بررسی انواع ماشین آلات برش

زمان مطالعه: 3 دقیقه

برای برش دادن انواع پارچه در زمان های گذشته از قیچی های دستی استفاده می شد که بعدها قیچی های برقی جای آن ها را گرفت. سرعت و کیفیت برش پارچه با استفاده از ماشین آلات برش به نحو عالی انجام می گیرد و این کار با سرعت و کیفیت نیز همراه است. امروزه نیز دستگاه های برش CNC برای این کار مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله انواع ماشین آلات برش که در صنعت نساجی مورد استفاده قرار می گیرند می توان به ماشین آلات برش CNC، قیچی برقی و قیچی های دستی در انواع مختلف اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت ماشین آلات برش

از جمله انواع ماشین آلات برش که در صنعت نساجی مورد استفاده قرار می گیرند می توان به ماشین آلات برش CNC، قیچی برقی و قیچی های دستی در انواع مختلف اشاره کرد.

انواع ماشین آلات برش لیزری

انجام برش پارچه با استفاده از ماشین آلات برش لیزر باعث می شود کار شما با سرعت بیشتری انجام گیرد و همچنین هزینه برش پارچه با استفاده از این ماشین آلات تا حد قابل توجهی پایین می آید. با استفاده از این خدمات قادر به تولید محصولات متنوع خواهید بود. همچنین استفاده از این ماشین آلات برش باعث می شود کیفیت کار شما بهبود یابد و با استفاده از این ابزار قادر خواهید بود طرح های مورد نظر خود را برش دهید. تیراژ تولید کار با استفاده از ماشین آلات برش لیزری بالا می رود و از مهمترین ویژگی های آن می توان به ظرافت برش و پرت کم اشاره کرد.
نحوه کار ماشین آلات برش لیزری به این گونه است که فایل تصویر به دستگاه داده می شود و تنظیمات مختصر روی این دستگاه ها انجام داده می شود تا دیگر کارها به صورت خودکار برای شما انجام گیرد.

کاربرد انواع ماشین آلات برش اتوماتیک

این دستگاه که یکی از انواع ماشین آلات برش است برای انواع پارچه ها و چرم قابل استفاده است و مجهز به سیستم مکش و سیستم الگوی برش و حافظه است. از دیگر ویژگی های ماشین آلات برش اتوماتیک می توان به سیستم تغذیه همزمان با برش و راندمان بالا و میز برش در اندازه های دلخواه اشاره کرد. دستگاه برش اتوماتیک دارای رکورد جهانی است و حداکثر ارتفاع برش 11 سانتی متر است.

 از دیگر ویژگی های ماشین آلات برش اتوماتیک می توان به سیستم تغذیه همزمان با برش و راندمان بالا و میز برش در اندازه های دلخواه اشاره کرد. دستگاه برش اتوماتیک دارای رکورد جهانی است و حداکثر ارتفاع برش 11 سانتی متر است.

آشنایی با انواع قیچی های برش

هنگام خرید قیچی های برش باید نکات مهم و قابل توجهی از جمله جنس آن و تیغه آن را در نظر بگیرید. این نوع قیچی باید قابل تیز کردن باشد. از جمله انواع قیچی های برش می توان به قیچی کوچک برش، قیچی عمود بر، قیچی سر طاقه زن و قیچی علامت زن اشاره کرد.

قیچی کوچک برش

اغلب برای برش تکه های کوچک پارچه، شکافتن درزها و دوخت های ظریف از این قیچی کوچک برش استفاده می شود.

قیچی عمود بر

از این نوع قیچی نیز برای برش چند لایه پارچه به طور همزمان استفاده می شود. یکی از نکات مهم هنگام استفاده از قیچی عمود بر این است که قصد دارید چه تعداد پارچه را به طور همزمان برش دهید. هرچه تعداد لایه ها بیشتر باشد باید از قیچی قوی تر با اینچ بالاتر استفاده کنید.

قیچی سر طاقه زن

قیچی سر طاقه زن از نظر قدرت به دو نوع مختلف ظریف و ضخیم، و از نظر عملکرد به دو نوع دستی و اتوماتیک طبقه بندی می شوند. در مدل های دستی کاربر خود قیچی را حرکت می دهد و پس از برش ریل را جا به جا می کند. برای استفاده از قیچی دستی به دو کاربر نیاز خواهید داشت؛ اما در قیچی های اتوماتیک قیچی و ریل به صورت خودکار حرکت می کنند و تنها به یک نفر نیاز خواهید داشت. قیچی اتوماتیک دارای قابلیت شمارش تعداد لایه ها است.

انواع CNC برش به صورت لیزر

در این نوع برش ، پارچه از طریق سوختن برش داده می شود و مهمترین مزیت این نوع برش سرعت بالای آن است. این نوع برش بیشتر برای تولید کارها با تنوع زیاد مورد استفاده قرار می گیرند و یکی از معایب این برش عدم امکان برش چندین لایه پارچه به صورت همزمان است.

CNC برش تیغه ای

در این دستگاه برش به صورت تیغه ای انجام می گیرد. در دستگاه cnc برش تیغه ای با توجه به الگوی برش که با استفاده از فلش به دستگاه وارد شده است ، پارچه برش داده می شود.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *