معرفی انواع تریلی و تانکر

زمان مطالعه: 3 دقیقه

تریلی و تانکر از ماشین آلات پر مصرف در حمل ونقل هستند. در صنایع مختلف و در صنعت کشاورزی  برای حمل و نقل مواد جامد و مایع مورد مصرف در صنایع از این ماشین آلات استفاده می شود. به طور معمول محل کارخانجات و یا زمین­ها و مزارع کشاورزی در فواصلی دور از محل زندگی مردم و یا در محل­های صعب العبور واقع شده­اند. تریلی و تانکر دارای این امکان هستند که می­توان آنها را به پشت دیگر ماشین آلات کشاورزی متصل نموده و جابجا کرد. چرخ ­های زیر این ماشین آلات به گونه­ای است که امکان تردد را در زمین­های شیب دار و سنگلاخی فراهم می­کند.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت انواع تریلی و تانکر

انواع تریلی و تانکر

تریلی و تانکر در چند نوع و با ظرفیت­های مختلف وجود دارند. کشاورزان و مزرعه داران با در نظر گرفتن حجم کار کشاورزی و مساحت زمین زیر کشت و موقعیت قرار گرفتن زمین خود، یکی از انواع آن را انتخاب می­کنند. تانکرها در دو نوع ساده و چرخ­دار هستند و انواع تریلی ها عبارتند از: 
تریلی کشاورزی 2 چرخ
تریلی کشاورزی 4چرخ تور دار
تریلی کشاورزی گلدانی ویژه تراکتور باغی
کفی چهار چرخ

کاربرد انواع تانکر

تانکر چرخ دار را به پشت ماشین آلاتی مثل کمرشکن­ها و تیلرها و یا تراکتورها متصل می­کنند. تانکر ساده در داخل تریلی بسته شده و ثابت می­شود. تانکرها به طور معمول برای حمل و نقل مایعات استفاده می شوند. از این تانکرها در صنایع غذایی برای حمل آب و مواد غذایی مایع، در صنایع سنگین برای حمل نفت و بنزین، و در صنعت کشاورزی برای حمل آب جهت آبیاری مزارع و یا سموم و کود مایع استفاده می­شود. تانکرها بسته به نوع کاربرد دارای ظرفیت های  مختلفی بوده و تا حجم حدود 40000لیتر متفاوت است.

تانکر چرخ دار را به پشت ماشین آلاتی مثل کمرشکن­ها و تیلرها و یا تراکتورها متصل می­کنند.

کاربرد انواع تریلی

به طور معمول از تریلر و یا تریلی برای جابجایی انواع بارهای حجیم، بارهای با حجم کم و وزن زیاد و بارهای با ابعاد نامتناسب استفاده می­گردد. تریلی و تانکر در صنایع کاربرد زیادی دارد. تریلی ها هم در صنایع مختلف و هم در صنعت کشاورزی استفاده­های زیادی دارند. در صنایع برای حمل لوازمی مثل انواع ورق­های فولادی و فلزی، تیرآهن و میلگرد و یا انواع ضایعات فلزی استفاده می­شود. در کشاورزی برای حمل کیسه­های حجیم کود، علوفه و کاه جو و گندم، الوارها و شاخه­های هرس شده به کار می­روند.
کف تریلی­ها از جنس ورق­های فلزی است و بسته به نوع موادی که با آن حمل می­شود با ورق­های ضخیم تر، کف آن را محکم­تر می کنند که دوام بیشتری داشته باشد. انواع جدید تریلی ها دارای سه محور است.

کفی چهار چرخ تریلی

ساختار تریلی و تانکر به گونه­ای است که در شرایط سخت و نامطلوب کاری، کاربرد زیادی دارد. کفی چهار چرخ تریلی، در واقع نوعی تریلی یا تریلر است که دیواره ندارد و دارای ظرفیت­های متفاوتی است. از این نوع کفی در حمل ادواتی با حجم و ابعاد زیاد استفاده می­شود. نمونه هایی از کاربرد آن در جابجایی ژنراتور یا حمل بارهای طولی مانند انواع لوله­ های گاز و لوله­های آب و حمل ونقل پالت­های با ابعاد زیاد، است.
انواع تریلی کفی به صورتهای تک محور، دو محور، و سه محور ساخته می شود. بارگذاری و بار برداری از روی  تریلی کفی بسیار آسان و راحت است.

ساختار تریلی و تانکر به گونه­ای است که در شرایط سخت و نامطلوب کاری، کاربرد زیادی دارد. کفی چهار چرخ تریلی، در واقع نوعی تریلی یا تریلر است که دیواره ندارد و دارای ظرفیت­های متفاوتی است.

سایت ویترن نت، با گرد آوری تامین کنندگان و تولید کنندگان انواع تریلی و تانکر ، بستری را برای مقایسه و بررسی قیمت این دستگاه برای شما عزیزان فراهم کرده است. با توجه به قیمت های مختلف دستگاه ها، جهت اطلاع از نحوه کارکرد دستگاه و اطلاعات فنی مورد نیاز، به سایت ویترین نت مراجعه نمایید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *