دستگاه لحاف دوزی چیست؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

کاربرد دستگاه لحاف دوزی

دستگاه لحاف دوزی یا Quilting Machine در گروه چرخ خیاطی­ های صنعتی قرار دارد که برای دوختن لحاف و انواعی از آن برای دوخت تشک استفاده می‌شود. همزمان با گسترش تکنولوژی، علوم مختلف به خدمت صنایع مختلف در آمده و شاهد جهش و رشد در صنایع گوناگون از جمله صنایع نساجی و بافندگی هستیم. صنعت دوخت و نساجی نیز شامل این رشد بوده و باعث شده که امروزه شاهد ماشین­ آلات تخصصی در عرصه تولید لحاف و لحاف دوزی باشیم.

ورود دستگاه­ ها با امکانات متنوع موجب شده که علاوه بر افزایش سرعت و دقت در تولید، کیفیت و تنوع محصولات نیز در این زمینه گسترش یابد. روش دوخت لحاف در این دستگاه­‌ها مانند همان تکنیک­ های دوخت و بخیه زدن به روش دستی و شیوه­ های قدیمی است.

پیش از این با نحوه کار چرخ سردوز و چرخ کش دوز آشنا شدیم و با انواع چرخ راسته دوز و چرخ خیاطی هفت هشت دوخت زیگزاگ آشنا شدیم. در این مقاله به بررسی دستگاه لحاف دوزی می پردازیم.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت چرخ های خیاطی صنعتی-دستگاه لحاف دوزی

عملکرد دستگاه لحاف دوزی اتوماتیک به صورت کاملا خودکار و اتوماتیک بوده که باعث حذف کامل نیروی انسانی می شود.

نحوه عملکرد دستگاه لحاف دوزی

این نوع از ماشین آلات نساجی و بافندگی برای شروع کار، از سه لایه شامل رویه لحاف، لایه پنبه زده شده در وسط و پارچه آستری استفاده می‌­کند که به طور موقت با پین­‌های ایمنی به هم متصل می­‌شوند. نحوه کار دستگاه لحاف دوزی به این صورت است که چند لایه­ پارچه و پنبه حلاجی شده را به هم متصل می­ کند و برای دوختن و اتصال این لایه ها از تکنیک­ های دوخت چند ردیفه و یا طرح­ های مختلف استفاده می کند. سپس عملیات دوخت آغاز می­گردد که در ابتدا در یک خط مستقیم لایه ها به هم دوخته می شود. این ابزار به گونه ای طراحی شده که  از چروک افتادن در حین دوخت جلوگیری می شود. طول بخیه، با طول از پیش تنظیم شده توسط دستگاه، کنترل می­ شود. در همان حال طرح­ های مختلف دوخت روی آن اعمال می ­گردد.

فرایند لحاف دوزی

لحاف دوزی یا Quilting روش حرکت آزاد، فرایندی است که همزمان از روش بخیه زدن لایه ها توسط چرخ خیاطی سنتی و روش رفت و برگشت شاتل سوزن استفاده می ­کند. وقتی شاتل پایین می رود، پارچه را جلو نمی برد و با حرکت رفت و برگشت پایه سوزن، اپراتور با حرکت دادن دست خود، طول دوخت و همچنین جهت خط دوخت را کنترل می كند. دوخت را می توان در هر جهت انجام داد و برای خطوط منحنی و یا الگوهای خط مستقیم ساخته شده است. هر طرحی که توسط طراح ابداع شود، از یک خط دوخت مستقیم و حرکات پایه سوزن ماشین که در زیر هدایت می­ شود، تشکیل شده است. طول هر بخیه به وسیله ­ی فاصله­ های که لحاف جلو رفته است و طول بخیه قبلی محاسبه می ­شود.

انواع دستگاه لحاف دوزی

عملیات دوخت لحاف در گذشته به صورت سنتی و با استفاده از خلاقیت و کار نیروی انسانی صورت می­ گرفت، پس از اختراع چرخ خیاطی، دوخت و تولید لحاف توسط چرخ ­های خیاطی صنعتی صورت می پذیرفت. امروزه دستگاه ­های لحاف دوزی به خدمت این صنعت درآمده که در انواع مدل­ های زیر موجود است:

  • دستگاه لحاف دوزی اتوماتیک
  • ماشین لحاف دوزی تک کله
  • ماشین لحاف دوزی صنعتی

ماشین لحاف دوزی اتوماتیک

عملکرد دستگاه لحاف دوزی اتوماتیک به صورت کاملا خودکار و اتوماتیک بوده که باعث حذف کامل نیروی انسانی می شود. ویژگی های دستگاه لحاف دوزی اتوماتیک به این صورت است که دستگاه مجهز به موتور پر قدرت و صفحه نمایشگر ده اینچی بوده و دارای پورت USB برای انتقال فایل های طراحی است. به صورت پیش فرض، بیش از 250 مدل در بانک اطلاعاتی سیستم پردازش دستگاه ذخیره شده و امکان اضافه کردن  مدل­ ها و طرح های متنوع نیز وجود دارد.

دستگاه لحاف دوزی اتوماتیک قابلیت دوخت تا ضخامت 5 سانتی متر را داشته و سرعت تولید آن، سه هزار دوخت در دقیقه است. امکان اضافه کردن امکانات و ایجاد تغییرات بنا به سفارش مشتری وجود دارد.

ماشین لحاف دوزی اتوماتیک تک کله

در صنایع نساجی و بافندگی دستگاه لحاف دوزی تک کله از انواع دستگاه های لحاف دوزی اتوماتیک است. در این نوع ماشین، از تکنولوژی کامپیوتری در عملیات مختلف آن استفاده شده و سروو موتور داخلی دارد. تعداد سوزن دستگاه تک سوزنه است. دستگاه مجهز به چراغ LED بوده و از دیگر مزایای آن داشتن سیستم ترکیب طرح ها و  استفاده از ماسوره پرکن است. البته این دستگاه با تعداد کله­ های بیشتر نیز عرضه می شود و با سفارش مشتری امکان تامین مدل چند سوزنه نیز وجود دارد.

تامین دستگاه لحاف دوزی اتوماتیک چندکله بر اساس سفارش مشتری امکان پذیر است.

دستگاه لحاف دوزی یا Quilting Machine در گروه چرخ خیاطی­های صنعتی قرار دارد که برای دوختن لحاف و انواعی از آن برای دوخت تشک استفاده می­شود.

دستگاه لحاف دوزی صنعتی

امروزه دستگاه های لحاف دوزی صنعتی، فعالیت تولیدی دوخت لحاف و تشک را کاملا بصورت مستقل و اتوماتیک انجام می دهد. ماشین لحاف دوزی صنعتی دارای مدل های مختلفی است که عبارتند از:
– ماشین لحاف دوزی صنعتی با شاتل و چند سوزنه
– ماشین لحاف دوزی کامپیوتری با شاتل و چند سوزنه و دارای استپ موتور
– ماشین لحاف دوزی کامپیوتری با شاتل و چند سوزنه با سروو موتور

قیمت دستگاه لحاف دوزی

ویترن نت، تامین کنندگان و تولید کنندگان مختلف در صنایع نساجی و بافندگی را گرداوری می کند و بستری را فراهم می کند که بتوانید در آن به مقایسه قیمت چرخ خیاطی های صنعتی از جمله قیمت دستگاه لحاف دوزی، قیمت چرخ دکمه مادگی زن و نیز قیمت چرخ های سرکیسه دوزی بپردازید و در نهایت به خرید چرخ های خیاطی صنعتی مورد نظر خود بپردازید.

پیش از این در مقالاتی مختلف با انواع دستگاه نمادوز، ماشین دکمه دوز، دستگاه فیلتو دوز و چرخ های دوخت هوای گرم آشنا شدیم. همچنین دستگاه دوخت آلتراسونیک و دستگاه راسته تا کن نیز معرفی شدند. در نهایت شما می توانید با در نظر داشتن این اطلاعات و بررسی قیمت های آن ها به خرید چرخ خیاطی صنعتی مورد نظر خود بپردازید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

2 دیدگاه برای “دستگاه لحاف دوزی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *