آشنایی با انواع دستگاه آسیاب کشاورزی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

یکی از دستگاه های پر کاربرد در صنعت کشاورزی دستگاه آسیاب کشاورزی است، این دستگاه اغلب برای پودر کردن یا خرد کردن محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه آسیاب کشاورزی که در صنعت کشاورزی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد وظیفه آماده سازی محصولات برای استفاده های بعدی را بر عهده دارد. مکانیزم دستگاه های آسیاب ، مختلف می باشد و هر یک از آن ها کارایی خاص خود را دارند. در این مقاله قصد داریم انواع آسیاب کشاورزی همچون دستگاه آسیاب چکشی را مورد بررسی قرار دهیم.
یکی از دستگاه های پر کاربرد در صنعت کشاورزی دستگاه آسیاب کشاورزی است، این دستگاه اغلب برای پودر کردن یا خرد کردن محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه عملکرد دستگاه آسیاب کشاورزی

همانطور که می دانید انواع آسیاب های کشاورزی از جمله آسیاب علوفه، آسیاب غلات و آسیاب چکشی در بازار به طور گسترده عرضه می شوند و تفاوت مهم آن ها در نحوه آسیاب کردن غلات یا دیگر محصولات است. انواع دستگاه های آسیاب کشاورزی به روش های مختلف عمل می کنند. برخی از این دستگاه های آسیاب به صورت چکشی کار می کنند و برخی دیگر دارای عملکرد سایشی هستند. دستگاه های آسیاب قادر به کار کردن به صورت مجزا و با استفاده از یک موتور هستند و همچنین می توان آن ها را روی انواع تراکتور یا تیلر نصب کرد تا با استفاده از نیروی تولیدی تراکتور و تیلر شروع به فعالیت کنند. انواع دستگاه آسیاب کشاورزی در اندازه ها و مدل های مختلف تولید شده اند. انتخاب دستگاه های آسیاب کشاورزی همچون آسیاب چکشی به نوع غلات و میزان خرد کردن غلات توسط آن ها بستگی دارد.

همانطور که می دانید انواع آسیاب های کشاورزی از جمله آسیاب علوفه، آسیاب غلات و آسیاب چکشی در بازار به طور گسترده عرضه می شوند و تفاوت مهم آن ها در نحوه آسیاب کردن غلات یا دیگر محصولات است.

دستگاه آسیاب چکشی

عملکرد برخی از دستگاه های آسیاب به صورت چکشی است که به آسیاب های چکشی مشهور هستند. دستگاه آسیاب چکشی وظیفه تقسیم یا خرد کردن مواد جامد به قطعه های کوچک با استفاده از ضربه های متوالی چکش های کوچک را به عهده دارد. پر کاربرد ترین و شناخته شده ترین دستگاه خرد کن، دستگاه آسیاب چکشی است که در خرد کردن سنگ ها و دیگر مواد از اصل ضربه استفاده می کند. یکی از انواع آسیاب چکشی که امروزه کاربرد زیادی دارد دستگاه آسیاب چکش معدنی است.

روش کار آسیاب چکشی

در دستگاه آسیاب چکشی اغلب یک درام فولادی که دارای شفت عمودی یا افقی چرخشی است وجود دارد، یا در این دستگاه ها طبله ای وجود دارد که چکش ها روی آن نصب شده اند. چکش ها در انتهای تقاطع موجود ، نوسان ایجاد می کنند و یا به یک روتور مرکزی ثابت می شوند، همزمان با تغذیه مواد به این آسیاب روتور ، با سرعتی بالا در درام شروع به چرخش می کند. مواد داخل آسیاب در معرض ضربه چکش ها قرار می گیرند و به اندازه های مشخص خرد می شوند. اکثر مدل های دستگاه آسیاب چکشی مجهز به صفحه نمایش هستند و آن هایی که صفحه نمایش ندارند برای جدا سازی ذرات ریز و درشت از جریان هوا استفاده  می کنند.

در دستگاه آسیاب چکشی اغلب یک درام فولادی که دارای شفت عمودی یا افقی چرخشی است وجود دارد، یا در این دستگاه ها طبله ای وجود دارد که چکش ها روی آن نصب شده اند.

دستگاه آسیاب غلات

اکثر کشاورزان برای این که قادر به فروش محصولات خود با قیمت مناسب تر و بدون نیاز به واسطه ها باشند از دستگاه آسیاب غلات برای خرد کردن غلات همانند گندم و ذرت استفاده می کنند. با استفاده از آن ها کشاورز می تواند با حذف واسطه ها محصولات را به طور مستقیم به مصرف کننده رسانده و سود بیشتری به دست بیاورد.

دستگاه آسیاب علوفه

از دیگر آسیاب های کشاورزی موجود در عرصه بازار می توان به دستگاه آسیاب علوفه و آسیاب چکش معدنی اشاره کرد. آسیاب علوفه نیز همانند دیگر آسیاب ها عمل خرد کردن را انجام می دهد با این تفاوت که این دستگاه علوفه ها را برای دام ها خرد می کند و آن ها را برای تغذیه دام ها آماده می سازند می توانید با توجه به هدف خود از انواع دستگاه های آسیاب استفاده کنید. امروزه انواع آسیاب ها از جمله آسیاب علوفه و دستگاه آسیاب چکش معدنی در مدل های مختلف وارد بازار شده اند و به عنوان یکی از ادوات کشاورزی که کاربرد بسیار زیادی دارند به فروش می رسند.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *