نحوه کارکرد چرخ سردوز

زمان مطالعه: 3 دقیقه

چرخ سردوز به عنوان یکی از مدل های متنوع چرخ های خیاطی صنعتی شناخته می شود. این نوع چرخ خیاطی صنعتی کارایی مطلوبی دارند و می تواند هزینه ها را تا میزان بسیار زیادی کاهش داده و با افزایش سرعت دوخت راندمان و بازدهی را در آماده کردن لباس ها به میزان قابل توجهی افزایش بدهد.
چرخ خیاطی سردوز مدل های مختلفی دارد که هر کدام دارای ویژگی های خاص خود برای بهتر انجام شدن کار هستند. این نوع چرخ خیاطی دارای انواع کم مصرف نیز است و در نتیجه با مصرف بهینه انرژی در هزینه ها صرفه جویی خواهد کرد. انواع مدل های چرخ سر دوز برای پارچه هایی با ضخامت کم و زیاد طراحی و ساخته شده اند. چرخ خیاطی سر دوز که به صورت تخصصی تولید می شود جهت کاربرد در کارگاه های تولیدی پوشاک قابل تهیه است.

پیش از این با چرخ راسته دوز و چرخ کش دوز آشنا شدیم و با کاربرد چرخ میان دوز و چرخ خیاطی هفت هشت دوخت زیگزاگ آشنا شدیم. در این مقاله به بررسی نحوه کارکرد چرخ سردوز می پردازیم.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت چرخ های خیاطی صنعتی-چرخ سردوز

موارد استفاده از چرخ سردوز به این صورت است که این چرخ خیاطی پارچه را در اطراف پارچه به صورت کاملا مرتب می دوزد و شکلی یکسان برای ظاهر پارچه در قسمت درزها ایجاد می کند.

کاربرد چرخ خیاطی سردوز

به طور کلی در صنایع نساجی و بافندگی موارد استفاده از چرخ سردوز به این صورت است که این چرخ خیاطی پارچه را در اطراف پارچه به صورت کاملا مرتب می دوزد و شکلی یکسان برای ظاهر پارچه در قسمت درزها ایجاد می کند. در واقع عرض و تراکم متفاوت برای دوخت سبب می شود که قابلیت های این دستگاه متنوع باشد و قیمت آن نیز تحت تاثیر قرار بگیرد.
کاربرد چرخ خیاطی سردوز برای مواردی مانند پیراهن های پارچه ای و انواع شلوار پارچه ای است. در ضمن برای دوخت کت و شلوار و یا در مدل های مختلف پارچه با جنس های گوناگون انواع خاصی از چرخ های سردوز ارائه می گردد.

طرز کار چرخ سردوز

طرز کار چرخ خیاطی سردوز به این صورت است که نوعی دوخت به عنوان زیگراگ از کوک زنجیره ای به وجود می آورد. در واقع دوختی که با این چرخ ایجاد می شود، در مواقعی که دوخت مستقیم بر روی پارچه کفایت نمی کند، به صورت یک دوخت جلو و عقب کار خود را انجام می دهد. در این هنگام با کاربرد این دوخت بر روی پارچه هایی با جنس های مختلف از نخ کش شدن پارچه به میزان مطلوب جلوگیری می شود. برای پارچه هایی که جنس آنها ارتجاعی است و زمانی که لازم است دوخت لبه به لبه برای دو قطعه مورد استفاده باشد، این چرخ برای دوخت موقت کاربرد دارد.

در چرخ سردوز اتوماتیک راندمان و سرعت بسیار بالا بوده و این دستگاه به طور اتوماتیک مجهز به سر نخ زن است و پایه بالا کن آن نیز از نوع اتوماتیک طراحی و عرضه شده است. با وجود حسگرهایی که برای پارچه در این نوع تعبیه شده است، پایه دوخت می تواند به صورت خودکار بالا رفته و کار دوخت انجام شود.

افزایش تولید و همین طور بالا رفتن بهره وری از اهداف تولید چرخ سردوز به صورت اتوماتیک است.

در واقع طرز کار چرخ خیاطی سردوز به این صورت است که نوعی دوخت به عنوان زیگراگ از کوک زنجیره ای به وجود می آورد.

خرید انواع چرخ سردوز

خرید و فروش چرخ های خیاطی صنعتی در مدل هایی که تولید شده اند، با قیمت های متنوعی موجود است و از طریق فروشگاه های معتبر اینترنتی هم قابل تهیه هستند.

وب سایت ویترین نت در این زمینه اطلاعات لازم را درباره انواع ماشین آلات نساجی و بافندگی در اختیار مشتریان قرار می دهد و مشتریان می توانند با توجه به انتظاری که از انواع دستگاه ها دارند، آن ها را انتخاب کنند.

قیمت انواع چرخ خیاطی سردوز

قیمت چرخ سردوز با توجه به تنوعی که در مدل های مختلف از این دستگاه وجود دارد، با یکدیگر متفاوت است. به هر میزان که کارایی و تجهیزات موجود در دستگاه بیشتر باشد، قیمت دستگاه نیز افزایش می یابد. کیفیت قطعات و برند مورد نظر نیز از عوامل موثر بر تعیین قیمت چرخ خیاطی سردوز است.

ویترن نت، تامین کنندگان و تولید کنندگان مختلف در صنایع نساجی و بافندگی را گرداوری می کند تا بستری را فراهم می کند که بتوانید در آن به مقایسه قیمت چرخ های خیاطی صنعتی از جمله قیمت چرخ سردوز و نیز قیمت چرخ خیاطی صنعتی جک بپردازید.

پیش از این در مقالاتی مختلف با انواع دستگاه نمادوز، ماشین دکمه دوز، دستگاه فیلتو دوز و چرخ های دوخت هوای گرم آشنا شدیم. همچنین، دستگاه دوخت آلتراسونیک، دستگاه راسته تا کن و دستگاه لحاف دوزی نیز معرفی شدند. در نهایت شما می توانید با در نظر داشتن این اطلاعات و بررسی قیمت های آن ها به خرید چرخ خیاطی صنعتی مورد نظر خود بپردازید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *