دستگاه ترنچر کانال کن چیست؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

آشنایی با ترنچر کانال کن:

ترنچر کانال کن، در زمره دستگاه ها و ماشین آلات صنعت کشاورزی است که در صنایع مختلف کشاورزی و صنایع راه و ساختمان و هم چنین در عملیات پروژه های عمرانی کاربرد دارد. این ماشین برای حفاری و ایجاد کانال در روی زمین و یا لوله گذاری و عبور دادن لوله و کابل قابل استفاده است.

کاربردهای ترنچر کانال کن:

عمق حفاری دستگاه ترنچر بسته به مدل آن مختلف است. انواعی از آن جهت انجام پروژه هایی مثل برش آسفالت، انواع کانال زنی، ترنچینگ، ترانشه، و حفاری به کار می­روند. هم چنین در پروژه های کابل کشی برق، کابل کشی فیبر نوری، لوله کشی آب، لوله کشی گاز و صنایعی از دستگاه ترنچر استفاده می شود.

کاربرد ویژه دستگاه ترنچر کانال کن در کشاورزی، برای حفاری چاله های کودی در پای درخت های باغ و یا برای ریشه زنی یا هرس کردن ریشه­ های درختان است.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت ترنچر کانال کن

انواع ترنچر کانال کن:

انواع ترنچر در اندازه های بسیار بزرگ و بسیار کوچک وجود دارد و می تواند بر روی هر وسیله ای مانند بیل مکانیکی و یا پشت تراکتور نصب شود. تایر آنها در دو نوع چرخ لاستیکی و چرخ زنجیره ای وجود دارد که در شرایط سخت از چرخ زنجیری آن استفاده می شود.

دستگاه کانال کن کف:

نوع خاصی از دستگاه ترنچر کانال کن، دستگاه کانال کن کف است. این دستگاه  در مدل های مختلف زیر موجود می باشد و کاربردهای مختلفی دارد. از این دستگاه برای تخلیه سریع آب های سطحی و یا برای برون ریزی آلودگی‌های خاک و ریختن مواد شیمیایی استفاده می شود.

  • کانال کن خطی
  • کانال کن اسلات
  • کانال کن نواری

ترنچر کانال کن، در زمره ادوات و تجهیزاتی است که در صنایع مختلف کشاورزی و راه سازی و هم چنین در عملیات پروژه های عمرانی کاربرد دارد. این ماشین برای حفاری و ایجاد کانال در روی زمین و یا لوله گذاری و عبور دادن لوله و کابل قابل استفاده است.

دستگاه کانال کن پشت تراکتوری:

به این دستگاه، ترنچر پشت تراکتوری یا دستگاه حفاری کانال هم گفته می شود که کاربرد عمده آن در عملیات عمرانی است. این نوع از دستگاه که به پشت تراکتور متصل می‌­شود، قابلیت حفر کردن کانالهایی تا عمق 180 سانتی متر و عرض 30 سانتی متر را دارند.

توان مورد نیاز این دستگاه ترنچر 100 اسب بخار بوده و در اتصال به پشت تراکتورهای معمولی به راحتی کار می‌کند. بعضی از انواع دستگاه حفاری کانال یا کانال کن پشت تراکتوری دارای بازدهی 700 متر در روز بوده و قابلیت نصب لیزر نیز دارد. این دستگاه مجهز به لوله گذار است و در پروژه های لوله کشی آب، گاز و فاضلاب قابل استفاده است.

ترنچر مارپیچی یا حلزونی پشت تراکتوری​:

نوعی از ترنچر پشت تراکتوری، ترنچر مارپیچی یا حلزونی پشت تراکتوری است. قدرت حفاری ترنچر مارپیچی پشت تراکتوری، برای حفر کانال قابل تنظیم است، به طوری که تا عمق یک متر و با عرض 25 سانتی متر را می تواند حفر کند.

همچنین این دستگاه امکان نصب تجهیزات و لوله ها را در حین حرکت تراکتور را دارد.

دستگاه ترنچر تراکتوری:

دستگاه ترنچر تراکتوری یا  Trench tractor از جمله ماشین آلات راه سازی و عملیات عمرانی است که به آن ترنچر لیزری هم می گویند. این دستگاه هم نوعی از ترنچر کانال کن است که به جز عمل حفاری، به ویژه برای جاگذاری انواع  لوله ها و یا کابل ها، برای حفر زهکشی و یا برای آماده سازی و ترانشه زمین به کار می رود.

ترنچر تراکتوری توسط قلاب به تراکتور متصل و نگهداری می شود.

عمق حفاری آن توسط جک هیدرولیکی کنترل می شود. عمق حفاری ترنچر کانال کن تراکتوری از صد سانتی متر تا 250 سانتی متر  و با عرض 40 سانتی متر است.

دستگاه ترنچر تراکتوری یا Trench tractor از جمله ماشین آلات راه سازی و عملیات عمرانی است که به آن ترنچر لیزری هم می گویند.

دستگاه کانال بازکن

دستگاه کانال بازکن که به آن دستگاه ترنچر هم می گویند، کاربرد بسیاری در عملیات پروژه های عمرانی و کارهای کشاورزی دارد. این دستگاه‌­ها در کارهایی ازقبیل حفاری کانال­‌ها و پی ها جهت جاگذاری لوله های آب، لوله های گاز، کابل­های برق و کابل­‌های مورد استفاده در مخابرات کاربرد فراوانی دارند.

دستگاه کانال بازکن که از تجهیزات و ادوات کشاورزی پرکاربرد می باشد، در عملیات کشاورزی جهت حفر گودال‌های کود‌دهی، هم چنین برای هرس کردن ریشه های درختان و به ویژه در لوله کشی لوله های مشکی مخصوص آبیاری قطره ای، دارای کاربرد زیادی است.
راندمان این نوع از دستگاه ترنچر کانال کن برای حفاری تا عمق 40 سانتی متری، حداکثر 5 متر در دقیقه است ولی اگر عمق حفاری بیشتر از 40 سانتی متر تا یک متر باشد، راندمان آن به 3 متر در دقیقه می­رسد.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *