آشنایی با انواع ماشین آلات بارکن از جمله بارکن چغندر قند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

انواع ماشین آلات بارکن:

ماشین آلات بارکن یکی از پرکاربردترین ماشین آلات صنعت کشاورزی و باغبانی است. این نوع از ماشین آلات کشاورزی بیشتر در مواقع برداشت محصولات مختلف از جمله سیب زمینی، چغندر قند و هویج مورد استفاده قرار می گیرند.

در این مقاله قصد داریم تا دستگاه بارکن چغندر قند، دستگاه برداشت و بارکن هویج و دستگاه برداشت و بار کن سیب زمینی که از ماشین آلات کشاورزی پرکاربرد می باشند، به طور خلاصه مورد بررسی قرار دهیم. اگر قصد رونق بخشیدن به کار کشاورزی خود با خرید یکی از این دستگاه ها را دارید با آکادمی ویترین نت تا پایان مقاله همراه باشید.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت ماشین بارکن

دستگاه برداشت و بارکن سیب زمینی به منظور برداشت سیب زمینی در مزارع متوسط و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

 

بارکن چغندر قند

جهت توسعه و تولید اقتصادی فرآورده های کشاورزی، صنعت کشاورزی در دنیای مدرن به کشاورزی مکانیزه تبدیل شده است. از جمله مزایای کشاورزی مدرن رفع شدن محدودیت نیروی کارگری است.

عمل برداشت چغندرقند نیز امروزه به صورت مکانیزاسیون صورت می گیرد. بارکن چغندر قند عملیات برداشت، انتقال و بارگیری چغندر قند را به صورت مکانیزه و بدون استفاده از نیروی دست انجام می دهد.
دستگاه بارکن چغندر قند قابلیت انتقال سریع و بارگیری محصولات کشاورزی همچون چغندر قند را به درون کامیون ها دارد. همچنین عملیات خاک گیری را می تواند با سرعت زیاد و تلفات کم انجام دهد. استفاده از بارکن چغندر قند علاوه بر اینکه استفاده از نیروی کارگری را کاهش می دهد، در زمان نیز صرفه جویی می کند.

 

خصوصیات بارکن چغندر قند:

عرض دستگاه بارکن چغندر قند حدود یک متر است و ظرفیت بارگیری آن به 40 تن در ساعت می رسد. 

در ساخت انواع بارکن چغندر قند از مواد با کیفیت، طراحی بهینه و چندین جعبه دنده استفاده شده است. به طور کلی اکثر دستگاه های بارکن چغندر قند از سه بخش بردارنده، نوار انتقال اولیه و نوار تخلیه چغندر قندها به تریلرها تشکیل شده اند.

 

موارد استفاده از بارکن چغندر قند:

از آنجا که ساختار این دستگاه ها ساده است در هنگام برداشت محصول هیچ گونه آسیبی به چغندر قندها وارد نمی شود. استفاده از این دستگاه در مناطقی که زمین های ناهموار دارند، بسیار مناسب است. همچنین در زمین های زراعی که و در آنجا چغندرهای بزرگ و کوچک در شرایطی قرار دارند که برگ های چغندر و علف های هرز فرصت خشک شدن را دارند، استفاده از این دستگاه بسیار مقرون به صرفه است.

 

دستگاه برداشت و بارکن سیب زمینی

دستگاه برداشت و بارکن سیب زمینی به منظور برداشت سیب زمینی در مزارع متوسط و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه ها اغلب به تراکتور متصل می شود.

روش کار دستگاه برداشت و بارکن سیب زمینی به این صورت است که ابتدا عمل برداشت سیب زمینی را انجام می دهند. پس از این که خاک را تا حدودی از سیب زمینی ها جدا کرد، آن ها را از دستگاه خارج می کند.

یکی از مشکلات برداشت سیب زمینی به صورت دستی باقی ماندن میزان بالایی از محصول در هر هکتار زمین پس از به اتمام رسیدن کار است. این مشکل با استفاده از دستگاه برداشت و بارکن سیب زمینی به طور کامل رفع می شود.

 

دستگاه برداشت و بارکن سیب زمینی به منظور برداشت سیب زمینی در مزارع متوسط و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مزایای استفاده از دستگاه برداشت و بارکن هویج

دستگاه های برداشت هویج از ماشین آلات کشاورزی مفید است که عملیات جداسازی برگ ها را انجام می دهد و به عمل برداشت هویج سرعت بخشیده است. در صنعت کشاورزی و باغبانی استفاده از دستگاه برداشت و بارکن هویج با مزایای قابل توجهی همراه است که در این بخش از مقاله قصد داریم بخشی از این مزایا را به طور مختصر بیان کنیم.

  • قابلیت برداشت هویج به صورت اتوماتیک
  • قادر به کار کردن در زمین های خشک و خیس
  • برداشت محصولات 1.5 تا 3 هکتار زمین به صورت روزانه

به طور کلی توصیه می کنیم که از  از انواع دستگاه های بار کن در زمان برداشت محصولات کشاورزی استفاده کنید، زیرا عمل برداشت محصول را ساده تر ساخته و همچنین به این عمل سرعت می بخشد.
شما هم می توانید نظرات و تجربیات خود را در این باره با ما در میان بگذارید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *