راه اندازی خط تولید اسپری پرکن (مصاحبه تامین کننده با ویترین نت)

زمان مطالعه: 9 دقیقه

خریداران و مصرف کنندگان دستگاه اسپری پرکن می توانند خیلی وسیع باشند ، اگر شما هم قصد راه اندازی خط تولید اسپری پرکن را دارید تا پایان مصاحبه با یکی از تامین کنندگان ویترین نت؛ لطفا با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

1) لطفا در مورد کلیت این خط تولید برامون توضیح بدهید ؟

ماشین آلات پرکن، در صنایع بسته بندی انواع مختلفی دارند از دستگاه پرکن مایعات گرفته تا پرکن مواد پودری و گرانولی، همگی جزو خانواده پرکن هستند و هرکدام در صنایع مختلف به کار می روند دستگاه اسپری پرکن به دو صورت خودکار و نیمه خودکار ساخته و طراحی می گردد تفاوت این دو در استفاده از نیروی انسانی و عملکرد آن است.

دستگاه اسپری پرکن نیمه اتومات : این دستگاه دارای یک شاسی و عملکرد سه گانه (تزریق مایع,پانچ,تزریق گاز) است که عملکرد دستگاه با توجه به استفاده از گاز، کاملا به صورت پنوماتیک است و تنها یک اپراتور عملیات تولید را کنترل می کند .

دستگاه اسپری پرکن اتومات : این دستگاه دارای قابلیت و ویژگی های خاصی است و کار آفرینان و تولید کنندگان در سطح کلان از این نوع دستگاه به دلیل سرعت و دقت بالا استفاده می کنند. این دستگاه دارای مکانیزم و ساختار خاص و منحصر است.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه اسپری پرکن

هر تولید کننده ای که در این صنعت فعالیت دارد می تواند هر نوع اسپری را با دستگاه اسپری پرکن، پر کند. این دستگاه در دو مدل اتومات و نیمه اتومات تولید می شود .
دستگاه اسپری پرکن اتوماتیک ، خود دارای دو مدل است : دستگاه اسپری پرکن اتوماتیک برقی و دستگاه اسپری پرکن اتوماتیک  بادی.
گاز مصرفی که با آن اسپری ها پر می شوند ، گاز مایع LPG است که بی بو شده است.برای صنایع غذایی نمی توان از این اسپری پرکن استفاده کرد و دستگاه اسپری پرکن را میتوان جایگزین کرد.

ولی در راه اندازی خط تولید اسپری در سطح کلان نه تنها استفاده از نیروی کار اهمیت دا رد بلکه تولید در سطح وسیع به دستگاههای که تکنولوژی روز در آن به کار رفته است، نیاز دارد.

2) در راه اندازی این خط تولید به چه دستگاه هایی احتیاج داریم؟

با توجه به تنوع اسپری ها، امروزه تولید این محصول توانسته است بخشی از بازار را در بر گیرد از این رو توصیه می گردد با توجه به واردات بی رویه این محصولات کسانی که در صددد راه اندازی این نوع خطوط هستند در ابتدای امر می بایست اطلاعات کافی و تحقیقات میدانی خوبی را نسبت به کار خود انجام دهند چرا که سهل انگاری و بی تجربه بودن در این زمینه نه تنها کمکی به تولید نخواهد کرد بلکه خسارت جبران ناپذیری به بار می اورد.
در این خصوص می توان گفت بنا به سلیقه و بازار کار و آشنایی تولید کننده به سطح کار خود می تواند دستگاه را انتخاب و استفاده کرد به طور خلاصه می توان گفت راه اندازی خط تولید اسپری پرکن به دو قسمت تولید کارگاهی در سطح پایین و تولید و بازار انبوه در سطح شرکت های بزرگ تقسیم می گردد.

در راه اندازی خط تولید در سطح کارگاهی تولید کننده می تواند با آورده کم و بااستفاده از نیروی کار، تولید را پیش ببرد به عبارتی نیاز به سیستم اتوماتیک و پیشرفته نیست و تمامی فرآیند تولید با استفاده از سیستم نیمه خودکار و نیروی انسانی پیش می رود.
ولی در راه اندازی خط تولید اسپری در سطح کلان نه تنها استفاده از نیروی کار اهمیت دا رد بلکه تولید در سطح وسیع به دستگاههای که تکنولوژی روز در آن به کار رفته است، نیاز دارد.

یک راه ساده برای این کار استفاده از دستگاه اسپری پرکن نیمه اتوماتیک است که کم هزینه است.
وسیله دیگری که مورد نیاز است کپسول 30 کیلویی یا 50 کیلویی است که گاز شیرین را وارد آنها بکنیم و به وسیله پمپ های دیافراگمی گاز را انتقال بدهیم.
برای پر کردن اسپری های دئودرانت یا خوشبو کننده بدن و هوا و… باید از یک سری برج استفاده بکنیم.
در مجموع برای راه اندازی خط تولید دستگاه اسپری پرکن به برج های بی بو کننده گاز ، مخزن گاز و پمپ های طبقاتی یا پمپ های F14 گاز که همراه با موتور ضد جرقه هست ، نیاز داریم ، که مهم ترین بخش آن دستگاه اسپری پرکن است که در ادامه بیشتر درباره همین دستگاه توضیح داده خواهد شد.

به صورت کلی چنانچه تولید اسپری در سطح کارگاهی باشد، دستگاه های مورد نیاز عبارت اند از :

دستگاه اسپری نیمه اتومات(سه کاره)
دستگاه کمپرسور
پمپ انتقال گاز (پمپ های کوچک دیا فراگمی)
استفاده از کپسول های گاز (گاز ترش, گاز شیرین)بستگی به نوع محصول دارد به جای مخازن ذخیره گاز و برج های تسویه گاز

و چنانچه تولید در سطح وسیع باشد دستگاه های مورد نیاز عبارت اند از :

دستگاه اسپری پرکن اتوماتیک
دستگاه کمپرسور انتقال باد به صورت اسکرو حداقل ts20
پمپ های انتقال گاز f14 یا استفاده از پمپ های طبقاتی
مخزن ذخیره گاز حداقل ۳ تنی
برج ها تسویه گاز ترش به گاز شیرین
دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک

در مجموع برای راه اندازی خط تولید دستگاه اسپری پرکن به برج های بی بو کننده گاز ، مخزن گاز و پمپ های طبقاتی یا پمپ های F14 گاز که همراه با موتور ضد جرقه هست ، نیاز داریم ، که مهم ترین بخش آن دستگاه اسپری پرکن است که در ادامه بیشتر درباره همین دستگاه توضیح داده خواهد شد.

3) آیا راه اندازی این خط تولید سود آور است ؟

در این رابطه نمی توان نظر قطعی داد ولی می توان گفت که تولید کننده های که در زمینه اسپری های خودرو فعالیت می کنند شاید حاشیه سود کمتری داشته باشند ولی فروش خوبی دارند به ویژه اسپری های داشبورد.
در کل حاشیه سود راه اندازی این خط تولید بستگی به نوع اسپری پر شونده دارد.برای مثال دستگاه های اسپری پرکن دئودرانت یا خوشبو کننده می توانند حاشیه سود خوبی در بازار داشته باشند.

4) نحوه تهیه دستگاه های مورد نظر به چه صورت هست ؟ چطور میتوانیم این دستگاه هایی که شما برای خط تولید اسم بردید رو تهیه کنیم؟

این تامین کننده می تواند دستگاه هایی را که در خط تولید اسپری پرکن مورد نیاز است فراهم کند.
دستگاه اسپری پرکن این تامین کننده کاملا سفارشی ساز بوده و طبق نیاز مشتریان محترم طراحی و ساخته می شود.

5) تعداد اپراتور لازم برای راه اندازی این خط تولید را میفرمایید؟

در خصوص استفاده از نیروی کار نمی توان یک چارت دقیقی از این موضوع داشت چرا که کارآفرین در این زمینه سلیقه ای عمل می کند ولی به طور عادی  می توان به استفاده نیروی کار حداقل ۳ الی ۱۵ نفر در سطح کوچک و بزرگ اشاره کرد ولی بیشتر شرایط بستگی به بازار کار و قدرت فروش تولید کننده دارد که گاها دیده شده است یک کار آفرین با توجه به فروش بالای خود از اپراتور گرفته تا ویزیتور و راننده در سطح قابل چشم گیری استفاده کرده است .
برای کار کردن با دستگاه اسپری پرکن اتوماتیک بزرگ حداقل به دو یا سه نفر اپراتور و برای دستگاه اسپری پرکن نیمه اتوماتیک و دستگاه اسپری پرکن اتوماتیک کوچک به یک نفر اپراتور نیاز داریم.

6) آیا طرز کار با این دستگاه ها را آموزش میدهید ؟

بله آموزش های اولیه برای کسانی که تا به حال با این دستگاه کار نکرده اند داده خواهد شد.اپراتوری که با دستگاه اسپری پرکن کار می کند نیاز دارد که نوع گاز را بشناسد، طریقه تنظیم سیلندرها را بداند تا بتواند دستگاه را عیب یابی بکند.چون دستگاه اسپری پرکن به طور دائم با گاز سر و کار دارد در قسمت های مختلف آن به خصوص در بخش تزریق گاز می تواند مسائلی به وجود بیاید که اپراتوری که با این دستگاه کار می کند باید به مسائل فنی آشنا باشد.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت ماشین آلات پرکن

7) در مورد نگهداری و تعمیرات دستگاه های این خط تولید توضیح میدید؟

دستگاه های اسپری پرکن این تامین کننده دارای 10 سال خدمات پس از فروش و 1 سال گارانتی هستند. چون دستگاه های اسپری پرکن با گاز و هوای فشرده کار می کنند و وجود آب ناشی از هوای فشرده در سیستم اختلال ایجاد میکند، تعمیر و سرویس آن از اهمیت خاصی برخوردار است و حتما باید هفتگی سرویس انجام شود.چون گاز حالت خورندگی دارد قطعاتی که در قسمت سیلندر گاز و نازل ها استفاده می شود باید بسیار مرغوب و از جنس پکینگ های گازی باشند.
حتما باید حداقل یک بار در هفته قسمتی که با هوای فشرده در ارتباط هست را با استفاده از درایر ها و خشک کن ها تمیز بکنید و مسیر خطوط مجهز به فیلتر باشد .

8) مواد اولیه مورد نیاز برای این خط تولید را باید از کجا خریداری کنیم و به چه چیزهایی واقعا نیاز هست؟

با توجه به متفاوت بودن و گوناگونی محصول، از مواد و ساختار مختلفی می توان در این صنعت استفاده کرد که برای تولید کننده جای نگرانی وجود ندارد چرا که مواد اولیه اسپریها هم تولید کننده داخلی دارد و هم خارجی، که یک کار آفرین به منظور رقابت در بازار و ماندن در این بازار می بایست استاندارهای لازم را دراین زمینه رعایت کند که این امر موثر نمی گردد مگر با استفاده از مواد درجه یک و مرغوب.

 تمامی مواد اولیه که در امر اسپری استفاده می شود(صنعتی,دارویی,غذایی وبهداشتی)هم در سطح کلان تولید داخل دارد وهم به صورت واردات نیز می باشد ودر این میان وجود دارد کالای که تولید داخل دارد و تمامی استانداردهای لازم را رعایت کرده و چه بسا با کالای خارجی نیز رقابت می کند

در مجوع تهیه مواد اولیه خط تولید اسپری پرکن سخت نیست و تهیه مواد اولیه خط تولید اسپری پرکن بستگی به نوع دستگاه اسپری پرکن دارد.برای مثال تولید کننده های اسپری انژکتورشوی برای تهیه مواد اولیه باید به تولید کننده هایی که در زمینه مشتقات نفتی فعالیت می کنند ، مراجعه کنند یا تولید کننده های اسپری داشبورد خودرو به سیلیکون و اسانس نیاز دارند.
اما مواردی که برای تولید کننده های اسپری مشترک هست تهیه قوطی ( باید به قوطی سازی ها سفارش داد ) ، وَلو ، گپ ، کارتن و سینی برای بسته بندی است.
برای تهیه مواد اولیه ، فرمول تولیدی حرف اول را می زند یعنی بعضی از تولید کننده ها در جهت کاهش هزینه ها ، از فرمول های متوسط استفاده می کنند .

       اگر تولید کننده دستگاه های اسپری پرکن پشتوانه مالی داشته باشد و محصولی که تولید می کند با کیفیت باشد ، سود خوبی می تواند به دست آورد.بحث پشتوانه مالی از این جهت مطرح است که در انبار باید یک سری محصولات همواره وجود داشته باشد مانند وَلو که یکی از معضلات تولید کننده ها امروزه تهیه وَلو است ، یا برای تهیه قوطی حداقل تیراژ مورد نیاز برای چاپ 50000 عدد است.

9) شرایط محیط کار چگونه است؟ چه مساحتی را برای راه اندازی لازم داریم ؟ دما ، نور ، رطوبت اون محیط باید چطور باشد ؟

شرایط محل کار هم بستگی به نوع اسپری تولیدی دارد.برای مثال در زمینه صنایع غذایی ، دارویی و آرایشی و بهداشتی باید محیط کار ایزوله و پاکیزه باشد و هیچ آلوگی نداشته باشد ولی برای فعالانی که در صنعت شیمیایی کار می کنند شرایط خیلی پیچیده و سخت نیست.
در کل محیط کار باید دارای مجوز از وزارت صنعت و معدن باشد.

10) کدوم شهرک های صنعتی بیشتر از این خط تولید استفاده میکنند یا منطقه جغرافیایی خاصی در ایران هست که این پتانسیل رو بیشتر داشته باشد ؟

       وزرات صنعت و معدن به کسانی که می خواهند در این زمینه فعالیت کنند و دستگاه های بسته بندی تولید کنند محیط جغرافیایی را اعلام می کند برای مثال به کسانی که می خواهند شهر کرج را انتخاب کنند شهرک صنعتی اشتهارد پیشنهاد می شود.

11) اندازه تقریبی بازار چقدر است؟ آیا خریدار های خوبی در این حوزه وجود دارند؟

       اگر تولید کننده دستگاه های اسپری پرکن پشتوانه مالی داشته باشد و محصولی که تولید می کند با کیفیت باشد ، سود خوبی می تواند به دست آورد.بحث پشتوانه مالی از این جهت مطرح است که در انبار باید یک سری محصولات همواره وجود داشته باشد مانند وَلو که یکی از معضلات تولید کننده ها امروزه تهیه وَلو است ، یا برای تهیه قوطی حداقل تیراژ مورد نیاز برای چاپ 50000 عدد است.

12) میشه بفرمایید اگر 10 نفر نیروی انسانی داشته باشیم تقریبا حدودا چقدر میتونیم تولید داشته باشم ؟

       این مورد بیشتر به سیستم و سیاست کارخانه ها بستگی دارد و سلیقه ای است.ولی با نیروی انسانی 10 نفره می توان تولید خوبی را در قسمت اسپری پرکن ها انجام داد و نتیجه مناسبی گرفت.

13) در مورد بازاریابی و فروش به چه صورت هست و با چه شرکت هایی میتونیم همکاری کنیم ؟ فروشگاه هایی و یا ارگان هایی که خریدار این محصولات هستند، را میشناسید ؟

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و شبکه های اجتماعی و فضای مجازی ، بازاریابی می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد . برای مثال ایجاد یک سایت مناسب ، ویزیتوری حضوری ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی می تواند خیلی تاثیر گذار باشد .
خریداران و مصرف کنندگان دستگاه اسپری پرکن می توانند خیلی وسیع باشند ، حتی در ارگان های نظامی هم دستگاه اسپری پرکن هم برای تولید اسپری های خاص کاربرد دارد.
از دستگاه اسپری پرکن برای تولید اسپری های گاز اشک آور نیز می توان استفاده کرد.
در کل با وجود واردات بی رویه هنوز می توان از این صنعت نتیجه گرفت.
کسانی که بخواهند در سطح وسیع و ارگان های دولتی کار کنند حتما باید در سطح آزمایشگاهی نیز فعالیت کنند و محصول تولیدی باید مورد تایید ارگان مورد نظر نیز باشد.

14) میتونید بفرمایید به صورت حدودی ، مینیمم بودجه برای راه اندازی این خط تولید چقدر است؟ چقدر سرمایه اولیه لازم است؟

کمترین هزینه ای که برای راه اندازی این خط تولید مورد نیاز است در حدود 45 میلیون تومان است که استفاده از دستگاه اسپری پرکن نیمه اتوماتیک می تواند در کاهش هزینه ها کمک کند.
در کل راه اندازه خط تولید اسپری پرکن نیاز به سرمایه خفته و پشتوانه مالی مناسب برای تهیه قوطی و مواد اولیه دارد.

15) از نظر مجوز هایی که لازم هست ، میشه راهنمایی بفرمایید؟

این موضوع بستگی به میزان تولید ، صنعت و نوع محصول تولیدی دارد.برای مثال اگر قصد تولید در زمینه نظامی و دفاعی را دارید ، مجوز های لازم را باید از وزارت دفاع بگیرید.و اگر در زمینه لوازم آرایشی قصد فعالیت دارید ، باید یک طرح توجیهی به وزارت بهداشت ارائه داد.دریافت مجوز نیاز به ارائه به مقاله ای دارد که در آن هدف ، بازار و سطح تولید خود را مشخص کنید .
مسائل عمومی دیگری که اهمیت دارد ، عدم سوء پیشینه ، سابقه کار و داشتن استانداردهای لازم است.

خریداران و مصرف کنندگان دستگاه اسپری پرکن می توانند خیلی وسیع باشند ، اگر شما هم قصد راه اندازی خط تولید اسپری پرکن را دارید تا پایان مصاحبه با گروه صنعتی رادان ماشین ، با ما همراه باشید.

17) ممنونم از وقتی که در اختیار ما قرار دادید. در آخر اگر توصیه و یا ملاحظه خاصی برای کسایی که علاقه مند به راه اندازی این خط تولید هستند، دارید ، بفرمایید؟

     ممنون از شما که به صنعت و تولید کشور کمک می کنید.توصیه ما به همه کسانی که در زمینه تولید میخوان فعالیت کنند اینه که با وجود همه سختی ها و مشکلات نا امید نشن و به کاری که انجام میدن ایمان داشته باشند و با تمام وجود به راهشون ادامه بدن.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

2 دیدگاه برای “راه اندازی خط تولید اسپری پرکن (مصاحبه تامین کننده با ویترین نت)

  1. فاطمه گفته:

    سلام منظورتون از (کسانی که بخواهند در سطح وسیع و ارگان های دولتی کار کنند حتما باید در سطح آزمایشگاهی نیز فعالیت کنند و محصول تولیدی باید مورد تایید ارگان مورد نظر نیز باشد) چیه یعنی ما مثلا میخوایم اسپری مو تولید کنیم باید در ارگان های دولتی کار کرده باشیم؟

    • شیرین گفته:

      سلام
      وقت بخیر
      خیر، تنها در صورتی که قصد داشته باشید با ارگان های دولتی همکاری کنید،‌ باید طبق استاندارد های این سازمان های فعالیت خودتان را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *