رهایی از گیاهان مزاحم با چمن زن و علف زن

زمان مطالعه: 3 دقیقه

انواع دستگاه چمن زن و علف زن

یکی از کارامدترین دستگاه ها و ماشین آلات صنعت کشاورزی و باغبانی دستگاه چمن زن و علف زن می باشد. یکی از راه های زیباتر کردن پارک ها و باغچه ها، استفاده از این وسایل است. هر کدام از انواع دستگاه چمن زن و علف زن کارایی خود را دارند و برای مناطق خاصی از پارک و یا باغچه استفاده می شوند. بهتر است بدانید که عده ای این دستگاه را به نام دستگاه گیاه زن یا دستگاه علف هرز زن نیز می شناسند.

کدام علف زن بهتر است؟

به طور کلی دستگاه چمن زن و علف زن به دو صورت دوشی و زمینی استفاده می شوند. معمولا علف چین های دوشی برای مناطقی که نمی توان از علف چین زمینی استفاده کرد، به کار می روند. علف چین های دوشی دارای حجم کمی بوده و به راحتی قابل حمل هستند. تنها عیب آن ها کوچک بودن مساحتی است که با هر بار چیدن، می توانند مرتب کنند. در صورتی که دستگاه چمن زن و علف چین زمینی، مساحت بیشتری را تحت پوشش قرار می دهند.

برای اینکه بتوانید به سوال “کدام علف زن بهتر است؟” پاسخ دهید، تا پایان مقاله با آکادمی ویترین نت همراه باشید.
وجود علف های هرز و چمن های بلند، از زیبایی پارک و باغچه ها می کاهد، از این رو به دستگاه های چمن زن نیاز است، تا به مرتب کردن این فضا ها پرداخته شود.

دستگاه علف زن شارژی

دستگاه چمن زن و علف چین شارژی، از جمله ادوات و لوازم باغبانی است که اندازه ی کوچکی دارد. این دستگاه به دو صورت زیر موجود می باشد:

  • علف زن شارژی دستی
  • علف زن شارژی دوشی

 علف زن های شارژی با باطری کار می کنند. این باطری ها قابل شارژ بوده و بسیار با کیفیت هستند.

علف زن شارژی دستی:

این علف زن های  شارژی کوچک به صورت دستی طراحی شده اند و برای هر بستر کشت که نمی توان از علف زن های دوشی و زمینی استفاده کرد، بسیار مفیدند.

بهتر است بدانید که اندازه کوچک علف زن‌های شارژی دستی به هیچ عنوان بر روی قدرت موتورشان تاثیر نداشته و در حد خود، از موتور پر قدرتی برخوردارند. علف زن‌ شارژی دستی اغلب توانایی کار تا 3 ساعت را دارد. از این رو می توانند گزینه مناسبی برای باغچه های کوچک باشد.

علف زن شارژی دوشی:

نوع دیگری از علف زن شارژی موجود است، که به صورت دوشی عرضه شده و برای استفاده در مناطق بزرگتر کارایی دارد. باتری علف زن شارژی دوشی بزرگتر و توان موتورشان نیز، بیشتر از نوع دستی هستند.

دستگاه چمن زن و علف چین شارژی، از جمله وسایل پرکاربرد باغبانی بوده که اندازه ی کوچکی دارند. علف زن های شارژی با باطری کار می کنند.

دستگاه چمن زن برقی

یکی از پر کاربرد ترین دستگاه چمن زن و علف چین، دستگاه چمن زن برقی می باشد. چمن زن های برقی نیز به دو صورت زمینی و دوشی روانه بازار می شوند که دارای مدل ها و سایز های مختلفی هستند.

دستگاه چمن زن برقی دارای سر و صدای کمی بوده و برای مناطق کمتر از 1000 متر به کار گرفته می شوند. در دستگاه علف زن برقی، از برق 220 ولت شهری و یا باتری های 12 ولت استفاده می شود. در صورت استفاده از برق، مجبور به اتصال سیم به موتور آن هستید. داشتن موتور پر قدرت و سطح زیر هرس زیاد، از جمله مزایای استفاده از دستگاه علف زن برقی است.

چمن زن های برقی به دو صورت زمینی و دوشی روانه بازار می شوند و دارای مدل ها و سایز های مختلف بوده و یکی از پر کاربرد ترین دستگاه چمن زن و علف چین هستند.

دستگاه چمن زن تیغه ای

نوع دیگری از دستگاه چمن زن و علف چین وجود دارد که بدون هیچ نیروی موتوری کار می کند. این نوع از چمن زن ها در زمین هایی که به خاطر کود زیاد، گیاهان مزاحم و علفهای بسیاری در آن‌ها روییده اند، مناسب است. دستگاه چمن زن تیغه ای دارای تیغه های متعددی بوده و به صورت داسی و یا زمینی عرضه می شوند. برای کار با علف زن تیغه ای، از نیروی انسانی برای کوتاه کردن علف ها استفاده می شود. از این رو این دستگاه نسبت به سایر هم گروه های خود، دارای سر و صدای کمتری می باشد. اما از آنجا که برای علف زنی به نیروی زیادی احتیاج است، در مقیاس های بزرگ از  چمن زن تیغه ای نمی توان استفاده کرد.

داس موتوری

داس های موتوری یکی دیگر از انواع دستگاه چمن زن و علف چین هستند که از سوخت بنزین برای کارکردن استفاده می کنند. این دستگاه ها به دو صورت زیر به بازار عرضه می شوند:

  • داس موتوری 2 زمانه
  • داس موتوری 4 زمانه

این دو نوع از چمن زن از لحاظ موتور، با یکدیگر متفاوت هستند. در واقع موتورهای دو زمانه دارای توان بیشتر برای کار هستند و سبک تر نیز هستند. اما از جمله مزایای چمن زن های چهار زمانه، داشتن راندمان کاری بیشتر و بی صدا بودن آن است. داس‌های موتوری 4 زمانه نسبت به داس های  2 زمانه، از وزن و قیمت بالاتری برخوردار هستند.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *