آشنایی با انواع نوار نقاله (کاربرد+قیمت)

زمان مطالعه: 4 دقیقه

دستگاه نوار نقاله وسیله حمل کننده و سیستم انتقال مواد است که عده ای آن را با نام های تسمه نقاله و کانوایر نیز می شناسند. کاربرد نوار نقاله در صنایع مختلف متنوع است.

به طور کلی نوار نقاله برای جابجایی و انتقال محصولات در کارخانجات تولیدی و صنایع بسته بندی است. نوار نقاله ها به ویژه در عملیات انتقال و جابجا کردن مواد سنگین و حجیم مفید هستند. در صنایعی که مسیرهای طولانی برای حمل مواد اولیه و محصولات وجود دارد، کانوایر کمک بزرگی برای جابجایی مواد است. در بعضی فاصله ها لازم است نوار نقاله شیب دار شود تا حمل مواد سریعتر و یا در شرایط بهتری انجام شود.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه نوار نقاله

نوار نقاله یا تسمه نقاله چگونه کار می کند؟

نوار نقاله جزئی از سیستم‌های انتقال مواد در صنعت است. دستگاه نوار نقاله، که اغلب به نام تسمه نقاله شناخته می شود، با استفاده از دو یا چند قرقره  که گاهی اوقات به این قرقره ها درامز یا طبلک نیز گفته می شود ، کار می کند که به طور مداوم روی یک حلقه بسته، دور می زند. این کار با تعداد زیادی از قلاب ها، چرخ دنده ها، سطل ها و کمربند های لاستیکی پهن انجام می شود. سپس کمربند توسط یک سری غلتک ها در امتداد مسیر هدایت می شود.

دستگاه نوار نقاله چیست؟-نوار نقاله چگونه کار می کند؟تسمه نوار نقاله

کاربرد کانوایر

به خاطر پرکاربرد بودن کانوایر، سرویس و نگهداری نوار نقاله دارای اهمیت ویژه ای است. نوار نقاله ها در مراکز مختلفی استفاده می شوند. بعضی از این مراکز عبارتند از:
– از انواع نوار نقاله که بسیار پرکاربرد است، نوار نقاله بارگیری است که در باربری هایی که به صورت اتوماتیک باربری را انجام می دهند، کاربرد دارد.
– دربارگیری کامیون هایی که در محلی پایین تر از محل بارگیری هستند، نوار نقاله بارگیری مورد استفاده قرار میگیرد.
– فروشگاه ها اغلب از کمربندهای نقاله در پیشخوان چک کردن اجناس استفاده می کنند، تا اقلام خرید را حرکت دهند.
– از کانوایر در حمل و نقل انسان ها مانند حرکت پیاده رو یا پله برقی نیز استفاده می شود.
– همچنین در بسیاری از خطوط تولید و صنایع مونتاژ تسمه نقاله کاربرد دارد.
– نوار نقاله ها با توجه به موارد مورد نیاز مشتری و چگونگی کاربرد آن ها در ابعاد و انداره های گوناگون با نوع جنسی که مشتری سفارش داده باشد، طراحی شده و ساخته می شوند.

دستگاه نوار نقاله چیست؟-کاربرد نوار نقاله-تسمه نقاله-نوار نقاله برای جابجایی و انتقال محصولات کاربرد دارد

انواع مختلف دستگاه نوار نقاله

انواع اصلی نوار نقاله ها عبارتند از:
– نوار نقاله بارگیری
– نوار نقاله ناودانی
– نوار نقاله چرخشی
– نوار نقاله غلتکی
– نوار نقاله زنجیری
– تسمه نقاله شیب دار
– تسمه نقاله تسمه ای
– نوار نقاله تسمه نقاله مغناطیسی
– تسمه نقاله ثقلی
-تسمه‌های نقاله سیم دار بدون سیم عرضی

نوار نقاله زنجیری-نوار نقاله دستچین-انواع مختلف نوار نقاله-دستگاه نوار نقاله چیست؟نوار نقاله چگونه کار می کند؟

کانوایر زنجیری

از نوار نقاله زنجیری در صنایع تولیدی، صنایع راه و ساختمان و معدن، سیمان، فولاد، صنایع غذایی و انبارداری ها استفاده می شود. ساختار این نوع از دستگاه نوار نقاله به این صورت است که سطح جابه جا کننده آن، زنجیره های فلزی هستند. عرض سطح نوار بر اساس ابعاد بسته هایی که روی آن جابجا می شود، ساخته می شود. اگر کانوایر زنجیری در مسیرهای بلند استفاده شود، به صورت ثابت قرار داده می شود ولی اگر در مسیرهای کوتاه به کار رود، به صورت قابل حمل جاگذاری می گردد. ترتیب حرکت زنجیره ها با یک موتور انجام پذیر است.

در صنایع غذایی مانند خط تولید و بسته بندی قند و شکر، حبوبات و … مشکلاتی ناشی از جابجایی مواد خام با وزن و سایندگی بالا و محصولات چرب و روغنی وجود دارد.

کاربرد نوار نقاله زنجیری

کاربرد نوار نقاله زنجیری فقط برای جابجایی بارهای بسته بندی در انواع مختلف بسته های کارتنی، کیسه های گونی، عدل و… است.
استفاده از تسمه نقاله‌های مقاوم در برابر سایش و روغن، کمک بسیاری به تولید کنندگان صنایع غذایی می‌کند.

نوار نقاله‌هایی با قابلیت رسانای بالا برای جلوگیری از جرقه و آتش سوزی استفاده می‌شوند. همچنین نوار نقاله آجدار برای جابجایی در زوایای شیب دار در کارخانه ها بسیار پرکاربرد است.

نوار نقاله چیست؟-انواع مختلف نوار نقاله-کاربرد نوار نقاله زنجیری-تسمه نقاله

نوار نقاله بارگیری

از پر کاربرد ترین انواع کانوایر، نوار نقاله بارگیری است که در انواع کارخانه ها و صنایع به ویژه کارخانه های سیمان و مواد معدنی استفاده می شود. استفاده از کانوایر بارگیری باعث می شود که عملیات بارگیری و انتقال مواد بسیار سریع تر و با نیروی انسانی کمتری انجام شود.

نوار نقاله دستچین

از نوار نقاله دستچین برای بازرسی و دستچین کردن انواع حبوبات در خطوط بسته بندی حبوبات استفاده می گردد و بسیار کاربرد دارد.  یک مخزن ویبره روی نوار نقاله وجود دارد که محصول از داخل آن به روی نوار نقاله می ریزد.

اپراتور مسیر حبوبات را کاملا زیر نظر دارد و در طول مسیر فرصت دارد که ناخالصی ها، شن و یا خرده سنگ های داخل حبوبات را از آنها جدا کند یا دستچین نماید. بنابراین در انتهای مسیر، حبوبات کاملا تمیز و بدون سنگریزه، دستچین شده و محصولی تمیز  به مراحل دیگر می رسد.

کاربرد نوار نقاله دستچین

کاربرد نوار نقاله دستچین در قسمت های مختلف انواع خطوط تولید می باشد. به طور مثال در خط آماده سازی میوه ها و جداسازی آنها جهت اندازه و آماده کردن برای بسته بندی نیز می توان از این تسمه نقاله استفاده نمود.

در نظر داشته باشید که تمامی مراحل کار نوار نقاله یا کانوایر قابل کنترل و تنظیم می باشد.

دستگاه نوار نقاله چیست؟-دستگاه نوار نقاله جهت جابجایی و انتقال مواد و محصولات در کارخانجات تولیدی و بسته بندی استفاده می شود.

قیمت نوار نقاله

ویترین نت پلتفرمی برای ارتباط بین تولیدکنندگان انواع ملزومات و تجهیزات بسته بندی با خریداران است. این مجموعه با برخورداری از کارشناسان متخصص، به بررسی کیفیت تجهیزات می پردازد و از نظر آگاهی رسانی کیفی و دادن اطلاعات فنی به خریداران در خدمت  فروشندگان و خریداران است. بنابراین در اینجا می توانید به مقایسه قیمت نوار نقاله‌، انواع مختلف نوار نقاله، مشخصات فنی و بررسی ویژگی های انواع مختلف آنها بپردازید و در نهایت دستگاهی با مدل مناسب کسب و کار خود را انتخاب کنید و برای خرید نوار نقاله مناسب اقدام نمایید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *