باید ها و نباید هایی که از سال 97، در صنعت، یاد گرفتیم

زمان مطالعه: 3 دقیقه

چرخه تولید و صنعت در ایران همیشه با مشکلات ریز و درشت در دوره های مختلف رو به رو بوده است که شرایط تحریم و مشکلات ناشی از آن یکی از سخت ترین آنها بوده و هست. حفظ اشتغال گذشته و ایجاد اشتغال جدید و پایدار نیز از مهمترین رویکرد های برنامه های اقتصادی دولت است تا با حفظ رشد اقتصادی گذشته و با کمک به بهبود چرخه صنعت، رونق در کشور رشد کند. مشکلات مختلفی مانند کمبود و نبود نقدینگی، ثابت نبودن قیمت ارز، بالا بودن بهره بانکی، قوانین دست و پاگیر گمرکی، کاغذبازی اداری و مهم تر از همه افزایش قیمت مواد اولیه، از جمله چالش ها و مشکلاتی است که همواره از سوی فعالان و کارشناسان مطرح است. فعالیت هایی نظیر احیای واحدها و کارگاه های نیمه فعال صنعتی، افزایش سرمایه گذاری و سعی در حرکت چرخ صنعت و تولید، در این مقطع حساس نیازمند زیر ساخت هایی نظیر دوری از کاغذ بازی اداری ، حمایت های مالی از واحدها از طرف دولت و حذف برخی قوانین و آیین نامه های دست و پاگیر است.

 

در این مسیر باید از گذشته یاد بگیریم و نقاط ضعف را پوشش دهیم و نقاط قوت را بهبود ببخشیم.

از سال 97 و سال های پیش از آن آموختیم که :

** جایی حضور داشته باشیم که متقاضیان محصول ما، آنجا هستند.

با توجه به سهولت دسترسی به اینترنت، بر روی گوشی های همراه و همچنین هزینه متعادل اینترنت، اولین راه حلی که هر خریدار در هر لحظه از شبانه روز و هر کجا، جهت گرفتن اطلاعات به ذهنش میرسد، جستجو در گوگل است. جایی حضور داشته باشیم که خریداران محصول ما آنجا هستند. روش های جدید جایگزین روش های سنتی شده است. پس با این تغییر همسیر شویم. در ویترین نت میتوانیم در کنار بزرگان صنعت خود دیده شویم. 

 

** سعی در حل مشکل خریداران مان داشته باشیم ، مهمترین مشکل : کمبود نقدینگی

در زمان حاضر قیمت مواد اولیه برای تولید کالا در واحدهای صنعتی و تولیدی افزایش یافته و چرخه تولید را با چالش مواجه کرده است.

در این راستا ویترین نت، با ساز و کار هایی اقدام به راه اندازی بخش ( خرید اقساطی ) جهت رفع مشکل نقدینگی گرده است.

 

** بخش تحقیق و توسعه (R&D) یک ضرورت است ، نه یک انتخاب

سالیان سال است که در دنیا تحقیق و توسعه از یک انتخاب به یک ضرورت تغییر ماهیت داده و حیات بنگاه‌های اقتصادی به آن گره خورده است. آمار‌های منتشره از سوی بازیگران اصلی صنعت در دنیا حکایت از اختصاص درصدهای بسیار چشمگیری از درآمد بنگاه‌ها به امر تحقیق و توسعه دارد. علاوه‌ بر اختصاص بودجه مناسب به امر تحقیق و توسعه، به‌ کارگیری نیروی متخصص نیز در این امر نکته دیگری است که نباید از آن غافل بود.

 

** ارایه محتوای جامع به خریداران نه تنها به اعتماد سازی کمک میکند، بلکه فروش را افزایش میدهد

امروزه خریداران محدود به خرید از یک تامین کننده خاص نیستند. جستجو در اینترنت، راهکاری است که میتوانند به چندین تامین کننده در نقاط مختلف و شهرهای مختلف دسترسی داشته باشند. ارایه محتوای جامع از محصول ما، نوعی پرزنت و کارساز مفید جهت نزدیک کردن خریدار به مرحله ی خرید است. همانطور که اگر خریدار به صورت حضوری به ما مراجعه میکرد مسئول فروشمان با دادن اطلاعات سعی در تبدیل وی به خریدار داشتید.

یکی از مزیت های مهم این امر، حذف محدودیت های زمانی و مکانی است.

 

چرخ های صنعت کشور این روزها به دلیل مشکلات مختلف اقتصادی به روغن کاری چرخ دنده ها نیاز دارد، باید بخش تولید با حمایت از کالای داخلی و تولید کنندگان ایرانی، بار دیگر قلب تپنده اقتصاد کشور شود تا کشور به هدف گذاری های اقتصادی بلندمدت دست یابد.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *