آشنایی با دستگاه دوخت آلتراسونیک

زمان مطالعه: 4 دقیقه

نسل جدید از ماشین های دوخت که جهت انجام عملیات دوخت و دوز نیازی به نخ و سوزن ندارند، دستگاه های دوخت آلتراسونیک هستند. از دستگاه دوخت آلتراسونیک اغلب برای تولید ساک دستی، انواع ماسک و لحاف دوزی استفاده می شود.

به طور کلی می توان گفت که فرآیند دوخت در دستگاه دوخت آلتراسونیک به صورت چند منظوره است. این نوع ماشین دوخت توانایی دوخت درزها به صورت همزمان با انجام برش های تمیز را دارد. فرآیند دوخت با استفاده از دستگاه دوخت آلتراسونیک به صورت کاملا تمیز انجام می گیرد، زیرا نخ های اضافه به صورت خودکار حذف می شوند و همچنین فرآیند برش به صورت خودکار انجام می گیرد و در نهایت محل دوخت و دوز به صورت مهر و موم در می آید.

پیش از این با نحوه کار چرخ سردوز و کاربرد چرخ میاندوز آشنا شدیم و با انواع چرخ راسته دوز و چرخ خیاطی هفت هشت دوخت زیگزاگ آشنا شدیم. در این مقاله به بررسی دستگاه دوخت آلتراسونیک و مزایای آن می پردازیم.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه دوخت آلتراسونیک

برای استفاده از دستگاه دوخت آلتراسونیک نیازی به هیچ گونه نخ و سوزن نخواهید داشت و عمل دوخت در این دستگاه به صورت ضربه ای انجام می گیرد.

دوخت آلتراسونیک چیست؟

به طور کلی واژه آلتراسونیک به معنای مافوق صوت است. همانطور که می دانید محدوده فرکانس شنوایی انسان مابین 20 هرتز تا 20 هزار هرتز است، اما محدوده فرکانس امواج مافوق صوت اغلب بین 40 هزار هرتز تا چند مگاهرتز است. امواج مافوق صوت دارای کاربردهای مختلف در لیزر، تخلیه الکتریکی برای بهبود خواص سطحی، افزایش نرخ بهره وری، سنجش فاصله، عمق مخزن فلزی، شستشوی دقیق ظروف آزمایشگاهی، تعیین فشار خون بیمار، همگن نمودن مواد مذاب، جوشکاری مواد غیر همجنس، بررسی جوش در مواد پیشرفته، ریخته گری، تراشکاری، فرزکاری، سوراخکاری و غیره می باشد.

در پاسخ به این سوال که دوخت آلتراسونیک چیست این پاسخ را ارائه خواهیم داد که مدل دوخت انجام شده توسط این دستگاه ها به صورت مقطعی و ضربه ای است. در تولید کیسه های خرید پارچه ای که اغلب به صورت پیوسته خطی و دنباله دار هستند، از دستگاه های دوخت آلتراسونیک استفاده می شود. در این نوع دوخت متریال از زیر شاخ حرکت می کند؛ به همین دلیل قابلیت انعطاف پذیری دارد. همچنین با استفاده از این دستگاه به راحتی قادر خواهیم بود که لبه های اضافه را به صورت خودکار از دوخت حذف نماییم. سرعت فرآیند انجام شده با استفاده از دستگاه دوخت آلتراسونیک برای بی بافت ها بیش از 600 فوت در ثانیه است. همچنین انجام فرآیند دوخت و دوز با استفاده از این دستگاه بسیار ساده، سریع، کارآمد و انعطاف پذیر است و از نخ، سوزن و دیگر مواد اولیه صنایع نساجی استفاده نمی شود.

دستگاه دوخت ساک دستی

دوخت ساک دستی با استفاده از روش های مختلف امکان پذیر است. می توان با استفاده از نخ و نوار دوزی اقدام به تولید ساک دستی نمود و همچنین تولید ساک دستی با استفاده از دستگاه های پیشرفته به صورت دوخت با سیستم آلتراسونیک امکان پذیر است. ساک های دستی تولید شده با استفاده از این روش بسیار شکیل و مقاوم هستند. دستگاه دوخت ساک دستی به صورت فول اتوماتیک هستند و ساک های تولید شده با استفاده از این دستگاه کیفیت بسیار مطلوبی دارند.
استاندارد به کار گرفته شده در این نوع از ماشین آلات نساجی و بافندگی مخصوص ساک دستی ایزو 9001 و ایزو 14000 اروپا است. از این دستگاه برای دوخت انواع ساک دستی، تشک و انواع ماسک استفاده می شود. تکنولوژی به کار رفته در دستگاه دوخت ساک دستی، کامپیوتری است و برای انجام فرآیند دوخت و دوز با استفاده از این دستگاه به هیچ نوع سوزنی نیاز نخواهید داشت.

مزایای استفاده از دستگاه دوخت آلتراسونیک بسیار زیاد و مهم است به همین دلیل امروزه استفاده از این دستگاه به طور قابل توجهی در حال افزایش است و در مدت زمان اندک توانسته است طرفداران خاص خود را بیابد.

مزایای استفاده از دستگاه دوخت آلتراسونیک

در صنایع نساجی و بافندگی مزایای استفاده از دستگاه دوخت آلتراسونیک بسیار زیاد و مهم است به همین دلیل امروزه استفاده از این دستگاه به طور قابل توجهی در حال افزایش است و در مدت زمان اندک توانسته است که طرفداران خاص خود را بیابد.

  • با استفاده از دستگاه دوخت آلتراسونیک عملیات مهر و موم به سرعت انجام می گیرد و همچنین استفاده از این روش مقرون به صرفه و قوی است.
  • برای انجام عملیات دوخت و دوز با استفاده از دستگاه دوخت آلتراسونیک، از هیچ گونه مواد مصرفی همچون چسب، گیره، نخ و سوزن استفاده نمی شود.
  • نگهداری از گرما درون دستگاه برای شما هزینه بر نخواهد بود و همچنین برای پیش گرم کردن این دستگاه به زمان اضافه زیادی نیاز نخواهید داشت.
  • سرعت تولید با استفاده از دستگاه دوخت آلتراسونیک بسیار بالا است.
  • دوخت انجام شده با استفاده از این دستگاه بسیار دقیق، همگن و همرنگ با خود پارچه خواهد بود و استفاده از مواد مصرفی مثل نخ و سوزن به پایان خواهد رسید.

قیمت دستگاه دوخت آلتراسونیک

ویترن نت، تامین کنندگان و تولید کنندگان مختلف در صنایع نساجی و بافندگی را گرداوری می کند و بستری را فراهم می کند که بتوانید در آن به مقایسه قیمت چرخ خیاطی صنعتی از جمله قیمت چرخ خیاطی جک، قیمت چرخ دکمه مادگی زن جک و نیز قیمت چرخ گلدوزی صنعتی تک کله بپردازید و در نهایت به خرید چرخ های خیاطی صنعتی مورد نظر خود بپردازید.

پیش از این در مقالاتی مختلف با انواع دستگاه نمادوز، ماشین دکمه دوز، دستگاه فیلتو دوز و چرخ های دوخت هوای گرم آشنا شدیم. همچنین، دستگاه راسته تا کن و دستگاه لحاف دوزی نیز معرفی شدند. در نهایت شما می توانید با در نظر داشتن این اطلاعات و بررسی قیمت های آن ها به خرید چرخ خیاطی صنعتی مورد نظر خود بپردازید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *