دستگاه طعم زن پودری چیست؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

معرفی دستگاه طعم زن پودری

دستگاه طعم زن پودری، وظیفه اضافه کردن طعم به خشکبار بو داده شده را دارد. خشک کردن مواد آجیلی یا Dehydrating باعث خوشمزگی آنها می شود ولی وقتی تفت داده شده و طعم زنی شوند خیلی خوشمزه تر خواهند شد. در خط فرآوری آجیل، اولین مرحله ای که انجام می گیرد، تفت دادن و پختن خشکبار است که توسط دستگاه تفت خشکبار انجام میشود. در دستگاه تفت خشکبار، محصولات خشکباری مثل پسته خام، تخمه خام، فندق خام و دیگر مواد خام آجیلی در مخزن دستگاه تفت داده شده و همزمان نمک زده می شوند. پس از آماده شدن  خشکبار بو داده شده، نوبت به مرحله طعم زنی آجیل ها می رسد که این کار با دستگاه طعم زن پودری انجام می شود.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه طعم زن پودری

دستگاه طعم زن پودری، وظیفه اضافه کردن طعم به خشکبار بو داده شده را دارد.

دستگاه طعم زن آجیل

دستگاه طعم زن لووک وظیفه طعم زنی آجیل را دارد. مغزهای آجیل دارای مقدار زیادی روغن هستند اما پودرها به اندازه کافی به آنها نمی چسبد. البته بدیهی است به هرحال مقداری از پودر ها به آنها باقی می ماند. برای پوشش پودری مواد آجیلی، بهتر است از پاشیدن مایع طعم دهنده استفاده کرد. ابتدا مایع طعم دهنده درست می شود. مایع طعم دهنده از مخلوط طعم هایی مثل گلپر، زعفران، پودرهای اسپایسی، نمک، آبلیمو ، و یا سرکه تهیه می شود. پس از پاشیدن مایع طعم دهنده روی مواد در مخزن تفت دهنده، آجیل ها که رطوبت دار شده اند، به هم میچسبند و بنابراین برای جداسازی، باید خشک کردن آنها در دستگاه تفت خشکبار صورت بگیرد.انواع آجیل و مغزها به صورت تمام اتوماتیک با ظرفیت ساعتی 300 تا 400 کیلو گرم تفت داده و طعم زنی می شوند. برای کار با این دستگاه نیاز به یک اپراتور هست.
دستگاه لووک یا (Lovak) در ۲ نوع عمودی و افقی ساخته میشود و گرچه از لحاظ کارکرد تفاوت های اندکی باهم دارند ولی تفاوت قیمتی ندارند.
نوعی از این دستگاه ها، دستگاه شورکن و طمع زن آجیل و خشکبار است که طمع دهی آجیل به روش ایرانی را انجام می دهد. جنس دستگاه از استیل نگیر بوده و نیرو محرکه دستگاه موتور برقی و گیربکس است. دستگاه به صورت تکفاز و سه فاز می باشد ظرفیت دستگاه 3تن در یک شیفت کار است و به راحتی توسط آزاد کردن یک ضامن می توان مخزن را تخلیه نمود.

دستگاه طعم زن آجیل از قسمت های مختلف درام با هوای داغ، اینورتر سرعت، سیستم مخلوط کردن مایع طعم دهنده، گرم کن ایجاد حرارت از پایین و فن یا دمنده اتوماتیک تشکیل شده است.

دستگاه طعم زن آجیل از قسمت های مختلف درام با هوای داغ، اینورتر سرعت، سیستم مخلوط کردن مایع طعم، گرم کن ایجاد حرارت از پایین و فن یا دمنده اتوماتیک تشکیل شده است.

مزایای استفاده از دستگاه طعم زن پودری

جهت گرفتن عطر و طعم پودر طعم دهنده و چسبیدن آنها به آجیل در هر یک از روش ها باید نوعی از فرآیند خیس کردن و پاشیدن مواد پودری استفاده شود. با استفاده از دستگاه طعم زن پودری، طعم زنی انواع پسته، تخمه، بادام و دیگر مغزهای آجیلی انجام شده و با این روش گذشته از اینکه کیفیت محصول بالاتر می رود، آجیل ها نمای جذاب تر و مطلوب تری پیدا خواهند کرد. طعم زنی با مواد ادویه ای یا طعم زنی با آب نمک روی انواع مغز آجیل و یا خشکبار با پوست، قابل انجام است.

با مراجعه به سایت ویترن نت می توانید از مشخصات فنی و قیمت انواع دستگاه طعم زن پودری و نوع مناسب کسب و کار خود آگاه شوید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *