دستگاه روستر قهوه چیست؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

معرفی دستگاه روستر قهوه

دستگاه روستر قهوه، عمل پختن، تفت دادن و گریل کردن قهوه سبز را برای تبدیل آن به دانه های قهوه برشته شده، انجام می دهد.
قهوه از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های دنیا است که با دم کردن میوه درخت قهوه ایجاد می‌شود. این میوه‌ها در درخت قهوه رشد می‌کنند و سبز رنگ هستند. برای استفاده از آن‌ها به صورت دانه قهوه، ابتدا میوه قهوه برداشت می شود، پردازش می شود (که می‌تواند به طرق مختلفی اتفاق بیفتد)، و خشک می شود. در نهایت، برشته کردن و تفت دادن است که قهوه سبز را به دانه های معطر تبدیل می کند که پس از دم کردن، ما در فنجان های قهوه از آن استفاده می کنیم. اگر در زمانی خانواده ها خودشان مجبور بودند قهوه را با مهارت خودشان برشته کنند، در حال حاضر این عملیات توسط انواع دستگاه رست قهوه انجام می‌شود که در دو نوع خانگی و صنعتی کاربرد دارد و از ماشین آلات عمل آوری مواد غذایی است.

حتما ببینید: لیست قیمت دستگاه روستر قهوه

امروزه دستگاه رست قهوه، وظیفه برشته سازی قهوه را برعهده دارد و قهوه سبز را به همان قهوه معروف و باب طبعی که همه می‌شناسیم تبدیل می‌کند. نحوه انجام کار به این صورت است که دانه‌های سبز در داخل دستگاه مقداری از آب خود را از دست می‌دهند و کمی متورم می شوند. سپس رنگ آنها به تدريج تبديل به قهوه‌ای خواهد شد و در آخرین مرحله باید دانه‌های قهوه سرد شود که در ابعاد صنعتی این کار با دستگاه سانتریفیوژ انجام می‌شود. تجزیه حرارتی برخی از ترکیبات شیمیایی به دانه کمک می کند که به قهوه برشته با بیش از 800 مولکول آروماتیک تبدیل شود و طعم مطبوعی پیدا کند.

دستگاه روستر قهوه، عمل پختن، بو دادن، و گریل کردن قهوه سبزرا،  برای تبدیل آن به دانه های قهوه برشته شده، انجام می دهد.

انواع دستگاه رست قهوه

این دستگاه در صنایع غذایی در انواع زیر تولید می‌شود:

دستگاه روستر قهوه صنعتی

نوع صنعتی این دستگاه دارای یک صفحه سرامیکی است که از خود اشعه مادون قرمز را ساطع می‌کند و دانه ها روی آن قرار می‌گیرند و به همین دلیل تمامی دانه ها به میزان یکنواخت روست و برشته می‌شوند. یک دریچه مخصوص و یک دستگاه اندازه گیری وجود دارد که اپراتور می تواند دانه ها را در هنگام روستینگ یا برشته کردن مشاهده نماید. دستگاه رست قهوه صنعتی هم‌چنین دارای چند فن مختلف است که بخار و رطوبت محفظه را خارج می کند تا دانه ها بهتر برشته شوند. به منظور خارج کردن پوسته ها نیز از فن استفاده شده است. این دستگاه 4 موتوره بوده و برق مصرفی آن برق شهری 220 ولت است.

دستگاه روستر قهوه اتوماتیک

این دستگاه دارای کنترلر، جهت اعمال تغییرات و پروفایل برشته کردن دانه های قهوه یا roasting profile  است.
کنترلر دستگاه قابلیت تغییر درجه حرارت برشته کردن دانه و تنظیم دمای روستینگ دانه را دارد. دستگاه دارای یک مانیتور
HMI است که امکان نمایش پارامترها و اعمال تنظیمات را برای اپراتور کار با دستگاه فراهم می کند.
ابزار دقیق و کنترلی دستگاه رست قهوه اتوماتیک از بهترین و مقاوم‌ ترین برندهای معتبر مثل زیمنس اانتخاب شده است.

 

 

دستگاه روستر صنعتی قهوه، دارای یک صفحه سرامیکی است که از خود اشعه مادون قرمز را ساطع می کند و دانه ها روی آن قرار می گیرند و به همین دلیل تمامی دانه ها به میزان یکنواخت روست می شوند.

دستگاه روستر قهوه خانگی یا نیمه اتوماتیک

دستگاه رست قهوه نیمه اتوماتیک برای مصارف خانگی، کافی شاپ‌ها و کسب و کارهای کوچک مناسب است و در کنار دستگاه قهوه ساز می‌توان بهترین انواع قهوه را با آن درست کرد.
این دستگاه قهوه درون مخزن را به صورت دورانی تفت میدهد و به اصطلاح آن را برشته می‌کند، دستگاه رست قهوه خانگی دارای ظاهری بسیار شیک نیز است که روی دکور یا کانتر کافی شاپ‌ها هم می‌توان از آنها استفاده کرد.

 

دستگاه روستر قهوه نیمه اتوماتیک برای مصارف خانگی و کافی شاپ ها و کسب و کارهای کوچک مناسب است.

خرید دستگاه روستر قهوه

برای اطلاع از قیمت دستگاه روستر قهوه و خرید آن می‌توانید وارد سایت ما؛ vitrinnet.com شوید و مدل‌های مختلف را با هم مقایسه کنید. این مقایسه را می‌توانید نه تنها از لحاظ قیمت، بلکه از لحاظ مشخصات فنی هم انجام دهید. اطلاعات همه‌ی دستگاه‌ها به طور کامل ثبت شده و پس از بررسی آن‌ها می‌توانید با دانش کامل بهترین و مناسب ترین مدل را انتخاب کنید.
همچنین همواره می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و سوالات خود را با آن‌ها مطرح کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *