دستگاه خشک کن میوه و سبزی و انواع آن

زمان مطالعه: 5 دقیقه

معرفی دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات

دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات از ماشین آلات عمل آوری مواد غذایی پرکاربردی است که دارای امکانات اساسی جهت ایجاد گرما، فن جهت به گردش در آوردن هوای گرم، تهویه هوا و سینی حاوی میوه و سبزی است. عنصر گرما، فن و دریچه ها با یکدیگر کار می کنند تا هوا را به گردش درآورده و رطوبت را از بین ببرند. نحوه کار دستگاه میوه خشک کن به این گونه است که میوه خالص را روی سینی‌های آبگیری کننده در یک لایه قرار می دهند و درجه حرارت را به دمای مناسب تنظیم می کنند. گرمایش مواد غذایی باعث می شود تا رطوبت از میوه و سبزیجات گرفته شود.


قیمت میوه خشک کن


معرفی دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات-دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات، دارای امکانات اساسی یعنی ایجاد گرما، فن جهت به گردش در آوردن هوای گرم، تهویه هوا و سینی حاوی میوه و سبزی می باشد.

مزایای خشک کردن میوه و سبزی

خشک کردن میوه و سبزیجات باعث می شود که میوه و سبزی ماندگاری بیشتری پیدا کنند. در این پروسه واکنش های شیمیایی و رشد میکروب ها محدود می شود. همچنین میوه ها و سبزیجات خشک شده مواد مغذی بالای خود را حفظ می کنند و کاملا سالم و مقوی هستند.

مشخصات دستگاه خشك كن ميوه

– جهت کم کردن هزینه ها، سوخت مصرفی دستگاه های خشک کن میوه، گاز طبیعی بوده ولی امکان برقی کردن آنها نیز وجود دارد.
– سینی های آبگیری کننده دستگاه ميوه خشك كن از جنس گالوانیزه و استیل بوده و به طور معمول در ابعاد 40 در 90 سانتیمتر با ارتفاع 5 سانتیمتر هستند.
– فاصله طبقات از همدیگر حدود ۱۰ سانتیمتر می باشد.
– جنس بدنه خارجی ميوه خشك كن ها، به سفارش مشتری می تواند گالوانیزه و یا استیل باشد.
– امکان استفاده از سیستم پی ال سی برای کنترل عملیات وجود دارد.
– ظرفیت دستگاه خشک کن میوه  با 15 سینی بسته به نوع میوه حدود 15 تا 20 کیلو میوه در یک ساعت کاری است.
– از هر کیلو میوه تازه تقریبا یک ونیم کیلو میوه خشک می توان تولید کرد و در 9 ساعت کاری حدود 27 کیلو میوه خشک می توان تولید نمود.

پروسه خشک کردن میوه وسبزی، واکنش های شیمیایی و رشد میکروب ها را محدود می کند و میوه ها و سبزیجات خشک شده مواد مغذی بخود را حفظ می کنند و سالم هستند.

مراحل تولید میوه و سبزیجات خشک

شما می توانید برای راه اندازی خط تولید میوه و سبزیجات خشک مقاله مربوطه را مطالعه نمایید، اما به طور کلی تاسیس کارگاه میوه خشک کنی مراحل مختلفی به صورت زیر دارد:

– اولین مرحله، آماده سازی اولیه میوه است که شامل شستشو، پوست کندن، هسته گیری، و برش دادن میوه است. این مرحله با استفاده از دستگاه های دستگاه و وان شست و شو و دستگاه پوست گیر و دستگاه هسته گیر و اسلایسر انجام می شود.

حتما ببینید: لیست قیمت سبزی خردکن

– در مرحله بعد جهت خشک کردن میوه نیاز به یک دستگاه خشك كن ميوه صنعتي است.
– مرحله نهایی استفاده از دستگاه های بسته بندی برای بسته بندی کردن میوه های خشک شده می باشد.
خشک کن میوه و سبزیجات صنعتی در ابعاد صنعتی جهت خشك كردن انواع محصولات كشاورزي، مواد غذائي، مواد شيميايي و محصولات و گیاهان داروئي کاربرد دارد.

انواع دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات

به دلیل کاربرد بیشتر دستگاه خشک کن کابینی میوه و سبزیجات در ادامه به معرفی مختصر آن می پردازیم.

خشک کن صنعتی میوه و سبزیجات در ابعاد صنعتی در خشك كردن انواع محصولات كشاورزي، مواد غذائي، موادشيميايي، و محصولات داروئي کاربرد دارد.

دستگاه خشك كن ميوه و سبزیجات کابینی

دستگاه خشک کن میوه کابینی، بیشترین مورد مصرف در خشک کردن انواع میوه ها و سبزیجات را دارند. از خشک کن های کابینی در کسب و کارهای خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی استفاده می شود.

در این نوع از ماشین آلات صنایع غذایی هوای گرم بصورت یکنواخت در فضای داخل کابین، گردش کرده و باعث خارج شدن رطوبت موجود در میوه جات و سبزی ها می شود. قابل توجه است که مواد داخل کابین به صورت یکنواخت خشک شده و ترکیب زیبایی از مواد خشک شده را به وجود می آورند.
مراحل خشک کردن میوه و سبزی باید در زمان طولانی و با سرعت کم انجام گیرد و در دمای بین 40 تا 60 درجه سانتی گراد عمل خشک کردن انجام گیرد تا محصول یکنواخت به دست آید.

مزایای استفاده از دستگاه ميوه خشك كن كابيني

دستگاه خشک کن میوه و سبزی کابینی دارای مزایای متفاوتی به صورت زیر است:

  • قیمت دستگاه خشک کن میوه کابینی میوه و سبزیجات بسیار مناسب است.
  • نحوه استفاده از این دستگاه بسیار ساده و آسان می باشد.
  • دستگاه کابینی در محل فضای کمی را اشغال می کنند.

 

خشک کن های کابینی، بیشترین مورد مصرف در خشک کردن انواع میوه جات و سبزی ها را دارد.

دستگاه میوه خشک کن ۱۵ سینی

دستگاه ميوه خشك كن ۱۵ سینی نوعی خشک کن سبزیجات است که کاربرد گسترده ای دارد. این دستگاه ظرفیت خشک کردن 15 تا 20 کیلو سبزی در هر ساعت را دارد. سینی ها از جنس استیل هستند و سبزی ها در دمای بین 30 تا 90 درجه خشک می شوند. گردش هوای گرم بر روی سینی ها باعث خروج رطوبت و خشک کردن سبزیجات می شود.
به طور کلی از هر ده کیلو سبزی تازه حدود یک کیلو سبزی خشک تولید می شود. اگر روزانه 9 ساعت از دستگاه ميوه خشك كن استفاده شود، در حدود 20 کیلو سبزی خشک می توانید تولید کنید که با نرخ بالایی در بازار از شما خریداری می کنند.

اشتغال زایی با استفاده از دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات

دستگاه خشك كن ميوه و سبزیجات در ظرفیت های مختلف موجود می باشد و برای خشک کردن انواع میوه و سبزی و صیفی جات (مانند گوجه فرنگی) به کار می رود.

با استفاده از انواع دستگاه خشک‌کن می توان کسب و کار در سطح خانگی یا تولیدی های متوسط تا حجم زیاد را راه اندازی نمود. سود حاصل از دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات برای صاحبان این شغل درآمد های قابل توجهی را به همراه دارد.

دستگاه خشک کن ۱۵ سینی دارای ظرفیت خشک کردن 15 تا 20 کیلو سبزی در هرساعت می باشد.

قیمت دستگاه خشک کن میوه و سبزی

ویترن نت، تامین کنندگان و تولید کنندگان مختلف در صنایع غذایی را گرداوری می کند و بستری را فراهم می کند که بتوانید در آن به مقایسه قیمت دستگاه خشک کن میوه و سبزی از جمله قیمت دستگاه خشك كن ميوه صنعتي، قیمت دستگاه خشک کن میوه کوچک و قیمت دستگاه خشك كن ميوه خانطي بپردازید و در نهایت به خرید دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات مورد نظر خود بپردازید.  در صورتی که قبل از خرید نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می توانید راهنمای خرید دستگاه خشک کن میوه و سبزی را مطالعه نمایید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

3 دیدگاه برای “دستگاه خشک کن میوه و سبزی و انواع آن

  1. لایقی گفته:

    سلام و درود
    شرکتی که دستگاه میفروشه و گفته که محصولشان در اختیار ما قرار می دهند و اگر مشتری پیدا کردیم دستگاه به ما میفرشند .شمارشون لطفا می کنید بفرستید؟

    • اهدا مهرجو گفته:

      سلام.خرید محصول نداریم و مشاوره برای خرید دستگاه میدهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *