انواع دستگاه قند خرد کن

زمان مطالعه: 4 دقیقه

معرفی دستگاه قند خرد کن

دستگاه قند خرد کن یا برش قند، یکی از ماشین آلات پرفروش برای راه اندازی کسب و کارهای تولیدی است. در ایران بر خلاف بیشتر کشورها قند حبه‌ای مصرف بالایی دارد و چند سالی‌ست که مردم خرید قند حبه‌ای بسته بندی شده را به خرید کله قند ترجیح می‌دهند.
وظیفه این دستگاه، خرد کردن قند کله یا کلوخ قند به ابعاد کوچک و یا مکعب های کوچک است که برای مصرف مناسب باشد. پس از آن مراحل سرند و بسته بندی قندهای خرد شده انجام می‌شود. قندهای تولید شده در کارخانجات قند در انواع مختلف قندکله،کلوخ، قند شمشی و قند کبریتی تولید می­شود ولی قندهای کبریتی و شمشی چون خود ورقه ای هستند نیاز به خرد شدن ندارند و دستگاه قند خرد کن برای خرد کردن دو نوع دیگر کاربرد دارد.

حتما ببینید: لیست قیمت دستگاه قند خرد کن

دستگاه قند خرد کن، یکی از ماشین آلات پرفروش برای راه اندازی کسب و کارهای تولیدی است. وظیفه این دستگاه، خرد کردن قند کله یا کلوخ قند به ابعاد کوچک و یا مکعب های کوچک است که برای مصرف مناسب باشد.

دستگاه های مورد نیاز در خط تولید قند شکسته

خط تولید قند شکسته یا خط تولید قند حبه شامل قسمت های زیر است که هر کدام وظیفه خاص خود را دارند:

دستگاه قند خرد کن یا دستگاه برش قند که اولین مرحله خط تولید قند شکسته است و وظیفه برش و حبه کردن کردن قند کله و کلوخ را برعهده دارد.
دستگاه سرند برای جمع آوری و زدودن خاکه های قند از روی قندهای برش خورده
کاربرد دارد.
دستگاه توزین برای پیمانه و وزن کردن قندها نسبت به مظروف نهایی آن برای بسته بندی کاربرد دارد.
دستگاه بسته بندی که بسته به وزن قند از روش های مختلف بسته بندی در کیسه های سلفونی و یا بسته بندی در کارتن استفاده می­شود.

دستگاه قند خرد کن صنعتی

 دستگاه قند خرد کن صنعتی دارای ظرفیت تولیدی 200 تا 1200 کیلوگرم است. این دستگاه برای خرد کردن قند کله و قند کلوخه کاربرد دارد. ظرفیت تولید و ابعاد و وزن دستگاه که 800 کیلوگرم است، برای راه اندازی کسب و کار کارگاهی و صنعتی مناسب است. برق ورودی آن به هر دو صورت تک فاز و سه فاز امکان پذیر است.
بعضی از انواع دستگاه قند شکن صنعتی دارای سیستم غبارگیر هستند که برای جمع کردن خاک قند بسیار مناسب است.

روش کار انواع دستگاه قند خرد کن صنعتی به این صورت است که :

  • ابتدا در مرحله برش قالب یا کله‌های قند بزرگ را به شکل افقی و ورقه ورقه برش داده می‌شوند و سپس این ورقه‌های قند به وسیله نوار نقاله به سمت بخش خرد کن هدایت می‌شوند.
  • در مرحله بعد ورقه‌های قند برش داده شده به وسیله دستگاه خرد کن که معمولا 42 یا 44 تیغه دارد، به حبه‌های قند مکعبی شکل کوچک تبدیل می‌شوند. در این بخش دستگاه خرد به شکل ضربه‌ای و چکشی عمل می‌کند و حبه قندهای کوچک را ایجاد می‌کند.
  • عملیات برش و خرد کردن قندها میزان زیادی خاک قند تولید می‌کند که نباید وارد بسته بندی قند شوند. در مرحله سرند کردن، خاک قند و یا حبه‌های قندی که کوچک‌تر از اندازه معمول هستند، از حبه‌های قند استاندارد جدا می‌شوند.

فروش دستگاه قند خرد کن در سایت ویترین نت

دستگاه قند خرد کن اتوماتیک

این دستگاه، قندهای کله و کلوخ را به صورت کاملا یک شکل و منظم خرد می­کند. قندها به شکل مکعب و با ابعاد از پیش تعریف شده، برش داده می­شود.
ابعاد قند را در سه سایز 13، 16 و 20 میلیمتر بنا به سفارش مشتری می توان تعریف کرد. برای برش قند از 44 تیغه الماسه استفاده می­شود و به همین دلیل به نام دستگاه قند خردکن 44 تیغه معروف است.
بسته به توان دستگاه از الکتروموتورهایی که گردش چپ و راست با دو محور اصلی دارند استفاده می­شود. در دستگاه قند خرد کن اتوماتیک قسمتی که باید برش را انجام دهد با کمک چرخ دنده و گیربکس به دو سمت بالا و پایین و به صورت اتوماتیک حرکت کرده و عمل برش انجام می­گردد.

این دستگاه، قندهای کله و کلوخ را به صورت کاملا یک شکل و منظم خرد می­کند.

دستگاه برش قند اتویی

دستگاه قند خرد کن یا برش قند اتویی از انواع ماشین آلات قند خرد کن است که قند کله به صورت افقی داخل این دستگاه قرار داده می­شود.
این
دستگاه دارای 44 تیغه است که توسط تیغه ها، قند کله به صورت گرد برش داده می­شود و سپس تکه های قند به سمت دستگاه گیوتین رانده می­شود. تعداد تیغه های این دستگاه متغیر است و می­توان به تعداد مختلف تغییر داد.

دستگاه قند خرد کن خانگی

دستگاه قند خرد کن کوچک جهت کسب و کارهای خانگی کاربرد دارد و ظرفیت تولید پایین تری برای برش قند ها دارد. کار با این دستگاه بسیار آسان است و نیاز به آموزش خاصی ندارد.
اندازه و ابعاد این دستگاه نسبتا کوچک است و امکان نصب و راه اندازی آن در هر قسمتی در آپارتمان و یا در محوطه ای در زیر زمین وجود دارد .
برق ورودی این دستگاه خرد کن قند به هر دو صورت تک فاز و سه فاز قابل استفاده می باشد که با برق تکفاز شهری، توان۴ کیلو وات دارد.

سایت ویترن نت، با داشتن لیست کاملی از انواع دستگاه قند خرد کن و برش قند، خرید و فروش این دستگاه مهم در صنایع غذایی را آسان کرده است. در ویترین نت علاوه بر مشاهده لیست قیمت و مشخصات فنی مدل‌های مختلف، امکان مشاوره و دریافت راهنمایی‌های تخصصی نیز برای خریداران فراهم شده است.
برای مشاوره و راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید و یا در بخش “ثبت نظر” سوال خود را مطرح کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *