بررسی دستگاه بسته بندی چای و دمنوش

زمان مطالعه: 3 دقیقه

نحوه کارکرد دستگاه بسته بندی دمنوش

دستگاه بسته بندی دمنوش، برای بسته بندی انواع چای کیسه ای، دمنوش های مختلف مثل چای سبز، نعنا، گل گاوزبان و برگ به لیمو، داروهای گیاهی کیسه ای و بسته بندی مواد غذایی ذره ای مثل شکر، قهوه، نمک و فلفل، و سماق در کیسه های بسته بندی یکبار مصرف تک نفره به فرم Tea bag استفاده می­شود.
دستگاه بسته بندی تی بگ، دارای اجزایی مانند دستگاه با توزین پیمانه ای داخل کاغذ حرارتی (فیلتر)، همراه با ادوات نصب نخ و اتیکت است. مواد گیاهی خشک، بصورت پیمانه ای به مقدار از پیش تعیین شده ( حدود یک و نیم تا دو ونیم گرم ) توسط دستگاه جداشده و در داخل کاغذ لفافه مخصوص ریخته و پر می
­شود. پس از قرارگرفتن انتهای نخ در داخل بسته، همزمان سه طرف کاغذ توسط حرارت فک های مخصوص پرس شده و دوخته می شود. بسته های یک بار مصرف به صورت لفاف سه طرف دوخت است. پس از آماده شدن کیسه های یک بار مصرف دمنوش، کارگران آنها را در جعبه های 25تایی  یا 50 تایی بسته بندی می کنند. ظرفیت مخزن دستگاه 15 کیلوگرم است. سرعت بسته بندی خط تولید و بسته بندی دمنوش های گیاهی60 کیسه در دقیقه است. برق مصرفی دستگاه تک فاز بوده و جنس بدنه آن از آهن و استیل است.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه بسته بندی چای و دمنوش

دستگاه بسته بندی دمنوش، برای بسته بندی انواع چای کیسه ای، دمنوش های مختلف مثل چای سبز، نعنا، گل گاوزبان و برگ به لیمو، داروهای گیاهی کیسه ای و بسته بندی مواد غذایی ذره ای مثل شکر، قهوه، نمک و فلفل، و سماق در کیسه های بسته بندی یکبار مصرف تک نفره به فرم Tea bag استفاده می­شود.

کاربرد دستگاه بسته بندی چای تی بگ

دستگاه بسته بندی چای تی بگ یا دستگاه تی بگ زن برای بسته بندی چای ، شکر و نمک استفاده می­شود. توان مصرفی دستگاه 220ولت و تک فاز است و عملکرد دستگاه به صورت الکترومکانیک است.
نحوه کار این گونه است که ابتدا چای معمولی را توسط آسیاب بحالت گرانولی تبدیل می کند. پس از وزن کردن پیمانه ای مواد، آنها را داخل کاغذهای لمینت می­ریزند و با دوخت سه طرفه آن را به صورت کیسه های فرم تی بگ در می­ آورند.
وزن بسته های یکبار مصرف برای بسته بندی محصولات مختلف، متفاوت است. به طور معمول وزن کیسه های تک نفره چای از 5/1 تا 5/2 گرم و برای نمک و شکر تا 10 گرم می­باشد. سرعت بسته بندی دستگاه، 70 بسته در دقیقه و ظرفیت مخزن 400 کیلو گرم است.

دستگاه بسته بندی چای تی بگ یا دستگاه تی بگ زن برای بسته بندی چای ، شکر و نمک استفاده می­شود.

مشخصات کیسه یک بار مصرف چای

در حال حاضر کیسه یا ساشه های حاوی چای که در دستگاه بسته بندی دمنوش و چای از آنها استفاده می­شود، به طور عمده از سه ماده کاغذ متخلخل، ابریشم یا نایلون ساخته شده است. کاغذ مورد استفاده در کیسه های چای شبیه به کاغذ مورد استفاده در فیلتر های قهوه است، این کیسه های کاغذی با مخلوطی از چوب و الیاف طبیعی ساخته شده است. کیسه حاوی برگ چای و مواد گیاهی خشک شده است که وقتی در آب جوش غوطه ور می شود، عملکرد مشابهی مثل تزریق چای را دارد. نحوه کارکرد دستگاه بسته بندی دمنوش، به اینصورت است که مدل کیسه های یک بار مصرف تک نفره بصورت ساشه را از سه طرف دوخت انجام داده و همزمان نخ متصل به اتیکت را در لبه دوخت متصل می­کند.

در حال حاضر کیسه یا ساشه های حاوی چای که در دستگاه بسته بندی دمنوش و چای از آنها استفاده می­شود، به طور عمده از سه ماده کاغذ متخلخل، ابریشم یا نایلون ساخته شده است.

دستگاه بسته بندی تی بگ هرمی

تی بگ هرمی جدیدترین نوع تی بگ در جهان است که در دستگاه بسته بندی دمنوش مورد استفاده قرار می­گیرد و طی سالهای اخیر بسیار محبوب شده است. بیش از 10 سال است که کار روی کیسه های هرمی انجام می­گیرد و مدل های مختلف را بر اساس خواسته های مشتری عرضه می­کنند. مشخصات این ماشین بسته بندی عبارتست از:
کنترل دستگاه با سیستم
PLC به آسانی انجام می­شود و تنظیمات توسط صفحه لمسی انجام می­گردد.
دستگاه­ها و محصولات تولیدی دارای استاندارد هستند و از شکستن برگ چای جلوگیری می­شود.
با یک کلید در سیستم
PLC تغییر کیسه هرمی به کیسه صاف براحتی قابل انجام است و اندازه کیسه ها هم قابل تغییر می­باشد.

تی بگ هرمی جدیدترین نوع تی بگ در جهان است که در دستگاه بسته بندی دمنوش مورد استفاده قرار می­گیرد و طی سالهای اخیر بسیار محبوب شده است.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *