نحوه کار دستگاه تقطیر صنعتی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

روش کار دستگاه تقطیر عرقیات گیاهی

دستگاه تقطیر صنعتی عرقیات گیاهی یا عرق گیری از پرکاربردترین ماشین آلات صنایع غذایی است که در صنایع گلابگیری و عرقگیری گیاهان، کاربرد دارد. گیاهانی که به عنوان درمان، دارو و یا نوشیدنی کاربرد دارند، به عنوان مواد اولیه این صنعت قلمداد می شوند.
تقطیر عرقیجات، فرآیندی است که می‌تواند برای جدا کردن مایع یا عرق خالص از مخلوط مایعات و گیاهان استفاده شود. تقطیر معمولا برای جدا کردن مایعات خالص از مایعات مخلوط کاربرد دارد. در این فرآیند، مایع از اجزا یا مواد مخلوط با استفاده از نقطه جوش انتخابی جداسازی می‌شود. این کار زمانی انجام می‌شود که مایعات نقاط جوش مختلفی داشته باشند.
اگر قصد خرید انواع دستگاه عرق گیری را دارید یا اینکه می‌خواهید بدانید دستگاه تقطیر چگونه کار می‌کند؛ پیشنهاد می‌کنیم مقاله مهم‌ترین نکات پیش از خرید دستگاه گلاب گیری را مطالعه کنید.
در دستگاه های عرق گیری یا تقطیر صنعتی به طور معمول از ستون‌های بزرگ و عمودی استوانه‌ای شناخته شده به عنوان برج تقطیر یا ستون تقطیر با قطرها و ارتفاع‌های مختلف استفاده می‌شود. این برج‌ها در فواصل مختلف دارای خروجی هستند که مایع‌های مختلف تبخیر یافته براساس نقاط جوش مختلف و یا دامنه جوش مختلف و با درجات خلوص متفاوت، پس از سرد شدن از آنها خارج می‌شوند. به همین دلیل می توان عرقیاتی با درجه خلوص متفاوت از عصاره و عطر گرفته تا عرق مخصوص شربت و غیره را از هم جدا کرد. پس از این مرحله مایعات تولید شده باید به سمت دستگاه‌های بسته بندی هدایت شوند.

در نظر داشته باشید که در تمامی مراحل کار نگهداری از دستگاه تقطیر عرقیات گیاهی در راندمان دستگاه حائز اهمیت است.

دستگاه تقطیر عرقیات گیاهی چگونه کار می کند؟-دستگاه گلابگیری-دستگاه تقطیر عرقیات گیاهی برای جدا کردن عرق خالص از مخلوط مایعات و گیاهان استفاده می شود.

انواع دستگاه تقطیر

دستگاه های عرق گیری با حرارت دهی مستقیم مشعلی و حرارت دهی غیر مستقیم، در انواع زیر وجود دارند :

  • دستگاه تقطیر برقی
  • دستگاه تقطیر گازی

این دستگاه ها در صنایع غذایی با نام‌های زیر نیز شناخته می‌شوند :

دستگاه تقطیر خانگی
– دستگاه عرق گیری
– دستگاه عرق گیر خانگی
– دستگاه گلاب گیری
– دستگاه عرق گیری صنعتی

نمونه‌های دستگاه های فوق و برج‌های تقطیر در انواع ظرفیت‌ها و حجم‌های گوناگون و ابعاد مختلف وجود دارند. همانند دستگاه تقطیر صنعتی، دستگاه تقطیر گازی خانگی و نیز دستگاه تقطیر برقی خانگی نیز بسیار پرطرفدار هستند که با قیمت های مختلف در بازار قابل دسترسی هستند.

دستگاه عرق گیری دستگاه گلاب گیری دستگاه تقطیر عرقیات گیاهی چگونه کار می کند؟، قیمت دستگاه عرق گیری در ویترین نت

اشتغال در صنعت گلاب گیری یا عرق گیری چگونه است؟

خوشبختانه درکشور ما در حال حاضر حدود ده هزار گونه گیاهان دارویی و درمانی شناسایی ‌شده است. با گسترش کاربرد دستگاه تقطیر صنعتی در صنایع تولیدی و ورود افراد مختلف در این صنعت، هم به صورت خانگی و هم صنعتی، تولید این محصولات می تواند گسترش یافته و ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی متفاوت، در پیشبرد صادرات این محصولات نیز تاثیر بسیاری خواهد داشت. از این رو داشتن اطلاعات کافی در حوزه راه اندازی خط تولید عرقیات گیاهی بسیار مهم است.

گیاهان متنوع و بسیاری در کشور وجود دارد که در صنعت تقطیر و گلابگیری به کار گرفته می‌شوند. آن جمله می توان به این گونه ها اشاره کرد: کاسنی، رازیانه، یونجه، شاتره، گل محمدی، بهارنارنج، بیدمشک، نعنا، انواع برگ به لیمو، گردو و غیره. این گیاهان در صنایع عرق گیری، گلابگیری و نوشیدنی استفاده فراوانی دارند و بین مصرف کنندگان از محبوبیت زیادی برخوردارند.

محصولات تولیدی خود را به طور عمده و آنلاین بفروشید: ویترین نت به عنوان یک عمده فروشی آنلاین، با ثبت محصولات شما، به افزایش فروش و درآمد شما کمک می‌کند. اگر تولیدکننده عرقیات گیاهی هستید می‌توانید با ثبت نام رایگان در ویترین نت، محصولات خود را به طور عمده و آنلاین به کمک کارشناسان فروش ما بفروشید.

اشتغال در صنعت گلاب گیری یا عرق گیری چگونه است؟-دستگاه تقطیر عرقیات گیاهی چیست؟

قیمت دستگاه تقطیر 

قیمت دستگاه‌های تقطیر صنعتی عرقیات دارای رنج وسیعی است که از مصارف خانگی تا استفاده در کارخانجات بزرگ، متفاوت است. در اشتغال خانگی از انواع دستگاه عرق گیری و تقطیر خانگی از جنس استنلس می توان استفاده نمود که دارای قیمت بسیار مناسب و اقتصادی است..
انواع متنوع دستگاه تقطیر برقی و گازی در ظرفیت های مختلف 15، 25، 45، 65، 155 لیتر و بیشتر قابل ارائه می باشند. که برحسب ظرفیت و نوع استفاده دارای قیمت های مختلف می باشند.

ویترن نت بستری را فراهم می‌کند که بتوانید در آن به مقایسه  قیمت انواع دستگاه تقطیر از جمله قیمت دستگاه تقطیر برقی و قیمت دستگاه تقطیر خانگی و قیمت دستگاه تقطیر صنعتی و…  بپردازید. با توجه به قیمت های مختلف دستگاه ها، جهت اطلاع از اطلاعات فنی مورد نیاز خود و خرید دستگاه تقطیر به سایت ویترین نت مراجعه کنید و دستگاه تقطیر را به طور آنلاین بخرید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

1 دیدگاه برای “نحوه کار دستگاه تقطیر صنعتی

  1. علی گفته:

    فروش انواع دستگاه های تقطیر،عرق گیر و گلاب گیر و همچنین تمامی ظروف مسی پذیرایی و آشپزخانه درجه 1 مورد نیازت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *