معرفی دستگاه راسته تا کن

زمان مطالعه: 3 دقیقه

دستگاه راسته تا کن از فن آوری‌­های جدیدی است که در صنایع پیشرفته تولید منسوجات و تولید پوشاک کاربرد دارد. پس از عملیات تولید، این دستگاه می­‌تواند محصول را اتوکشی و آماده بسته بندی نماید. توسط این دستگاه، انواع مختلفی از پوشاک یا منسوجات را در حین اتو کردن می‌­توان تا زنی نمود که طیف وسیعی از پوشاک از لباس های کودکانه گرفته تا لباس های سایز بزرگ XXL و همچنین منسوجات مختلف از بالش و ملافه گرفته تا حوله را در بر بگیرد.

پیش از این با نحوه کار چرخ سردوز و کاربرد چرخ میاندوز آشنا شدیم و با انواع چرخ راسته دوز و چرخ خیاطی هفت هشت دوخت زیگزاگ آشنا شدیم. در این مقاله به بررسی دستگاه راسته تا کن و کاربرد آن می پردازیم.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت چرخ های خیاطی صنعتی-راسته تا کن

دستگاه راسته تا کن از فن آوری­های جدیدی است که در صنایع پیشرفته تولید منسوجات و تولید پوشاک کاربرد دارد.

انواع دستگاه راسته تا کن

از آنجا که این نوع از ماشین آلات نساجی و بافندگی در صنایع نساجی و تولید پوشاک کاربرد دارد، مدل­ های مختلفی از این دستگاه وجود دارد که عبارتند از:

  • دستگاه اتوماتیک تا کن یا  Automatic Folding Machine
  • دستگاه تا کن پوشاک یا  Clothes Folding Machine
  • دستگاه تا کن پارچه یا  Fabric Folding Machine

حتما ببینید: مراحل تولید تیشرت چیست؟

ماشین تا کن اتوماتیک 

ابعاد، حالت و سرعت عمل دستگاه راسته تا کن اتوماتیک، به گونه ه­ای است که فکر می ­کنید با یک چاپگر کار می­ کنید، فقط به جای چاپ، لباس­ ها و منسوجات آماده شده خود را تحویل می­ گیرید. همه کاری که شما باید انجام دهید این است که لباس ­های شستشو شده­ خود را به شکاف بالایی آن بچسبانید و فقط در عرض 4 دقیقه لباس آماده شده خود را از شکاف پایینی تحویل بگیرید. بسته به نوع لباس و ابعاد آن، ممکن است آماده کردن هر قطعه، فقط چند ثانیه طول بکشد.

انواع شلوار، تی شرت، جوراب و دیگر پوشاک و منسوجات را در عرض چند دقیقه، می­ توانید اتو زده و تا شده در یک دسته تحویل بگیرید. ماشین تا کن اتوماتیک در مدل­ های صنعتی و خانگی وجود دارد که در سرعت اتو کشی، تا زنی و آماده سازی منسوجات بسیار موثرند.

دستگاه تا کن پیراهن یا دستگاه تا کن پوشاک

هنگام کار با دستگاه تا کن پیراهن اپراتور یا مصرف کننده در ترتیب عملیات و کنترل آن نقش دارد، به این صورت که:

– ابتدا لباس را با دو دست خود بگیرید و جلوی لباس را روی سطح دستگاه پهن کنید.
– مقوای مستطیلی را زیر یقه لباس بگذارید.
– هر دو آستین را روی مقوا تا کنید.
– باقیمانده لبه پایینی پیراهن را روی مقوا تا کنید.
– صفحه متحرک دستگاه بیرون آمده و انتهای لبه پایینی لباس را زیر مقوای مستطیلی تا می­زند.
– پس از بسته شدن لباس مرحله نهایی اتوکشی انجام می شود.

هنگام کار با دستگاه تا کن پیراهن اپراتور یا مصرف کننده در ترتیب عملیات و کنترل آن نقش دارد

دستگاه تا کن پارچه

دستگاه راسته تا کن در صنایع نساجی و بافندگی به عنوان تا کن پارچه های تولید شده در کارخانه نساجی کاربرد دارد. این ماشین مخصوصا برای تا کردن انواع پارچه و منسوجات طراحی شده و به طور عمده  استفاده می شود. کار با ماشین آلات تا کن پارچه خیلی راحت است و بدون هیچگونه نویز و سر و صدا کار می­ کند. ماشین تا زن پارچه های نساجی به عنوان جمع کننده پارچه نیز کاربرد دارند.

نحوه عملکرد دستگاه تا کن پارچه

نحوه عملکرد ماشین آلات تا کن پارچه در کارخانه های تولیدی نساجی در ادامه آورده شده است:
– دستگاه راسته تا کن پارچه، علاوه بر استفاده در شرکت های تولیدی پوشاک و نساجی، در استفاده خانگی برای تا کردن منسوجات کاربرد دارد.
– این دستگاه جهت دولا کردن، تازدن و سایز کردن بسته بندی پارچه استفاده می­ شود.
– کنترل کار دستگاه و روشن و خاموش کردن آن توسط سوئیچ پایی انجام می­ شود. در این صورت برای کار با پارچه و برداشتن پارچه تکمیل شده دست ها به راحتی آزادند.
ویژگی های شل کردن یا سفت کردن در حین عملیات تا کردن، توسط گشتاور ماشین آلات صنعتی کنترل می ­شود.

قیمت دستگاه راسته تا کن

ویترن نت، تامین کنندگان و تولید کنندگان مختلف در صنایع نساجی و بافندگی را گرداوری می کند و بستری را فراهم می کند که بتوانید در آن به مقایسه قیمت چرخ های خیاطی صنعتی از جمله قیمت چرخ گلدوزی کامپیوتری و قیمت چرخ خیاطی قلاب دوزی و نیز قیمت چرخ جادکمه زن جک بپردازید و در نهایت به خرید چرخ های خیاطی صنعتی مورد نظر خود بپردازید.

پیش از این در مقالاتی مختلف با انواع دستگاه نمادوز، ماشین دکمه دوز، دستگاه فیلتو دوز و چرخ های دوخت هوای گرم آشنا شدیم. همچنین، دستگاه دوخت آلتراسونیک و دستگاه لحاف دوزی نیز معرفی شدند. در نهایت شما می توانید با در نظر داشتن این اطلاعات و بررسی قیمت های آن ها به خرید چرخ خیاطی صنعتی مورد نظر خود بپردازید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *