دستگاه قوطی سازی و خط تولید قوطی های فلزی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

کاربرد دستگاه قوطی سازی

دستگاه قوطی سازی فلزی و دستگاه حلبی سازی، ساخت و تولید قوطی های فلزی و قوطی­های حلبی مخصوص بسته بندی غذاهای پخته شده از جمله انواع کنسروهای ماهی تن، حبوبات و غذاهای پخته شده را انجام می­دهد.
انواع بسته بندی مواد غذایی عبارتند از ظروف شیشه ای، بسته بندی پلاستیکی، بسته بندی قلع، بسته بندی مقوا، بسته بندی چوب، بسته بندی ورقه ای و بسته بندی فلزی.
بسته بندی فلزی از دیرباز برای بسته بندی مواد مختلف کاربرد زیادی داشته است. در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی، مصرف قوطی های فلزی بسیار گسترده شده است. در نوع بسته بندی فلزی از قوطی های فلزی و قوطی های حلبی برای بسته بندی انواع نوشابه ها، کنسروها و مواد غذایی پخته شده استفاده می­شود. این نوع از قوطی ها در صنایع تولید غذاهای پخته شده مثل کنسرو ماهی تن، کنسرو انواع خورشت­های ایرانی، کنسرو لوبیا و دیگر حبوبات پخته و همچنین در صنایع تولید شیرین­های سنتی ایرانی مثل کارگاه های پخت سوهان، و یا کارگاه­های پخت انواع شیرینی های یزدی کاربرد وسیعی دارند.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه قوطی سازی

دستگاه قوطی سازی فلزی و دستگاه حلبی سازی، ساخت و تولید قوطی های فلزی و قوطی­های حلبی مخصوص بسته بندی غذاهای پخته شده از جمله انواع کنسروهای ماهی تن، حبوبات و غذاهای پخته شده را انجام می­دهد.

دستگاه تولید قوطی کنسرو

دستگاه قوطی کنسرو سازی به طور معمول برای ساخت قوطی های کنسروی استفاده می­گردد. این قوطی ها از جنس قلع می­باشند و در تولید بهینه آنها از فن آوری های مختلفی همراه با دستگاه قوطی سازی استفاده می­گردد. انواع قوطی های کنسروی به صورت دوتکه ای، دوتکه ­ای کششی و سه تکه­ ای تولید می­گردند.
برای تولید این قوطی ها مراحل مختلفی باید انجام گردد، ابتدا عملیات کشش و اتو کردن ورقه های قلع انجام می­گردد. سپس ورقه های قلع لاک زنی می­شوند. در محله بعدی به ابعاد مختلف برش داده می­شوند. ورقه های برش داده شده در داخل دستگاه پرس رفته و لبه آنها برگردانده می­شود. دوختن کف قوطی به بدنه مرحله بعدی است که بادستگاه مخصوص انجام می­گیرد. در این مرحله قوطی و درب قوطی آماده ارسال به خط تولید مواد غذایی می­گردد.
بعد از انجام عملیات دستگاه قوطی سازی، مراحل بعدی اصولا در صنایع مواد غذایی پیگیری می­شود. ابتدا با پرکن مواد غذایی قوطی ها پرمی­شوند. در مرحله نهایی دوخت درب قوطی بایستی انجام شده و آب بندی انجام گردد. عملیات جوش کاری، لحیم کاری و پودر باشی برای سیل کردن و آب بندی نهایی قوطی می­باشد. در مرحله نهایی قوطی های پرشده آماده عملیات پخت و کنسرو سازی می­گردند.

دستگاه قوطی سازی فلزی و دستگاه حلبی سازی، ساخت و تولید قوطی های فلزی و قوطی­های حلبی مخصوص بسته بندی غذاهای پخته شده از جمله انواع کنسروهای ماهی تن، حبوبات و غذاهای پخته شده را انجام می­دهد.

خط تولید تمام اتوماتیک قوطی فلزی

خط تولید قوطی سازی که دستگاه قوطی سازی از ملزومات آن می­باشد، شامل ماشین های مختلفی می­باشد. که عبارتند از:

دستگاه تولید قالب کششی، این دستگاه در ساخت قالب های کشش دهنده مرحله ای قوطی های مخصوص تن ماهی کاربرد دارد. انواع این قالب ها شامل قالب سر و کف قوطی های فلزی می­باشد.
دستگاه گشاد کن حلب ویا کشش قوطی، که برای فرم دادن و کشش دادن ورق های رول شده و یا جوش خورده استفاده می­شود. در این دستگاه از پارچه های آهنی که آبکاری شده اند و یا قسمت هایی از حلبی که دور انداخته می­شوند استفاده می­گردد.
دستگاه گوشواره زن، ماشینی است که برای جوش دادن گوشواره های اطراف حلب کاربرد دارد. دستگاه گوشواره زنی که برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می­شود باید دارای کیفیت قابل قبول در جوش دادن باشد.
دستگاه کمربند زن، از این دستگاه در تولید و ساخت کمربند دور درب های قوطی­های فلزی و قوطی­های حلبی استفاده می شود.
کوره پخت چسب دور درب قوطی حلبی،
در این کوره چسب را  به مرحله پخت می رسانند تا بتواند قابلیت سیل کردن و آب بندی کامل درب قوطی حلبی راداشته باشد.
دستگاه دوخت قوطی، این دستگاه جهت جوش دادن درز سودرونیک کاربرد دارد.
دستگاه دربند قوطی،  از این دستگاه در پلمپ کردن درب قوطی­ های فلزی استفاده می­شود.
دستگاههای پر کن مواد غذایی
و غیر غذایی، وظیفه پرکردن قوطی ها از مواد مختلف را دارد.
انواع دیگر ادوات که در صنعت و دستگاه قوطی سازی کاربرد دارد که از آن جمله اند: لب برگردان یا فلنچ، انواع قیچی گیوتین، رول بر، و انواع پرس، دستگاه­های هیدرولیک تولید حلب، دستگاههای دربند تن ماهی، پودر پاش، لاک پاش.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *