دستگاه سمپاش و مهم‌ترین اجزای آن برای کشاورزی مدرن

زمان مطالعه: 3 دقیقه

معرفی دستگاه سمپاش

سمپاشی کردن یکی از ضروریات صنعت کشاورزی و باغبانی است. هر کشاورز و یا باغدار، برای جلوگیری از ضررهای مالی، باید به سمپاشی مزارع و باغات خود بپردازد. هر آفت، سم مخصوص به خود را داشته و بسته به وسعت زیر کشت، باید از دستگاه سمپاش و لوازم سمپاشی خاصی استفاده شود.
دستگاه سمپاش برحسب میزان حجمی که دارند، به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. برخی مانند سمپاش دستی و سمپاش شارژی کوچک بوده و در دست نیز جای می گیرند، برخی دیگر دوشی و چرخدار مانند سمپاش موتوری و سمپاش فرغونی نوع بزرگ تر آن نیز، با کمک ماشین آلات بر روی گیاهان پراکنده می شود.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت سمپاش

سمپاشی یکی از ضروریات کشاورزی و باغداری است. هر کشاورز و یا باغدار، برای جلوگیری از ضرر های مالی، باید به سمپاشی مزارع و باغات خود بپردازد.

مخزن سمپاشی و ویژگی های آن

مخزن سمپاشی یکی از اجزای دستگاه سمپاش است که به اندازه پمپ اهمیت دارد. این مخزن باید دارای بدنه ای محکم در برابر فشار، مواد شیمیایی و تغییرات محیطی داشته باشد. اصولا میان پمپ و مخازن سمپاشی باید نسبتی برقرار باشد، تا به پمپ فشار اضافی وارد نگردد. همچنین باید عنوان کرد که این مخزن سمپاشی، خود دارای حجم های مختلفی بوده که برای مصارف گوناگون استفاده می شود.

مخزن سمپاش فرغونی و مخزن سمپاشی تراکتوری حجم های بسیار بالایی دارند و برای باغات و یا زمین های کشاورزی بزرگ استفاده می گردد.

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه‌ سمپاش و خرید آن، با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید.

مخزن سمپاشی یکی از اجزای دستگاه سمپاش است که به اندازه پمپ اهمیت دارد.

انواع پمپ سمپاش

هر سمپاش برای پخش کردن و پاشیدن سموم کشاورزی بر روی گیاهان، نیاز به یک نیروی محرکه دارد. برای این کار، از انواع پمپ های سمپاش استفاده می شود. این پمپ ها دارای اندازه و قدرت های متفاوتی بوده و مصارف گوناگونی نیز دارند. نوع حجیم آن ها با ماشین حمل شده و بدنه آنها از پلاستیک های مقاوم و ضد خوردگی ساخته می شود.

از جمله ویژگی های یک پمپ سمپاش خوب، قابلیت پودر و یا مه کنندگی سمی است که درون مخزن آن است. ریز بودن ذرات ایجاد شده، سبب نفوذ بالای آن ها در لابه‌لای برگ گیاهان می شود. از این رو باید سمپاشی را انتخاب کنید که قابلیت پودرکنندگی بالایی داشته باشد. 

از جمله مدل های پمپ های سمپاش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پمپ های سمپاش فرغونی (این نوع پمپ ها را می توان بر روی یک فرغون حمل کرد.)
  • پمپ های سمپاش زنبه ای
  • پمپ های سمپاش پشت تراکتوری (این نوع از سمپاش ها دارای بیشترین حجم بوده و برای زمین های کشاورزی گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.)
  • پمپ سمپاش پشتی موتوری
  • پمپ سمپاش دستی
  • پمپ سمپاش شارژی

 

کاربرد پمپ سمپاش

پمپ های سمپاش دستی و شارژی هر کدام  ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. مثلا از پمپ های دستی برای متراژهای کم و از پمپ های شارژی برای مساحت های زیاد استفاده می شود. یکی از مزیت های پمپ های سمپاش کوله ای یا همان شارژی، این است که با خالی شدن شارژ آن، می توان به صورت دستی از آن ها استفاده کرد.

سمپاش های دستی خود به انواع مختلفی تقسیم شده، که هر کدام کارایی متفاوتی دارند. مثلا سمپاش کتابی نوعی سمپاش دستی می باشد که برای باغچه و یا باغ کوچک از آن استفاده می شود.

 

از جمله ویژگی های یک پمپ سمپاش خوب، قابلیت پودر و یا مه کنندگی سمی است که درون مخزن آن است.

بهترین نوع شیلنگ سمپاش

یکی دیگر از ادوات و لوازم باغبانی، شیلنگ سمپاش است که از بخش های دستگاه سمپاش است و وظیفه حمل سم از منبع، تا گیاه را بر عهده دارد. به همین دلیل این شیلنگ نیز مانند سایر لوازم و دستگاه های سمپاش، باید دارای ویژگی هایی از قبیل:

  1. برخورداری از مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی، اسیدی، نمک، الکل و نفت
  2. داشتن انعطاف پذیری بالا هنگام برخورد با اجسام
  3. استفاده از مواد pvc درجه یک در ساخت آن ها
  4. استفاده از بست های محکم برای حالت فشار قوی
  5. داشتن وزن پایین و…

باشد. این شیلنگ سمپاش با این مشخصات، می تواند تا سال ها برای شما کار کند.

قیمت دستگاه سمپاشی

شرکت ویترن نت، بستری را برای مقایسه و بررسی قیمت لوازم سمپاشی برای شما عزیزان فراهم کرده است. با توجه به قیمت های مختلف دستگاه ها، جهت اطلاع از نحوه کارکرد دستگاه و اطلاعات فنی مورد نیاز، به سایت ویترین نت مراجعه نمایید و خرید خود را آنلاین انجام دهید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *