معرفی انواع دستگاه آسیاب صنعتی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

انواع آسیاب صنعتی

دستگاه آسیاب ادویه و دانه‌های سخت، برای پودر کردن انواع ادویه‌جات سخت در صنایع غذایی مناسب است. ادویه‌جاتی از قبیل زرد چوبه، دارچین، آویشن، فلفل، سماق و زنجبیل و دانه‎‌های سختی مثل جوز هندی، تخم گشنیز، هسته تمر هندی، سنجد، هسته خرما، و یا سنگ نمک با دستگاه آسیاب ادویه تبدیل به پودر می شوند. کیفیت ادویه‌های پودر شده بسیار خوب است و نیازی به الک شدن ندارد. مواد پودر شده به راحتی از مخزن دستگاه آسیاب ادویه خارج می‌شوند زیرا مخزن می تواند ۱۸۰ درجه چرخش داشته باشد.
انواع دستگاه آسیاب صنعتی که از ماشین آلات صنایع غذایی است؛ شامل دستگاه آسیاب‌ عطاری و دستگاه آسیاب‌ صنعتی است که در مدلهای تاشو و ثابت وجود دارند. ظرفیت دستگاه‌های آسیاب کارگاهی و کارخانه‌ای حدود 3000 تا 5000 کیلوگرم در یک شیفت کاری می‌باشد. ظرفیت دستگاه‌‌های آسیاب کم ظرفیت مثل دستگاه آسیاب عطاری؛ برابر با آسیاب کردن حدود دو و نیم کیلو پودر در یک دقیقه می باشد.
دستگاه آسیاب مواد غذایی مخصوص دانه های سخت، برای پودر کردن انواع ادویه جات سخت مناسب می باشد. ادویه جاتی از قبیل زرد چوبه، دارچین، آویشن ، فلفل، سماق و زنجبیل، و دانه های سختی مثل جوز هندی، تخم گشنیز، هسته تمر هندی، سنجد، هسته خرما، و یا سنگ نمک با این دستگاه تبدیل به پودر می شوند.

دستگاه آسیاب ادویه جات

یکی از مهم ترین کاربردهای دستگاه آسیاب صنعتی برای آسیاب و پودر کردن انواع ادویه جات است. حتما شما هم عطاری‌هایی یک دستگاه آسیاب ادویه جات مقابل مغازه خود گذاشته اند را دیده اید؛ انواع دستگاه آسیاب ادویه جات با ظرفیت های متفاوت می‌توانند بسیاری از مواد و گیاهان را به ادویه تبدیل کنند. مهم ترین کاربرد دستگاه آسیاب ادویه جات برای آسیاب و خرد کردن زردچوبه است که به همین دلیل این دستگاه به دستگاه آسیاب زردچوبه هم معروف است.

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه‌ آسیاب و خرید آن، با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید :  02191001170

دستگاه آسیاب چکشی

دستگاه آسیاب چکشی، نوع دیگری از دستگاه آسیاب مواد غذایی است که کاربردهای بسیاری در صنایع دارد. این ماشین ها برای پودر کردن بسیاری از مواد کاربرد دارند. دستگاه آسیاب چکشی از ردیف‌هایی از چکشها تشکیل شده اند که توسط این چکش‌‌های کوچک، مواد جامد را با ضربه‌های پی در پی، خرد یا پودر می کنند.دستگاه آسیاب چکشی در مراکز صنایع غذایی کاربرد فراوان دارد. در هر دستگاه آسیاب چکشی، تعداد ردیف چکش‌های موجود در ماشین، بر ظرفیت دستگاه تاثیر دارد. جنس تیغه ها از فولاد فنر سخت شده ضد سایش و نشکن است. به طور معمول، این چکش‌ها بر روی محور افقی نصب می گردند که بسته به جهت چرخش روتور می‌توانند در جهت گردش عقربه‌های ساعت یا در خلاف جهت آن بچرخند. اپراتور دستگاه آسیاب مواد غذایی می تواند توسط جعبه کنترل دستگاه، عملیاتی مثل تنظیم دقیق سرعت موتور و روشن یا خاموش کردن دستگاه و سیستم تغذیه را کنترل کند.

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه‌ آسیاب و خرید آن، با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید :  02191001170

کاربرد دستگاه آسیاب مواد غذایی

دستگاه آسیاب مواد غذایی، اغلب دارای ماشین سنگ‌زنی است و به طور گسترده‌ای در صنایع غذایی کاربرد دارد.انواع دستگاه آسیاب ادویه تفاوت‌هایی از لحاظ اندازه، ابعاد و اشکال دارند و کاملا اتوماتیک بوده و گرد و غبار تولید نمی‌کنند. انواع مختلف دستگاه‌های سنگ‌زنی و انواع دستگاه آسیاب‌ در موارد زیادی کاربرد دارند. همانطور که قبلا به  دستگاه آسیاب مواد غذایی پرداختیم می توان گفت موارد مصرف آسیاب مواد غذایی در مراکز مختلفی است :
– مراکز تولیدی بزرگ مثل کارخانجات تولید انواع آرد ذرت، گندم، و جو
– کارخانجات تولید مواد غذایی جهت پودر و آسیاب کردن انواع ادویه جات، هسته های مورد استفاده در صنایع غذایی، آجیل و دیگر مواد غذایی
– کارخانجات داروسازی ها در تولید داروهای پودری و قرص ها
– نمونه خانگی برای خرد کردن ادویه جات ، مواد شیرنی پزی و موارد مورد نیاز آشپزی

نوعی دیگر از دستگاه آسیاب مواد غذایی، دستگاه آسیاب قهوه است که دارای سرعت بالا و موتور پرقدرت است و دانه های سختی مثل قهوه و حتی به سختی قهوه های سبز را، آسیاب می کند. بدنه دستگاه آسیاب قهوه که از ماشین آلات عمل آوری مواد غذایی است؛ از استیل بوده و دارای سه تیغه برای آسیاب کردن مواد است تا بهترین عملکرد را داشته باشد. دستگاه آسیاب قهوه دارای تایمر است که زمان آسیاب کردن و زمان قطع دستگاه را به صورت اتوماتیک تنظیم می کند.

دستگاه آسیاب مواد غذایی مخصوص دانه های سخت، برای پودر کردن انواع ادویه جات سخت مناسب می باشد.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *