معرفی انواع مدل های فیدر میکسر

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در صنعت کشاورزی استفاده از یک دستگاه فیدر میکسر که توانایی مخلوط کردن علوفه ها، مکمل های پروتئینی، مواد معدنی و ویتامین ها را داشته باشد به عنوان یک امر حیاتی به حساب می آید. مکانیزم یک دستگاه فیدر میکسر به صورتی است که مواد غذایی را خرد کرده و آن ها را با یکدیگر مخلوط می کند. امروزه انواع مدل های دستگاه فیدر میکسر در بازار عرضه شده اند و کشاورزان با در نظر گرفتن نیازهای خود می توانند اقدام به خرید یکی از آن ها بکنند. در این مقاله قصد داریم انواع فیدر میکسرها را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین انواع ظرفیت آن ها را بیان خواهیم نمود.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه میکسر

در صنعت کشاورزی استفاده از یک دستگاه فیدر میکسر که توانایی مخلوط کردن علوفه ها، مکمل های پروتئینی، مواد معدنی و ویتامین ها را داشته باشد به عنوان یک امر حیاتی به حساب می آید.

فیدر میکسر افقی

یکی از انواع مدل های دستگاه میکسر ، فیدر میکسر افقی می باشد. این دستگاه ها برای مخلوط کردن خوراک دارای 1 تا 4 اوگر افقی مناسب است. عملکرد دستگاه فیدر میکسر افقی زمانی آغاز می شود که دو اوگر برخلاف یکدیگر حرکت کنند. در این دستگاه ها یونجه های خشک که دارای ساقه های بلند هستند با استفاده از تیغه های برش متصل به اوگرها به قطعات کوچکتر خرد شده و در نهایت با یکدیگر مخلوط می شوند.

فیدر میکسر عمودی

فیدر میکسر عمودی نیز از یک مخزن دارای یک واحد مرکزی اوگر تشکیل شده است و در برخی از مدل های فیدر میکسر عمودی پیچ دوکی شکل وجود دارد. این دستگاه میکسر برای خرد کردن علوفه های خشک مورد استفاده قرار می گیرد. عمل خرد شدن خوراک در فیدر میکسر عمودی با استفاده از تیغه های برش متصل به اوگر انجام می شوند. یکی از معایب این دستگاه گران قیمت تر بودن آن در مقایسه با دیگر مدل ها است.

فیدر میکسر غلطکی

یک فیدر میکسر غلطکی با استفاده از مجموعه اوگر و غلطکی شبیه به غلطک موجود در قیف تشکیل شده است. مخلوط کننده چرخشی موجود در این دستگاه برای انتقال خوراک موجود در قسمت پایین دستگاه به سمت بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

فیدر میکسرهای طبلکی یا زنجیره ای

ظرفیت فیدر میکسرهای طبلکی با فیدر میکسرهای غلطکی یکسان است. این دستگاه در مقایسه با فیدر میکسر غلطکی به نیرو و قدرت کمتری نیاز دارد. این دستگاه میکسر اغلب برای مخلوط کردن خوراک ریز مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از مزایای این دستگاه دیرتر فرسوده شدن آن است.

فیدر میکسرهای ثابت یا متحرک

فیدر میکسرها همچنین در انواع مدل های ثابت و متحرک در بازار موجود هستند. فیدر میکسرهای متحرک قابلیت اتصال به انواع تراکتورها را دارند اما فیدر میکسرهای ثابت اغلب در انبارهای خوراک که دارای سقف هستند نگاه داری می شوند. در فیدر میکسرهای ثابت خوراک ریز از طریق تسمه نقاله که در سیلوها قرار دارند وارد دستگاه می شود. همچنین در برخی فیدر میکسرهای ثابت خوراک ریز به صورت مستقیم و بدون استفاده از سیستم تغذیه مکانیکی وارد مخزن دستگاه می شوند. فیدر میکسرهای متحرک نیز دارای قبلیت اتصال به انواع تراکتورها را دارند و برخی از آن ها را می توان به کامیون ها متصل نمود. یکی از مزایای فیدر میکسرهای مترحک قابلیت جابجایی آن هاست.

فیدر میکسرها همچنین در انواع مدل های ثابت و متحرک در بازار موجود هستند. فیدر میکسرهای متحرک قابلیت اتصال به انواع تراکتورها را دارند اما فیدر میکسرهای ثابت اغلب در انبارهای خوراک که دارای سقف هستند نگاه داری می شوند.
در هنگام استفاده از فیدر میکسرهای متحرک به این مسئله توجه کنید که هر چه ظرفیت این دستگاه بیشتر باشد باید تراکتوری با اندازه بزرگ تر مورد استفاده قرار گیرد.
از عوامل موثر بر گروه بندی فیدر میکسرها می توان به ظرفیت و حجم آن ها اشاره کرد. ظرفیت ها اغلب بر حسب متر مربع بیان می شوند. ظرفیت فیدر میکسرها می تواند مفید استوانه ای یا اختلاط باشد. که امروزه فیدر میکسرها با هر دو نوع ظرفیت در بازار موجود هستند و شما می توانید با توجه به نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *