راهنمای خرید دستگاه کره گیر و ارده گیر در سال 1401

زمان مطالعه: 11 دقیقه

برای شروع تولید محصولات خانگی کره و ارده نیاز به دستگاه کره گیری رومیزی یا دستگاه کره بادام زمینی دارید. بسته به میزان تولید و سفارشی که در نظر دارید یک یا چندین دستگاه می‌بایست خریداری کنید. جهت آشنایی بیشتر شما با این محصولات مطالبی را در ادامه بیان خواهیم کرد.

دستگاه کره گیر و ارده گیر در سایزها متنوع و مدل‌های کره گیر خانگی، کره گیر فروشگاهی و کره گیر صنعتی با قابلیت تولید ارده از کنجد، کره بادام زمینی، فندق، پسته، نارگیل می تواند 100 درصد مغزها را بدون هیچ ضایعاتی به کرم و کره تبدیل کند. تمامی این مدل‌ها دارای سنگ طبیعی داخل خود هستند که با چرخش و سایش کره‌ی خروجی از نرمی فوق العاده ای برخوردار خواهد بود.

دستگاه‌های صنعتی خیلی بزرگتر از دستگاه‌های خانگی هستند. این دستگاه‌ها قادرند حجم بسیار بالایی از مغز ها را در خود جای دهند و روغن گیری کنند. بزرگترین سایز دستگاه‌های تولید ارده و کره که قادر به تولید کره چند تنی هستند و در کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دستگاه کره گیر و ارده گیر

مزایای دستگاه تولید ارده و کره

  • ظرفیت تولید بالا
  • کم حجم و سبک وزن
  • قیمت مناسب و با کیفیت
  • استفاده از سنگ های طبیعی
  • بی صدا بودن
  • بدون لرزش بودن
  • میزان مصرف برق پایین
  • قابلیت تنظیم سنگ جهت نرمی و زبری

طرز کار دستگاه کره و ارده گیری

نحوه تهیه کره و ارده در دستگاه‌ها با توجه به مدل دستگاه متفاوت است، بعضی از دستگاه‌ها به وسیله آسیاب کردن مغز‌ها و یا دانه‌ها این کار را انجام می‌دهند و بعضی دیگر با اعمال فشار و پرس کردن دانه‌ها، کره را استخراج می‌کنند.

اینورتر در دستگاه ارده ساز صنعتی

این دستگاه سایز بزرگی دارند و به همراه ظرفیت تولید بسیار بالای خود، بیشتر مناسب استفاده در محیط‌های صنعتی هستند. از مهم‌ترین آپشن‌های دستگاه‌های صنعتی، مجهز بودن این محصول به سیستم اینورتر است. سیستم اینورتر به غیر از تنظیم سرعت تولید، کمک بسیاری به خنک شدن موتور دستگاه می‌کند تا کیفیت ارده گیری از دانه‌ها به شکل ثابت و مطلوب باشد.

چرا که حرارت حاصل از کارکرد دستگاه تولید ارده و کره، زمانی که بالا برود مسلما باعث می‌شود که خروجی کار حالت کره‌ای و کرم مانند را نداشته باشد و در اصطلاح ساده روغن بیاندازد. اما زمانی که دستگاه خنک کار کند دیگر این مشکل وجود نخواهد داشت و دانه‌ها به کره یک دست تبدیل خواهند شد.

به غیر از این سیستم می‌توانید جهت خنک شدن بیشتر موتور دستگاه و سنگ‌های تعبیه شده در زمان کارکرد طولانی مدت، دستگاه ارده و کره ساز صنعتی را به صورت سفارشی مجهز به سیستم گردش آب داخل سیلندر فرمایید.

دستگاه کره گیر و ارده گیر

مراقبت و نگهداری از دستگاه ارده و کره گیر

دستگاه‌های تولید ارده و کره، معمولا دارای دو عدد تیغه‌اند که عمل آسیاب کردن دانه‌های روغنی را انجام پذیر می‌کند. در برخی مواقع این تیغه‌ها کند می‌شوند و در نتیجه دستگاه سرعت مطلوب همیشگی خود را از دست خواهد داد. در این زمان می‌بایست با مراجعه به نمایندگی تعمیر دستگاه تیغه آن را تعمیر و یا رد صورت فرسایش تعویض فرمایید. در بعضی از نمایندگی‌ها، امکان مشاوره و یا سفارش به صورت آنلاین هم وجود دارد.

جهت مراقبت و استفاده درست از این دستگاه می‌بایست پس از اتمام کار، دستگاه را بلافاصله تمیز کنید. بعضی از دستگاه‌ها احتیاج به رطوبت زنی بعد از هر بار استفاده دارند. باید به این نکته توجه کنید و همچنین از استفاده مواد بیش از میزان توان دستگاه، خودداری فرمایید.

سنگ دستگاه تولید ارده و کره

بعضی از دستگاه‌های ارده سازی از دو سنگ دایره‌ای به شکل آج‌دار ساخته شده‌اند که سنگ بالا ثابت بوده و سنگ پایین با سرعت خیلی زیاد در دستگاه می‌چرخد. جنس و کیفیت این سنگ‌ها که سنگ ارده نام دارد، از عوامل بسیار مهم در کیفیت و دوام دستگاه خواهد بود.

رابطه کیفیت دستگاه و محصول تولید شده

جنس متریال و کیفیت قطعات بکار رفته در فرآیند تولید دستگاه علاوه بر تاثیر مستقیم بر طول عمر دستگاه و مقدار روغن‌گیری توسط آن، روی سلامت روغن تولید شده نیز تاثیرگذار است. دستگاه‌هایی که به سرعت دچار خوردگی می‌شوند ترکیبات فلزی نامطلوب خود را وارد روغن تولید شده خواهند کرد که بسیار مضر هستند.

دستگاه کره و ارده گیری با سنگ مصنوعی از ابعاد نسبتا کوچکتری طراحی و ساخته شده و ظرفیت بالاتی را برای تولید دارد و از نظر هزینه‌ای که می‌بایست در نظر بگیرید به صرفه هستند. این دستگاه‌ها برای کاربرد رومیزی مناسب هستند ولی ابهت و ظاهر خشن دستگاه‌های سنگ مصنوعی را ندارند. این دستگاه‌ها به صورت پیشرفته‌ای طراحی و ساخته شده که قابلیت تنظیم زبری و نرمی ارده دارد. بدنه اکثر این دستگاه‌ها تمام استیل است و نظافت آسانی دارند.

دستگاه کره گیر و ارده گیر

سنگ طبیعی دستگاه تولید ارده

این سبک از دستگاه سرعت پائین‌تری دارد و قیمت بالایی نسبت به نمونه‌های دیگر دارد. به غیر از این ابعاد بسیار بزرگ و وزن سنگینی دارد مناسب محیط‌های کارگاهی و کارخانه‌جات است. در رابطه با کیفیت محصولات تولید شده به وسیله این دستگاه، برخی از افراد این نظر را دارند که کره به دست آمد توسط این دستگاه لذیذتر است.

چنین چیزی به طور علمی و مشخص اثبات نشده و نمی‌توان اطمینان کرد. همچنین امکان کره‌گیری و تنظیم کردن زبری و نرمی ارده وجود ندارد. شایان به ذکر است که نظافت این دستگاه‌های ارده گیری کمی مشکل‌تر از دیگر مدل‌های موجود در بازار هستند.

دستگاه کره گیر و ارده گیر

مکانیزم سنگ مصنوعی و روش ارده گیری

در این روش ارده‌ گیری و کره سازی با سرعت بالایی انجام خواهد شد در نتیجه شما می‌توانید حجم کار و سفارش بیشتری را تقبل کنید. در حد ۱۰ برابر صورت بخشی بیشتر به کار روند را سهولت می‌بخشد و شما تایم کمتری را پای دستگاه هستید.

همانطور که اشاره کردیم از نکات نگهداری این دستگاه‌ها نظافت مکرر بعد از هر بار استفاده است. این مسئله شاید به نظر شما سخت و وقت گیر باشد اما به هیچ عنوان این‌طور نیست. یکی از مهمترین نکات در طراحی دستگاه کره ارده گیری سهولت نظافت است که در این مکانیزم بسیار آسان است.

دستگاه کره گیر و ارده گیر

سنگ دستگاه را چه زمانی تعویض کنیم؟

سنگ دستگاه ارده گیری یک قطعه مستهلک شونده است و به طور معمول بعد از یکی دو سال باید تعویض شود. کمبود این سنگ برای دستگاه‌های ارده گیری سنگ مصنوعی، در حال حاضر یک معضل است که موجب نگرانی دارندگان دستگاه ارده گیری شده است.

این مشکل باعث شده بود بسیاری از کسانی که می‌خواهند ارده و کره تولید کنند مجبور باشند از مکانیزم‌های ماردونی یا دستگاه‌های بزرگ‌تر ارده‌گیری با راندمان پایین استفاده کنند. موضوعی که در رابطه با تامین این سنگ‌ها حایز اهمیت است، استاندارد بودن سایز بندی و قطر، از همه مهم‌تر کیفیت سنگ است که کاملا توسط متخصصان سازنده دستگاه‌های ایرانی در نظر گرفته شده و رضایت مشت.ری را جلب کرده است.

ویژگی‌های سنگ مناسب برای دستگاه کره و ارده گیری 

  • مکانیزم عملکردی دستگاه کره و ارده گیری می‌بایست سریع و باکیفیت طراحی شده باشد.
  • شیارهای دقیق موجود در سنگ دستگاه موجب ساییده شدن کامل کنجد و دانه ی روغنی می‌شود.
  • بتواند انواع کره بادام زمینی و کره گردو و کره پسته و کره بادام را به راحتی تولید کند.

دستگاه کره ساز و ارده گیر با ماردون فلزی

سبک دیگری از دستگاه‌های کره گیری، دستگاه کره ساز و ارده گیر با ماردون فلزی است که در کشور ما ایران به عنوان یکی از انواع دستگاه ارده گیری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه‌ها کاربری آسانی داشته ولی به نظر میرسد از لحاظ اقتصادی ندان به صرفه نیست.
امکان تنظیم زبری و نرمی ارده و کره را نداشته و نمی توانیم آن را تغییر دهیم. البته این تولید یک سبک جدید و نوپا بوده و لازم است است زمان بیشتری بگذرد و فروشندگان و مشتریان بازار قضاوت دقیق‌تری در رابطه با این محصول داشته باشند.

این سبک دستگاه ظاهر جذابی دارد و بیشتر برای کره گیری طراحی شده که همراه با قطعات تمام استیل و ظاهر زیبا به فروش می‌رسد که توانسته رضایت مشتریان را از این بابت به دنبال داشته است.

دستگاه کره گیر و ارده گیر

دستگاه کره گیر و ارده گیر برای تولید انواع کره و ارده در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه‌ کره گیر و ارده گیری که از جمله دستگاه‌های عمل آوری مواد غذایی محسوب می‌شود، می‌تواند مغز‌هایی مانند کنجد، بادام و فندق را کره‌گیری کند و ارده و شیره خرما و یا انگور را نیز تهیه کند. ارده و کره از غذا‌های پرمصرف در ایران هستند و به همین دلیل کسب و کار‌های خانگی زیادی به تولید آن‌ها روی آورده اند. تنها وسیله مورد نیاز برای این کسب و کار‌ها نیز یک دستگاه ارده‌گیری است. در ادامه در خصوص نحوه کار و انواع دستگاه کره گیر و ارده گیر و همچنین مزایای آن‌ها بیشتر توضیح خواهیم داد.

دستگاه کره گیر و ارده گیر

دستگاه‌های مورد نیاز : دستگاه ارده گیر
حداقل فضای مورد نیاز : 12 متر
میزان سرمایه اولیه : 10 میلیون تومان
دوره بازگشت سرمایه : 2 ماه
تعداد نیروی مورد نیاز : 2 نفر

نحوه کارکرد دستگاه ارده گیری

دستگاه کره گیر و ارده گیری یک دستگاه چند کاره و از ماشین آلات صنایع غذایی است که برای تهیه ارده، تولید کره­ بادام زمینی، تولید شیر سویا و شیر بادام به کار می­رود و پرکاربرد ترین نوع آن دستگاه کره بادام زمینی است. امکان مخلوط کردن محصولات تولید شده با کاکائو، شیره انگور، و موادی از این نوع با دستگاه ارده گیری وجود دارد که بنابراین می‌­توانید در صنایع غذایی محصولات متنوعی با طعم‌های گوناگون تهیه کنید.

از آنجا که در پروسه تولید محصول هیچ‌گونه لرد و کنجاله حاصل نمی‌شود، این کار تولیدی و سوددهی بالایی دارد و حتی می‌توانید به کسب درآمد در منزل با دستگاه کره گیر و ارده گیر فکر کنید. مصرف کنندگان این محصولات هم به علت چربی کم و مواد پروتئینی زیاد، طیف وسیعی از مشتریان در رده‌های سنی مختلف را در برمی‌­گیرد. فروش این محصولات به فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، مدارس و باشگاه‌های بدنسازی امکان پذیر است.
بعضی از فروشگاه‌ها و تولیدی‌ها از دستگاه کره گیر پسته نیز استفاده می‌کنند که کره پسته مورد نیاز برای قنادی‌ها را تولید می‌کنند.

دستگاه کره گیر و ارده گیر

دستگاه کره بادام زمینی

دستگاه کره بادام زمینی که برای تولید انواع کره از دانه‌های روغنی کاربرد دارد، یکی از پرفروش ترین دستگاه‌های کره گیر است و برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی نیز انتخاب خوبی است. شما می‌توانید با خرید یک دستگاه کره بادام زمینی با قیمت 6,500,000 یک کسب و کار پر سود را راه اندازی کنید.
کره گردو، کره بادام، کره پسته، کرم کنجد و … از مهم ترین محصولات تولیدی دستگاه کره بادام زمینی است.

دستگاه کره گیر و ارده گیر

دستگاه کره گیر صنعتی

دستگاه کره گیر صنعتی از نوع ایستاده بوده و در حجم زیاد قادر به تهیه کره می‌­باشد. چون دور موتور در این نوع دستگاه زیاد است امکان تهیه کره هم از ماست و هم از خامه وجود دارد. طرز کار دستگاه کره گیر صنعتی مشابه دستگاه خانگی بوده ولی ظرفیت بالاتری دارد. به طور مثال در یک دستگاه کره گیر صنعتی با ظرفیت 400 لیتر، 340 لیتر ماست، 40 لیتر آب خنک و 20 لیتر یخ خرد شده بریزید، پس از آنکه دستگاه حدود یک ساعت کار کرد، کره تهیه شده و آماده تخلیه می­‌گردد. این دستگاه‌ها در ظرفیت های 200 و 400 لیتری وجود دارند.

نحوه کارکرد دستگاه کره گیر

دستگاه کره گیر به ماشین تولید دوغ یا کره می‌­گویند. این دستگاه از طریق سیستم همزن، که با نیروی گریز از مرکز کار می­‌کند، چربی­‌های موجود و مخلوط در ماست را از آن جدا می‌­کند. قسمت چربی که همان کره است در بالای ظرف انباشته شده و باقیمانده که مایع دوغ است در ظرف زیری جمع می­‌گردد. با توجه به اینکه دستگاه‌های کره در ظرفیت‌های مختلف تولید می شوند، به همین دلیل موارد مصرف دستگاه کره گیر گسترده است و در مصارف خانگی، مصارف صنعتی با ظرفیت تولید زیاد و کارگاه‌های تولید محصولات لبنی با حجم متوسط، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه کره گیر خانگی

دستگاه‌های کره گیر خانگی، با ظرفیت‌های 4 تا 20 لیتر تولید می‌شوند. جنس مخزن این نوع کره گیر آلومینیومی بوده و از روش پرسی و یکپارچه برای تولید کره استفاده می­‌کند. موارد استفاده از این نوع دستگاه در منازل مسکونی و خانه های روستایی است که به صورت طبیعی، ارگانیک و بهداشتی کره و دوغ را تولید می­‌کنند. کار با این دستگاه که برقی و رومیزی می‌­باشد، بسیار ساده بوده و نیاز به آموزش خاصی ندارد.

ابتدا بسته به ظرفیت دستگاه، میزان مشخصی ماست پرچرب در آن بریزید. پس از آن در دستگاهی با ظرفیت 10 لیتر، به نسبت 8 لیتر ماست، یک لیتر آب خنک و 600 گرم یخ خرد شده، بریزید. درب دستگاه را کاملا خوب ببندید که در حین کار نشتی ندهد. سپس دستگاه را روشن نمایید، پس از مدت زمان لازم ، که حدود 40 دقیقه می­باشد، چربی و مایع از هم جدا می‌­شود. چربی جدا شده در بالا، کره و مایع پایینی دوغ است. کره را بلافاصله در یخچال قرار دهید.

هر بار که بخواهید دستگاه را تمیز کنید ابتدا دستگاه را روشن کرده و سپس داخل آن را مقداری آب گرم ریخته و در آن را می­­‌بندید و اجازه می‌­دهید دستگاه کار کند. پس از مدت زمانی حدود 5 دقیقه که دستگاه شستشو داده شد، آب آن را خالی کنید. سادگی کار با دستگاه و تولید کره طبیعی و ارگانیک باعث شده که بسیاری از مصرف کنندگان خانگی از این دستگاه برای مصارف خانگی و یک کسب و کار کوچک از آن استفاده نمایند.

دستگاه کره گیر و ارده گیر

انواع دستگاه کره گیر و ارده گیری

دستگاه کره گیر رومیزی یا دستگاه کره بادام زمینی

دستگاه کره‌گیر و ارده‌گیری رومیزی دارای اندازه‌های کوچک‌تر و توان تولیدی پایین‌تری هستند و بیشتر در کسب و کار‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند. دستگاه کره و ارده‌گیر دارای دو سنگ است که سنگ بالایی ثابت و سنگ پایین متحرک است.مکانیزم این دستگاه به صورت چرخش سطح به سطح و پرسرعت دو سنگ دوار دایره‌ای شکل آجدار است.

دستگاه کره گیر و ارده گیر

دستگاه کره گیر صنعتی

دستگاه کره گیر و ارده‌گیر صنعتی اندازه‌های بزرگی دارند و می‌توانند با قدرت بالای خود در هر ساعت مقدار زیادی کره و ارده تولید کنند.

دستگاه کره گیر و ارده گیر

 

نحوه کار دستگاه کره گیر و ارده گیر

دستگاه کره‌گیر و ارده‌گیر دارای دو سنگ است که همانند آسیاب کار می‌کنند. سنگ بالایی ثابت است و سنگ پایینی با سرعت می‌چرخد. در این شرایط دانه‌ها و مواد غذایی در میان دو سنگ قرار می‌گیرند و گردش سنگ موجب له شدن ماده غذایی و ایجاد ارده و کره می‌شود.

فاصله موجود میان سنگ‌ها و همچنین میزان گردش بر میزان نرمی ارده و کره تاثیر خواهد گذاشت. هر مقدار دستگاه بزرگتر شود، سرعت گردش سنگ بیشتر و اندازه آن بزرگتر می‌شود تا توان تولیدی دستگاه افزایش پیدا کند.

محصولات تولیدی به وسیله دستگاه کره گیر و ارده گیر

  • کره پسته
  • کره گردو
  • کره بادام زمینی
  • کره و کرم کنجد
  • ارده و شیره انگور
  • ارده و شیره خرما
  • شیر سویا
  • شیر بادام زمینی

مزایای استفاده از دستگاه کره گیر و ارده گیر به عنوان کسب و کار خانگی

  • این دستگاه‌ها می‌توانند محصولات مختلفی را تولید کنند. بدین ترتیب می‌توانید با خرید یک دستگاه چندین مدل ارده و کره مختلف تولید کنید. تنوع در محصولات تولیدی قطعا می‌تواند میزان فروش شما را به میزان چشمگیری افزایش دهد.
  • دستگاه کره‌گیر و ارده‌گیر کاملا بهداشتی است و از موارد ایمنی مختلفی پیروی می‌کند. این دستگاه‌ها دارای محفظه‌های قابل شستشوی استیل هستند و برای موارد ایمنی نیز تنظیمات بسیاری دارند.
  • کار با این دستگاه‌ها بسیار راحت است و نیاز به آموزش خاصی نخواهید داشت. فقط باید تنظیمات دستگاه را بر اساس ماده غذایی مورد نظر هماهنگ کنید و بقیه کار توسط دستگاه انجام می شود.
  • محصول تولیدی توسط دستگاه کره‌گیر و ارده‌گیر دارای طول عمر زیادی است. به دلیل وجود روغن‌های حاصل از له شدن مغز‌ها، معمولا ارده و کره طول عمر زیادی دارند و به راحتی خراب نخواهند شد. این عامل موجب می‌شود شما زمان مناسبی برای فروش محصولات تولیدی خود داشته باشید.

راهنمای خرید کره گیر در سال 1401

برای شروع تولید محصولات خانگی کره و ارده نیاز به دستگاه کره و ارده گیر رومیزی یا دستگاه کره بادام زمینی و یا دستگاه کره گیر صنعتی دارید. بسته به میزان تولید و سفارشی که در نظر دارید یک یا چندین دستگاه می‌بایست خریداری کنید.

نحوه تهیه کره و ارده در دستگاه ها، قطعات و سنگ به کار رفته، با توجه به مدل دستگاه متفاوت است. بعضی از دستگاه‌ها به وسیله آسیاب کردن مغز‌ها و یا دانه‌‎ها این کار را انجام می‌دهند و بعضی دیگر با اعمال فشار و پرس کردن دانه‌ها، کره را استخراج می‌کنند.

شما می‌توانید با مراجعه به صفحه محصول کره گیر در ویترین نت از لیست محصول و قیمت  انواع دستگاه های کره گیر در سال 1401 با خبر شوید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *