط سیستم PLC و به صورت لمسی یا touch امکان پذیر است.
در صنایع بسته بندی دستگاه های پرکن توزین دار برای انواع پودرها و محصولات خشک مناسب هستند، اما همچنین می توانند برای پر کردن ظروف فله ای، و سطل های 4 تا 5 کیلویی هم  استفاده شوند. این ماشین آلات پرکن در مدل های مختلف در دسترس هستند و برای وزنهای بین 500 تا  تا 22 کیلوگرم و با سرعت پر کردن مختلف تا 50 بسته در دقیقه، طراحی شده اند.

انواع دستگاه پرکن توزینی

انواع یک نوع از دستگاه های پرکن توزینی اتوماتیک مدل مینی یا   V-mini  می باشد که برای وزن کردن مواد با وزن کم ایده آل است. این دستگاه بسیار دقیق بوده و می تواند توزین وزنی به اندازه یک گرم با دقت  0.01 را انجام دهد.
برای توزین مواد خشکی مثل حبوبات، خشکبار، قند و شکر و غلات دستگاه پرکن توزینی با 4 یا 2 ترازو به کار می رود. البته باتغییر قطعاتی در دستگاه می توان محصولات دیگری را هم بسته بندی کرد.
برای انواع محصولات گرانولی، دستگاه دارای یک عدد ترازو می باشد. این مدل در مقیاس با دیگر مدل ها که دارای دو ترازو یا چهار ترازو هستند، دارای ظرفیت و سرعت کمتری می‌باشد.

دستگاه پرکن توزینی اتوماتیک

دستگاه اتوماتیک توزین یک ماشین سیار یا قابل جابجا کردن است که دارای یک قیف ورودی بزرگ و یک کمربند آسانسوری است. در دستگاه های خودکار یا اتوماتیک توزینی، تمام مراحل وزن کردن به صورت خودکار بر اساس یک فرآیند از پیش تعیین شده انجام می شود. در این فرآیند نرم افزاری، مقیاس ها یا واحدهای مورد نیاز در طی طراحی تعریف شده است.
وقتی که وزن از پیش برنامه ریزی شده به سیستم وارد می شود، کمربند آسانسور محصول را به همان اندازه تحویل می دهد. اپراتور سرعت پر کردن قیف توزین را به نسبت وزن پیش تعیین شده تنظیم می نماید.
تجهیزات توزین خودکار شامل سیستم هایی مانند، وزن سنج های کمربندی یا  belt weigh feeders و مقیاس های پر کردن یا filling scales و همچنین باسکول های وزنی یا weighbridges می باشد. باسکول وزنی، روی زمین نصب می شود و محصول برای توزین به سمت آن هدایت شود.

محدوده قیمت دستگاه پرکن

قیمت دستگاه پرکن توزینی محدوده نسبتا وسیعی را شامل می شود. اصول تعیین قیمت بر اساس موارد زیر است:
– کاربرد آنها در توزین و پر کردن انواع محصولات خشک پودری و گرانولی، محصولات تازه، مواد مایع، محصولات و قطعات مختلف
– بر اساس مشخصات فنی
– ظرفیت و سرعت کار دستگاه
– براساس تعداد توزین یا ترازو
از آنجا که دستگاه ها دارای قیمت های مختلفی می باشند، جهت اطلاع از قیمت به سایت ویترین نت ، مراجعه کنید تا با تولید کنندگان و تامین کننده گان این صنعت آشنا شوید. دستگاه هایشان را با هم مقایسه کرده و اطلاعات دقیق از نحوه کارکرد دستگاه و اطلاعات فنی مورد نیاز و …  را مشاهده نمایید و با دانش کامل اقدام به خرید دستگاه های صنعتی مود نیاز خود کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *