خرید انواع تجهیزات و لوازم مرغداری

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در صنعت دامداری استفاده از تجهیزات و لوازم پیشرفته مرغداری در سلامت مرغ ها اهمیت قابل توجهی دارد. بدون استفاده از تجهیزات و لوازم مرغداری قادر به ایجاد شرایط مناسب برای پرورش انواع مرغ ها نخواهید بود. حتماً قبل از استفاده از انواع تجهیزات از جمله دانخوری ها، خط انتقال دانه، آشیانه تمام اتوماتیک،  قفس تخم گذار و قفس مرغداری آن ها را ضد عفونی کنید تا احتمال ورود میکروب توسط این تجهیزات به مرغداری را کاهش دهید.

با آکادمی ویترین نت همراه باشید تا با انواع تجهیزات و لوازم مرغداری و کاربرد آنها بیشتر آشنا شوید و در نهایت بهترین خرید لوازم مرغداری را داشته باشید.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت تجهیزات و لوازم مرغداری

یکی از حیاتی ترین تجهیزات مورد نیاز در تمام مرغداری ها تهویه مناسب است.

 

تهویه مناسب در مرغداری

یکی از حیاتی ترین تجهیزات دامداری مورد نیاز در تمام مرغداری ها تهویه مناسب است. به دلیل نوع سیستم تنفسی مرغ ها تهویه هوای سالم از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. پرندگان در مقایسه با دیگر حیوانات به هوای سالم بیشتری نیاز دارند و تنفس هوای آلوده ممکن است باعث مرگ آن ها شود. برای اجرای عملیات تهویه هوا به طور مطلوب باید از فن هایی استفاده شود که هوای آزاد را از بیرون به داخل سالن هدایت کند. از این طریق همواره میزان اکسیژن مورد نیاز پرندگان فراهم خواهد شد.

 

پد سلولزی و هیتر

از آنجا که بدن مرغ ها به گرما یا سرمای زیاد حساس است، همواره باید دمای داخل مرغداری را متعادل نگاه دارید. با استفاده از سیستم سرمایشی و گرمایشی مرغداری با ایجاد دمای متعادل در مرغداری مرگ و میر مرغ ها کاهش می یابد. پرندگان به همان اندازه که به هوای گرم حساس هستند، هوای سرد نیز ممکن است باعث مرگ آن ها شود. برای گرم کردن سالن مرغداری می توانید از هیتر استفاده کنید.

هنگامی که هوای داخل مرغداری گرم باشد (دمای بیش از 35 درجه) می توانید از پد سلولزی یا پدهای خنک کننده استفاده کنید.
 

 

هنگامی که هوای داخل مرغداری گرم باشد (دمای بیش از 35 درجه) می توانید از پد سلولزی یا پدهای خنک کننده استفاده کنید. پرندگان به همان اندازه که به هوای گرم حساس هستند، هوای سرد نیز ممکن است باعث مرگ آن ها شود. برای گرم کردن سالن مرغداری می توانید از هیتر استفاده کنید.

 

آشنایی با انواع دانخوری مرغ

یکی دیگر از وسایل مورد نیاز مرغداری سیستم آبخوری و دانخوری می باشد. بخش عمده ای از هزینه تولید در مرغداری ها به میزان خوراکی مصرفی در یک روز وابسته است. نحوه توزیع خوراکی مصرفی بین مرغ ها اهمیت زیادی دارد. یکی از تجهیزات موجود در مرغداری ها برای تغذیه مرغ ها دانخوری مرغ است. یک دانخوری مناسب باید میزان اتلاف خوراک را کاهش دهد، قابل شستشو و با دوام باشد و در صورت خراب شدن به راحتی قابل تعمیر باشد.

 

 یک دانخوری مناسب باید میزان اتلاف خوراک را کاهش دهد، قابل شستشو و با دوام باشد و در صورت خراب شدن به راحتی قابل تعمیر باشد.

 

دانخوری اتوماتیک

دانخوری اتوماتیک بیشتر در کشورهایی مورد استفاده قرار می گیرد که امکانات فنی آن ها زیاد بوده و هزینه کارگران زیاد باشد. دانخوری اتوماتیک به دو دسته زیر طبقه بندی می شود:

  • دانخوری اتوماتیکناودانی زنجیری 
  • دانخوری اتوماتیک لوله ای بشقابی 

 

بشقاب دانخوری

در بشقاب دانخوری، در داخل لوله یک آگر قرار گرفته است که دان را در سراسر سالن انتقال می دهد. در فاصله های معین لوله های کوچک به لوله اصلی وصل شده اند و از طریق آن ها دان در داخل بشقاب دانخوری ریخته می شود.

 

در بشقاب دانخوری ، در داخل لوله یک آگر قرار گرفته است که دان را در سراسر سالن انتقال می دهد.

 

جت هیتر

همان‌طور که گفتیم، دمای سالن مرغداری بر سلامت جوجه، صرفه جویی در خوراکی مصرفی، کاهش هزینه و سود و زیان آن تأثیر قابل توجهی دارد. از این رو استفاده از سیستم های گرمایشی مناسب اهمیت قابل توجهی دارد. امروزه جت هیتر که با سوخت گاز شهری، گاز مایع، گازوئیل و دوگانه سوز کار می کند، وارد بازار شده است.

 

آبخوری

یکی دیگر از خوراکی های مصرفی طیور آب است که برای تأمین آب مورد نیاز مرغ ها سالن مرغداری شما باید به آبخوری مناسب و عاری از هر گونه آلودگی مجهز باشد.

 

سایر تجهیزات مرغداری

از دیگر تجهیزات دامداری در صنایع دام و طیور، خط انتقال دانه، آشیانه تمام اتوماتیک، قفس مرغداری و قفس تخم گذار هستند که این تجهیزات نیز امروزه در انواع مدل ها و طرح ها تولید و وارد بازار شده اند.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *