بررسی انواع چاله کن و نهرکن

زمان مطالعه: 4 دقیقه

معرفی دستگاه چاله کن و نهرکن

حفر چاله و نهر معمولا توسط یکی از دستگاه ها و ماشین آلات صنعت کشاورزی و باغبانی انجام می‌گیرد و از بخش های جدایی ناپذیر کشاورزی است که با صرف انرژی بسیاری همراه است. برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی به تجهیزات چاله کن و نهرکن نیاز است. ایجاد گودال های با عمق های متفاوت در زمین های خاکی سخت، از جمله فواید استفاده از این وسیله پرکاربرد است.

در گذشته بسیاری از کشاورزان با بیل و کلنگ، اقدام به حفر چاله و نهر می‌کردند، که این کار نیاز به نیروی انسانی قوی و وقت کافی داشت. اما با روی کار آمدن تجهیزات چاله کن و نهرکن با تیغه های تیز، می توانید در مدت زمان کمی به حفر چاله، در هر خاکی بپردازید.

حتما ببینید: لیست قیمت چاله کن و نهرکن

از نهر کن ها و چاله کن ها به عنوان دستگاه های کمکی در زمین های کشاورزی استفاده می کنند.

انواع نهرکن و ویژگی های آن‌

نهرکن ها انواع مختلفی دارند که بر اساس نیاز می توان نوع متناسب را انتخاب کرد. مثلا برای زمین هایی که بسیار سخت هستند و نیاز به حفرهای عمیق دارند، باید از چاله کن و یا نهرکنی استفاده کنیم که متصل به تراکتور شود، تا بتواند عمق بیشتری را حفاری کند.

از طرفی نهرکن ها نیز، با توجه به عمق شیاری که مد نظر است و فاصله عرضی که با یکدیگر دارند، به چند دسته تقسیم می گردند. از این نهر کن ها برای کاشت محصول و یا شخم زدن زمین استفاده می گردد. در برخی از موارد برای برداشت محصولات ریشه ای مانند سیب زمینی و هویج نیز، میتوان از نهرکن استفاده کرد.

نهرکن تیلر و مزایای استفاده از آن

همیشه بعد از پایان برداشت محصول، با زمینی سخت رو به رو میشویم که برای کاشت دوباره محصولات، نیاز است حتما این لایه سخت شکسته شود تا بذر بتواند به راحتی رشد کند. در زمین های کوچک این کار توسط بیل و کلنگ صورت می گیرد. اما زمین های با کشت وسیع باید حتما توسط نهرکن تیلر حفاری شوند.

نهرکن تیلر می تواند در سطح وسیع به کار رفته و وظیفه اصلی آن، خرد کردن ذرات خاک و یا نرم کردن بستر کشت است.

انواع چاله کن و ویژگی های آن‌

چاله کن ها انواع مختلفی دارند که هر کدام بسته به نوع مصرف و ویژگی هایی که دارند، در امور مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به معرفی انواع چاله کن میپردازیم و ویژگی های چاله کنها را بررسی میکنیم.

چاله کن هیدرولیکی

چاله کن های هیدرولیکی قطرهای مختلفی دارند و برای موارد گوناگونی استفاده می شوند. معمولا چاله کن هیدرولیکی را بر روی تراکتور نصب میکنند تا به این صورت قدرت آن را افزایش می دهند. این چاله کن توانایی حفر تونل هایی با عمق بیش از ده ها متر را دارد.

انواع چاله کن هیدرولیکی

چاله کن های هیدرولیکی به انواع مختلفی دارند و به صورت زیر تقسیم بندی می شوند:

  • چاله کن هیدرولیکی تک بازو
  • چاله کن هیدرولیکی چهار بازو
  • چاله کن هیدرولیکی چهار بازو هیدرولیک

چاله کن های هیدرولیکی قطر های مختلفی دارند و برای موارد گوناگونی استفاده می شوند. این دستگاه به انواع تک بازو، چهار بازو و چهار بازو هیدرولیک تقسیم می شوند. معمولا چاله کن هیدرولیکی را بر روی تراکتور نصب می کنند، تا به این صورت قدرت آن را افزایش می دهند.

چاله کن دستی

یکی از انواع ادوات و لوازم باغبانی، چاله کن دستی است که در آن از نیروی انسانی برای حفر استفاده می شود. با این تفسیر چاله کن های دستی برای خاک های نرم و چاله هایی مناسب است که نیاز به عمق زیاد نداشته باشد.

وزن چاله کن دستی معمولا کمتر از نوع برقی و دیزلی است، اما از لحاظ جنس تیغه، از همان کیفیت برخوردار است.

انواع مختلف قیمت چاله کن دستی در سایت ویترین نت موجود می باشد.

چاله کن های دستی برای خاک های نرم و چاله هایی مناسب است که نیاز به عمق زیاد نداشته باشد.

چاله کن برقی

چاله کن برقی یکی از انواع تجهیزات چاله کن و نهرکن می باشد که نیروی محرکه آن از طریق سیم برق تامین می شود. معمولا از چاله کن های برقی برای ایجاد گودال هایی برای کاشت درخت، پایه های حصار و… استفاده می شود.

این نوع از چاله کن ها، یکی از پرکاربردترین دستگاه های حفاری درون شهر هستند. داشتن قدرت بالا و سرعت انجام کار در کمترین زمان ممکن، چاله کن های برقی را به یکی از پر قدرت ترین وسایل در این زمینه تبدیل کرده است. چاله کن برقی، جزء آن دسته از تجهیزات چاله کن و نهرکن است که به صورت تک نفره و دو نفره می توان از آن استفاده کرد. لازم به زکر است که عده ای این دستگاه را به نام دستگاه زمین کن نیز می شناسند.

برای مقایسه و مشاهده قیمت چاله کن برقی به سایت ویترین نت مراجعه فرمایید.

خرید چاله کن و نهرکن

ویترن نت، با فروش انواع چاله کن و نهرکن، بستری را برای مقایسه و بررسی قیمت این تجهیزات برای شما عزیزان فراهم کرده است. با توجه به قیمت های مختلف دستگاه ها، جهت اطلاع از نحوه کارکرد دستگاه و اطلاعات فنی مورد نیاز، به سایت ویترین نت مراجعه نمایید و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *