بررسی انواع دستگاه تفت آجیل و تخمه پزی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

دستگاه پخت و تفت آجیل و خشکبار یا در اصطلاح عامیانه دستگاه تخمه پزی یکی از ماشین آلات عمل آوری مواد غذایی است که عملیات مختلف پختن، تفت دادن، شور کردن، طعم زدن، گریل کردن و برشته کردن انواع تخمه و گونه‌های مختلف خشکبار را انجام داده و آنها را به آجیل بو داده و آماده مصرف، تبدیل میکند. با مقایسه دستگاه‌های پخت و تفت آجیل و خشکبار می‌توانید انتخاب مناسبی داشته باشید و به راحتی خرید دستگاه تفت آجیل را انجام دهید.

کاربرد دستگاه تفت آجیل

انواع آجیل و خشکباری که دستگاه تفت آجیل فرآیند تفت و طعم دادن آنها را انجام میدهد، عبارتند از: انواع پسته، بادام، فندق، نخودچی، انواع تخمه آفتابگردان و تخمه هندوانه و بقیه مدل های تخمه، بادام هندی، بادام زمینی، سویا و و انواع دیگر دانه های روغنی، آرد و رشته های پلویی و … و در صنایع غذایی براساس نوع محصول به این دستگاه، دستگاه تخمه پزی، دستگاه تفت آجیل یا دستگاه آجیل پزی، دستگاه تولید نخودچی، دستگاه تفت قهوه، دستگاه تفت بادام زمینی و دستگاه تفت پسته نیز گفته می‌شود.
تفت آجیل و خشکبار به عنوان یک کسب و کار موفق در زمستان هم مناسب است. به دلیل اینکه در زمستان و با شروع شب یلدا، انواع آجیل و خشکبار پرفروش می‌شود، بسیاری از افراد تصمیم به راه اندازی این کسب و کار در زمستان می‌گیرند. همچنین آجیل به عنوان اصلی ترین خوراکی در عید نوروز، می‌تواند انتخاب خوبی برای شروع یک کسب و کار باشد.

دستگاه پخت و تفت آجیل و خشکبار یکی از تجهیزاتی است که در صنایع غذایی و برای عمل آوری مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه‌ تفت آجیل و خرید آن، با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید :  02191001170

نحوه کارکرد دستگاه تفت آجیل و خشکبار

این دستگاه دارای قسمت های مختلفی است :

– مخزن خشک کن
– بالابر حلزونی جهت انتقال نمک
– بالابر Z شکل جهت انتقال خشکبار
– مخزن تفت از سه جداره، لایه داخلی ازجنس استنلس، لایه خارجی از آهن و لایه وسطی از  پشم سنگ
– بدنه دوجداره که با آجر نسوز و یا پشم سنگ عایق کاری شده
– سیستم دوار مخازن

دستگاه پخت و تفت آجیل و خشکبار با حرارت غیرمستقیم گرم میشود و منبع حرارتی آن توسط مشعل گاز یا گازوییل تامین میگردد و درجه حرارت آن تا ۳۰۰ درجه قابل تنظیم است.
دستگاه تفت آجیل دارای دور معکوس جهت تخلیه و پروردن مخزن است.
ظرفیت تولید خشکبار تفت داده شده برابر با 2000  تا 5000 کیلو گرم در یک شیفت کاری می باشد. این دستگاه ها متناسب با ظرفیت تولید و ظرفیت مخزن و بالابر ارتقا مییابد.

اولین مرحله خشک کردن محصولات خشکباری از قبیل انواع پسته، بادام، فندق، انواع تخمه، نخودپی و غیره می باشد.

برای راه اندازی کارگاه تفت آجیل و خشکبار چه دستگاه هایی مورد نیاز است؟

برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک جهت فرآوری و تفت دادن آجیل و خشکبار، ماشین آلات زیر مورد نیاز است :
– دستگاه تفت آجیل (دستگاه تخمه پزی)
– دستگاه طعم زن آجیل
– دستگاه خشک کن خشکبار
دستگاه بسته بندی توزین دار

جهت راه اندازی خط تولید و بسته بندی حبوبات و خشکبار  و یا بسته بندی خشکبار و حبوبات در منزل، که بازدهی مناسبی داشته باشد، باید از دستگاه تخمه پزی و تفت آجیل دارای استاندارد و با ظرفیت مناسب استفاده کنید.
مدل های دستگاه پخت و تفت آجیل و خشکبار نسبت به ظرفیت مخزن متفاوت هستند. دستگاه تفت آجیل با سیستم دوار در ۳ مدل با  ظرفیت های 10 کیلوگرمی و 20 کیلوگرمی و 40 کیلوگرمی طراحی و ساخته می‌شود. در هنگام تهیه خشکبار باید از دستگاه تفت آجیل با کیفیت استفاده کنید تا محصول نهایی یعنی آجیل تفت داده شما دارای کیفیت مناسب و باب طبع مصرف کنندگان باشد.

محصول خام توسط دستگاه بالابر Z شکل و نمک با بالابر حلزونی پودری، همزمان به درون مخزن تفت ریخته می شوند.

دستگاه تخمه پزی

دستگاه تخمه پزی نام دیگر دستگاه تفت آجیل است که بیشتر برای شور کردن و طعم زدن انواع تخمه از آن استفاده می‌شود. البته انواع دیگر آجیل و خشکبار مانند پسته، بادام، فندق و … را نیز با دستگاه تخمه پزی می‌توان طعم دار کرد. بسیاری از سوپرمارکت‌ها و حتی مغازه‌های خوار و بار فروشی با خرید دستگاه تخمه پزی یا تفت آجیل، ترجیح می‌دهند شور کردن و طعم دادن آجیل را خودشان انجام دهند تا محصولی که به مشتری می‌دهند داغ و تازه باشد. بیشترین کاربرد دستگاه تفت تخمه یا دستگاه تخمه پزی، به عنوان دستگاه بو دادن تخمه آفتابگردان است و به دلیل اینکه این ماده فروش بالا و طرفدار زیادی دارد، می‌تواند منبع خوبی برای کسب درآمد باشد.

دستگاه تفت و پخت خشکبار، عملیات مختلف پختن، تفت دادن، شور کردن، طعم زدن، گریل کردن و برشته کردن انواع تخمه و گونه های مختلف خشکبار را انجام داده و آنها را به صورت آجیل بوداده و آماده مصرف، تبدیل می کند.

مراحل آماده سازی آجیل و خشکبار تفت داده شده

اولین مرحله خشک کردن محصولات خشکباری از قبیل انواع پسته، بادام، فندق، انواع تخمه، نخودپی و غیره است. خشک کردن برخی از این محصولات با دستگاه میوه خشک کن انجام می‌شود.
مرحله دوم پختن و تفت دادن محصولات خشک و خام مثل پسته خام ، تخمه خام و غیره است.محصول خام توسط دستگاه بالابر Z شکل و نمک با بالابر حلزونی پودری، همزمان به درون مخزن تفت ریخته می‌شوند.
در مرحله سوم عملیات پخت و فرآوری آجیل را انجام می‌دهند. با توجه به جنس یا کیفیت مخزن تفت تا هر دمایی که لازم است می‌توان مخزن را گرم کرده و مواد را تفت داد. با توجه به سه جداره بودن مخزن، گرمای تولید شده هدر نمی رود.
در مرحله چهارم طعم های مختلف به صورت مایع روی مواد داخل مخزن پاشیده می‌شود. مایع طعم دهنده از مخلوط  گلپر، نمک، آب لیمو، و یا سرکه درست می‌شود.
در مرحله پنجم خشکبار مایع زده ، خشک می شوند.
در مرحله ششم، خشکبار آماده شده و توسط دستگاه‌های پرکن توزینی و بسته بندی حبوبات و خشکبار در بسته‌هایی با وزن از پیش تعیین شده بسته بندی شده و آماده تحویل به بازار می‌شود.

شما همچنین می‌توانید پیش از خرید دستگاه تفت آجیل، با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشاوره تخصصی رایگان دریافت کنید : 02191001170

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *