معرفی انواع اتو صنعتی (کارگاهی)

زمان مطالعه: 4 دقیقه

اتو وسیله ای است که از دیر باز مورد استفاده ی اغلب مردم قرار می گرفته است و در طول زمان فقط شکل و تکنولوژی آن پیشرفته تر شده است. از اتو ها به خصوص از انواع اتو کارگاهی مخزن دار، اتو ایستاده و اتو سرد برای صاف کردن و باز کردن چروک لباس ها بعد از خشک شدن آن ها استفاده می شود، ولی در کنار این کاربرد، به دلیل دمای بالایی که کف اتو دارد، در هنگام اتو کشی تمام باکتری ها و آلودگی هایی که با شسته شدن از بین نمی روند و فقط حرارت بالا می تواند نابودشان کند نیز کشته می شوند.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه ها و ماشین آلات صنایع نساجی و بافندگی

از اتو های صنعتی به خصوص از انواع اتو کارگاهی مخزن دار، اتو ایستاده و اتو سرد برای صاف کردن و باز کردن چروک لباس ها بعد از خشک شدن آن ها استفاده می شود

امروزه بدنه ی اغلب اتوهای صنعتی مثل اتو کارگاهی مخزن دار، اتو سرد و اتو ایستاده از پلاستیک مرغوب و کف آن ها از فلز ساخته می شود. این اتو های صنعتی معمولاً امکاناتی از قبیل کنترل گر دما، بخار و خاموش کننده ی اتوماتیک و تایمر نیز دارند. یکی از نکاتی که در هنگام خرید اتو باید به آن توجه کرد این است که اتو را دقیقاً برای چه هدف و کاربردی می خواهید. به عنوان مثال انتخاب اتو های کم توان و کوچک خانگی برای استفاده در تولیدی ها و مراکز صنعتی بزرگ به هیچ وجه مناسب و مقرون به صرفه نیست. از طرفی نوع و جنس پارچه هایی که قرار است اتو شوند نیز در انتخاب نوع اتو بسیار تأثیر گذار هستند. در این مقاله قصد داریم چند نوع از اتو های صنعتی یا کارگاهی را که مخصوص استفاده در تولیدی ها هستند به شما معرفی کنیم. از انواع این اتو ها می توان به اتو کارگاهی مخزن دار، اتو ایستاده و اتو سرد اشاره کرد.

اتو کارگاهی مخزن دار

اتو کارگاهی مخزن دار در کنار اتو ایستاده و اتو سرد، یکی از مناسب ترین انواعِ اتو صنعتی برای استفاده در کارگاه های تولیدی و مزون هاست که اغلب حجم کاری زیادی دارند و به تناسب آن اتوی پرقدرتی هم نیاز دارند. مخزن آب در این اتو ها از سَری آن ها مجزا است و همین امر موجب می شود که هنگام اتو زدن پارچه ها بخار مناسب و کافی به لباس ها برسد. در اتو کارگاهی مخزن دار بخار به وسیله ی یک لوله از مخزن به داخل دستگاه منتقل می شود.

اتو کارگاهی مخزن دار در کنار اتو ایستاده و اتو سرد، یکی از مناسب ترین انواعِ اتو صنعتی برای استفاده در کارگاه های تولیدی و مزون هاست

مزایای استفاده از اتو کارگاهی مخزن دار

  1. کیفیت اتوکشی در این دستگاه ها بسیار بالاست.
  2. میزان بخار دهی اتو کارگاهی مخزن دار به نسبت اتو ایستاده کاملاً به اندازه و مناسب است.
  3. بعد از اتمام اتوکشی هیچ برقی روی پارچه ها نمی افتد.
  4. برای اتو کردن پارچه های ظریف مثل حریر و پارچه های ضخیم مثل جین مناسب است.

مشخصات فنی اتوهای کارگاهی مخزن دار عموما به صورت زیر است :

  1. توان آنها 1600 وات است.
  2. ظرفیت مخزن آب آنها 3/5 لیتر است.
  3. وزن آنها حدوداً 27 کیلوگرم است.
  4. مانند اتو سرد صفحه ی نسوز دارند.
  5. دستگاه در کمتر از یک دقیقه برای اتو کشیدن آماده می شود.

اتو کارگاهی ایستاده

اتو ایستاده که به آن بخارگر لباس نیز گفته می شود، جزو جدید ترین انواع اتوهای صنعتی است و مثل اتو مخزن دار و اتو سرد برای استفاده در مزون ها و مراکز تولیدات انبوه پارچه و لباس کاملاً مناسب است. به کمک مواد خاصی که درون این اتو ها وجود دارد، کاربر می تواند از لباس های ظریف و حساسی مانند لباس های شب و مهمانی و لباس های ظریف و حساس به خوبی نگهداری کند. در واقع اتو های ایستاده با استفاده ی هم زمان از دمای بخار و رطوبت این امکان را برای کاربر فراهم می کنند که بدون تماس دست با لباس ها آن ها را صاف کنند و باکتری های موجود در آن ها را نیز از بین ببرند.
اتو ایستاده یا بخارگر های لباس، نسل جدیدی از اتوهای صنعتی هستند که گرچه مانند اتو مخزن دار و اتو سرد بیشتر در فروشگاه های لباس و مزون استفاده می شود، ولی انتخاب مناسبی برای نگهداری لباس های ظریف، لباس شب، لباس مهمانی، و حتی لباس های روزمره با مواد خاص است.

اتو ایستاده که به آن بخارگر لباس نیز گفته می شود، جزو جدید ترین انواع اتوهای صنعتی است و مثل اتو مخزن دار و اتو سرد برای استفاده در مزون ها و مراکز تولیدات انبوه پارچه و لباس کاملاً مناسب است.

مشخصات اتو کارگاهی ایستاده

  1. مانند اتو مخزن دار به سرعت گرم می شود.
  2. بعد از اتمام کار و یا بعد از مدتی بدون استفاده ماندن، به صورت اتوماتیک خاموش می شود.
  3. اتو کارگاهی ایستاده برای خروج بخار، دهنه ی چند منظوره دارند.
  4. در زمان کمی لباس ها را صاف می کنند و شکست ها و خطوط پارچه را ترمیم می کنند.
  5. هنگام کار با اتو کارگاهی ایستاده، به میز اتو هیچ نیازی نیست.
  6. دسته ی این اتو در هنگام استفاده مانند دسته ی اتو مخزن دار سرد باقی می ماند.
  7. برای سهولت در حرکت، به چرخ های غلطکی مجهز شده است.
  8. اتو کارگاهی ایستاده دکمه های ضد آب دارد.

مشخصات فنی اتوهای کارگاهی ایستاده عموما به صورت زیر است :

  1. مخزن آن ها 2.5 لیتر گنجایش دارد.
  2. مخزن آب اتو کارگاهی ایستاده 7.1 لیتر گنجایش دارد.
  3. ارتفاع آن با احتساب لوله اش 158 سانتی متر است.
  4. تعداد سَری های آن دو عدد است که پرز گیر لباس هم دارند.
  5. اتو کارگاهی ایستاده برای ایجاد خط اتو بر روی لباس هایی مانند شلوار یا لباس های آستین دار، سری فشلری دارند.

اتو صنعتی سرد

اتو صنعتی سرد در واقع اتویی است که سیم برق ندارد و قاعدتاً  اتو سرد برای کار خود به نیروی برق نیز نیازی ندارد. از این اتو سرد بیشتر برای پرس کردن و محکم کردن درز ها و لبه های دوخته شده ی لباس ها استفاده می شود. این اتو را بلافاصله بعد از اتوهای داغ مثل اتو کارگاهی مخزن دار و اتو ایستاده روی پارچه ها می گذارند و برای خط گیری لباس ها نیز از اتو سرد استفاده می کنند.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *