فر طبقه ای، دستگاهی برای پخت انواع کیک و کلوچه و شیرینی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

مشخصات و نحوه کارکرد فر طبقه ای

 فر طبقه ای در کنار فر گردان قنادی جهت پخت انواع نان‌های حجیم و نیمه حجیم، نان‌های فانتزی، نان باگت، نان تست، و پخت انواع کیک و بعضی از انواع شیرینی کاربرد دارد.
فر طبقه ای که از انواع فر شیرینی پزی و قنادی است دارای تعداد طبقات مختلف است و با حرارت غیرمستقیم کار می کند. حرارت ایجاد شده در زیر طبقات به صورت یکنواخت پخش می‌شود و به همین دلیل نان و شیرینی ها به صورت یکنواخت و مشابه پخت می‌گردند. هر طبقه به طور مستقل دارای بخار زن است، خمیرهای آماده شده که بر روی طبقات هستند با دمیدن هوای داغ به آنها پخته می‌شوند. توان موتورهای به کار گرفته شده در دستگاه فر طبقه ای برابر سه کیلووات و ولتاژ برق مصرفی برابر 380 ولت است.
از گاز یا گازوییل برای مصرف سوخت فر طبقه ای استفاده شده و به همین دلیل هزینه انرژی مصرفی کم می باشد.
جنس این تجهیزات نانوایی و قنادی از استیل ضد زنگ بوده و جنس طبقات از سنگ‌های مخصوص است. تمام مراحل کار فر طبقه ای کاملا بهداشتی است و طبقات فر به آسانی قابل جدا شدن است و بدنه و طبقات به راحتی قابل شستشو هستند.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت فر طبقه ای

نحوه کنترل فر طبقه ای

سيستم های کنترل دستگاه فر طبقه ای که از تجهیزات صنایع غذایی به شمار می‌رود، دقیق است و از دو روش کنترل استفاده می شود:

 1- سیستم کنترل اتوماتيکی : در اين روش کليه عمليات کنترلی توسط سيستم هاي PLC انجام می شود. اپراتور می تواند تنظیمات مورد نظر را از طریق نمایشگر لمسی انجام می دهد.
2 – سیستم کنترل مکانيکي : در اين روش اپراتور مسئول تنظیمات از طریق کلید های کنترل می باشد و تنظیم حرارت هم توسط ترموستات انجام می گیرد.

دستگاه فر طبقه ای، جهت پخت انواع نان های حجیم و نیمه حجیم، نان های فانتزی، نان باگت، نان تست، انواع کیک و بعضی از انواع شیرینی کاربرد دارد.

انواع فر طبقه ای

فر طبقه ای که فر کلوچه پزی هم از این نوع است، در صنایع غذایی مدل‌های مختلف کارکرد تقریبا یکسانی دارند. بر اساس مقدار ظرفیت و پخت انواع مختلف نان‌های حجیم و نیمه حجیم و انواع نان فانتزی، دارای مدلهای مختلفی هستند که در زیر انواع فر شیرینی پزی صنعتی و فر قنادی آورده شده است:
– فر چهار طبقه : این دستگاه با ظرفیت‌های مختلف قابل ارائه است و به تعداد دیس‌های که در هر طبقه می‌توان جایگزاری کرد بستگی دارد. فر طبقه ای در انواع مدل‌های  ۸ دیس و 16 دیس و ۲۴ دیس وجود دارد. ابعاد سینی‌ها به طور معمول 60 در 90 سانتی متر می باشد. سرعت تولید و پخت نان توسط فر چهار طبقه در 8 ساعت برابر با هزار کیلوگرم می باشد.
– فر دو طبقه : در این نوع دستگاه فر طبقه ای در بالا و پایین هر طبقه به طور جداگانه مشعل و جرقه زن آن وجود دارد و از فن‌های مخصوص جهت دمیدن بخار به نان‌های در حال پخت استفاده می‌شود. درب هر طبقه نیز مستقل است و دارای شیشه مقاوم و ایمن می‌باشد. سوخت دستگاه گاز شهری و یا گازوئیل است.
– فر یک طبقه و سه طبقه : این مدل ها نیز به عنوان فر شیرینی پزی خانگی قابل ارائه است که مکانیزم آن با دستگاه فر دو طبقه یکسان است.

فر دو طبقه-فر چهار طبقه-نحوه کارکرد فر طبقه ای-فر طبقه ای چگونه کار می کند؟

قیمت فر طبقه ای

محدوده قیمت فر طبقه ای، در انواع ظرفیت های تولید، متفاوت است. قیمت فر های طبقه ای، بر اساس تعداد طبقات فر، تعداد سینی های استفاده شده در هر طبقه و سرعت و ظرفیت تولید و انواع امکانات آنها محاسبه می‌شود و از قیمت مناسب تا قیمت های بالا وجود دارد. کسب و کارها براساس ظرفیت تولید و محل جایگزاری دستگاه ها می‌توانند نوع مناسب خود را انتخاب کنند.

با مراجعه به سایت ویترن نت می توانید از مشخصات فنی و قیمت انواع فر طبقه ای و نوع مناسب کسب و کار خود آگاه شوید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *