معرفی خط بسته بندی تنباکو

زمان مطالعه: 3 دقیقه

نحوه کار خط تولید و بسته بندی تنباکو

خط تولید و بسته بندی تنباکو از چند بخش مختلف تشکیل شده است، ابتدا برگ های تنباکوی تازه در دستگاه خشک کن، خشک می شوند. سپس به صورت پودر خشک شده تبدیل شده و در محلول حاوی آب و مواد دیگر خیسانده می شود. پس از آن به داخل مخزن اکسترودر و هم زن رفته و به صورت خمیر در می ­آید. دستگاه برش وظیفه برش دادن خمیر تنباکو را برعهده دارد. پس از آن توسط دستگاه تزریق کننده ، خمیر تنباکو وارد سلفون های مربوط به بسته بندی تنباکو می گردد و در نهایت توسط دستگاه بسته بندی تنباکو ، بسته بندی می شوند.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه بسته بندی تنباکو – سلفون از زیر

خط تولید تنباکو از چند بخش مختلف تشکیل شده است، ابتدا برگ های تنباکوی تازه در دستگاه خشک کن، خشک می شوند. سپس به صورت پودر خشک شده تبدیل شده و در محلول حاوی آب و مواد دیگر خیسانده می شود. پس از آن به داخل مخزن اکسترودر و هم زن رفته و به صورت خمیر در می ­آید. دستگاه برش وظیفه برش دادن خمیر تنباکو را برعهده دارد. پس از آن توسط دستگاه تزریق کننده ، خمیر تنباکو وارد سلفون های مربوط به بسته بندی تنباکو می گردد و در نهایت توسط دستگاه بسته بندی تنباکو ، بسته بندی می شوند.

قسمت های مختلف خط تولید و بسته بندی تنباکو

نحوه کارکرد دستگاه تنباکو بستگی به کارکرد اجزای آن دارد. خط تولید تنباکو دارای قسمت های مختلفی می باشد که در ادامه آمده است:
– ماشین مخلوط کن یا بلندر، از جنس استیل ضد زنگ بوده و کار هم زدن خمیر تنباکو را برعهده دارد.
سیستم پاشش، دارای یک پمپ سانتریفوژ است که قیفی برای ذخیره و پمپ کردن مایع به بلندر، دارد و قسمت های در تماس با مواد، از جنس استیل ضد زنگ می باشد.
– میکسردو جداره، جنس جداره ­ها از استیل ضد زنگ با ضخامت­های متفاوت است و عمل مخلوط کردن مواد تنباکو و آب را انجام می­دهد. در این مرحله جهت تولید تنباکو سنتی و تنباکوی میوه ای، مخلوط کردن عصاره های مختلف را با خمیر تنباکو انجام می­دهند.
– دستگاه بخار زن دوار، درحالیکه خمیر تنباکو را زیر و رو می­کند عمل بخار زدن را نیز انجام می­دهد.
– ماشین چند کاره برش تنباکو، مخلوط خمیری تنباکو را به اشکال مختلف برش می دهد که این اشکال نواری، تکه ای، مکعبی و موج دار هستند.

دستگاه بسته بندی که به صورت دوخت ، دو طرفه تنباکو را بسته بندی می­کند.
– نوار نقاله تسمه ­ای پله ­ای، برای انتقال بسته ها به قسمت دیگر خط تولید استفاده می شود.
– چاپگر جوهر افشان ، برای چاپ مشخصات روی بسته های تنباکوی بسته بندی شده
، کاربرد دارد.

نحوه کارکرد دستگاه تنباکو بستگی به کارکرد اجزاء آن دارد. خط تولید تنباکو دارای قسمت های مختلفی می باشد

دستگاه بسته بندی تنباکو چگونه کار می کند؟

بسته بندی یکی از قسمت های خط تولید تنباکو است. خمیر تنباکو دارای غلظت زیادی است و دستگاه بسته بندی تنباکو به همین دلیل بسیار پیچیده است. دستگاه بسته بندی تنباکو و توتون، از نوع جدیدترین دستگاه های بسته بندی افقی و از انواع دستگاه بسته بندی سلفون از زیر است. این دستگاه با سیستم PLCکنترل می شود و دارای سنسور حفاظتی ایمنی و سنسور نوری برای کنترل چاپ سلفون است. تنباکوی تزریق شده در داخل سلفون، در بسته های دوطرف دوخت بسته بندی می شوند. دستگاه بسته بندی تنباکو ساخته شده در ایران با کیفیت بسیار مطلوبی تولید میشود. امکاناتی از قبیل سیستم خطایاب اتوماتیک ، سیستم اتوماتیک شمارش کننده، سیستم وزن کردن محصول به کیفیت بسته بندی بسیار کمک می کند. این دستگاه بسته های کوچک توتون، تنباکوی خشک وتر با عرض 1 تا 7 سانتی متر را  بسته بندی می کند.

بسته بندی یکی از قسمت های دستگاه تولید تنباکو میباشد. خمیر تنباکو دارای غلظت زیادی است و دستگاه بسته بندی تنباکو به همین دلیل بسیار پیچیده است.

نحوه تولید و بسته بندی تنباکو میوه ای

درهنگام تهیه خمیر تنباکو در میکسر با ترکیب عصاره ها و میوه های گوناگون و اضافه کردن شیره و مواد معسل می توان انواع تنباکو از جمله تنباکوی معسل و تنباکوی میوه ای قلیان را تولید کرد. در مواد تشکیل دهنده تنباکو از اکثر میوه ها اعم از آناناس، نارگیل، پرتقال، به، سیب، انار، لیمو و سبزیجاتی مثل نعنا، مرزنگوش و اکالیپتوس و بادرنجبویه برای تولید تنباکوی قلیان میوه ای طبیعی استفاده می­شود.تنباکوی معسل به صورت صنعتی حاوی ۷۰ تا ۸۰ درصد مواد افزودنی معطر و اسانس و ترکیبات شیمیایی است که به دلیل ایجاد بو و طعم میوه ها و گیاهان پرفایده بسیاری بر این باورند که مصرف آن  بدون خطر است.
دستگاه بسته بندی قسمتی از خط تولید تنباکو است. بسته بندی تنباکو میوه ای دارای اکسترودر جهت برش خمیر تنباکو نیز می باشد و باعث سهولت در امر بسته بندی گردیده است. دستگاه بسته بندی تنباکو میوه ای جهت بسته بندی انواع توتون و تنباکو در بسته های 50 گرمی و 250 گرمی مناسب است. کار با دستگاه بسته بندی تنباکو میوه ای بسیار راحت است و نیاز به آموزش خاصی ندارد.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *