کاربرد دستگاه میکسر مواد پلاستیک

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در مهندسی فرآیند صنعتی،میکس کردن یک عملیات واحد بوده که شامل دستکاری در یک سیستم فیزیکی ناهمگن با قصد همگن شدن آن صورت می پذیرد. از مثال های آشنا برای این عمل می توان به پمپاژ آب در یک استخر شنا برای همگن سازی دمای آب و همزدن خمیر پنکیک برای از بین بردن توده ها اشاره کرد. میکس کردن برای به حرکت در آوردن و یا انتقال جرم بینیکیا چند جریان، اجزا یا فاز انجام می شود. پردازش مدرن صنعتی تقریبا همیشه به نوعی شامل میکس کردن میشود.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت لوازم جانبی دستگاه تزریق پلاستیک و پلیمر

دستگاه میکسر مواد پلاستیک نیز از آن دست دستگاه هایی است که با پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن تقاضا برای استفاده از انواع مواد پلاستیکی بسیار پر طرفدار شده است.

دستگاه میکسر مواد پلاستیک نیز از آن دست دستگاه هایی است که با پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن تقاضا برای استفاده از انواع مواد پلاستیکی بسیار پر طرفدار شده است. دستگاه پلاستیکسازیا دستگاه قالب گیری پلاستیک، بر اساس ماشین آلات لاستیکی و ماشین ریخته گری فلز توسعه یافته است.از آنجایی که فرایند ریخته گری تزریق پلیمر و تجهیزات قالب گیری در دهه 1870 به عنوان یک صنعت در ماشین آلات پلاستیکی به سرعت تا دهه 1930توسعه یافت، به تدریج با تجاری سازی تجهیزات، قالب گیری پلاستیک، قالب گیری تزریق و قالب گیری اکستروژن به رایج ترین روش های پردازش صنعتی تبدیل شدند. قالب گیری ضربه ای به عنوان سومین روش بزرگ قالب گیری پلاستیک پس از قالب گیری تزریقی و روش اکستروژن به حساب می آید و همچنین این روش سریع ترین متد توسعه قالب گیری پلاستیک است.

دستگاه میکسر مواد پلاستیکی می تواند در هر دو حالت افقی یا عمودی نصب شود. بیشتر این دستگاه ها به صورت افقی هستند اما دستگاه های عمودی دیواری برای برخی از کاربردها از قبیل وارد کردن قالب بندی استفاده می شوند و به دستگاه اجازه می دهد از جاذبه برای فعالیت خود بهره ببرد. بعضی از ماشین های عمودی نیز نیازی به بستن قالب ندارند. روشهای متعددی برای نصب قالب وجود دارد که معمول ترین آنها گیره های دستی، گیره های هیدرولیکی و گیرههای مغناطیسی هستند.

دستگاه میکسر مواد پلاستیک ، مواد خام وارد شده را به آرامی با یکدیگر مخلوط می کند. از دستگاه میکسر برای مخلوط کردن رنگ با مواد برای به دست آوردن پلاستیک های رنگی و یا مخلوط کردن مواد مختلف با یکدیگر برای افزایش یا کاهش کیفیت پلاستیک استفاده می شود. همانطور که گفته شد استفاده از یک دستگاه میکسر مواد پلاستیکی به نوعی پیش نیاز داشتن دستگاه قالب تزریق پلاستیک است و با استفاده از این دستگاه مواد خام خود را ابتدا آماده کرده و سپس در دستگاه تزریق قالب وارد می کنید.

دستگاه میکسر مواد پلاستیک ، مواد خام وارد شده را به آرامی با یکدیگر مخلوط می کند.

مزایای استفاده از دستگاه میکسر مواد پلاستیک

همانطور که در بالا اشاره شد دستگاه میکسر مواد پلاستیک دستگاهی بسیار کاربردی و مهم در صنعت پلاستیک می باشد. در ادامه به برخی از ویژگی ها و مزایای این دستگاه ها که به نوعی لوازم جانبی دستگاه تزریق پلاستیک و پلیمر به حساب می آیند، خواهیم پرداخت.

  • قابلیت مخلوط کردن مواد مختلفی را دارند و با تهیه یک دستگاه می توانید تمامی آن ها را با یکدیگر مخلوط کنید. دستگاه میکسر مواد پلاستیک توانایی مخلوط کردن موادی از جنس های پلی پروپیلن، پی وی سی، نایلون و کینار را دارند.
  • با اضافه کردن رنگ به مواد خام می توانید به راحتی با استفاده از دستگاه میکسر مواد پلاستیک، ماده خام رنگی برای استفاده در دستگاه قالب تزریق خود داشته باشید.
  • دستگاه میکسر مواد پلاستیک دارای موتوری با قابلیت تنظیم سرعت است و این بدین معناست که بر اساس نوع کاربری و جنس مواد وارد شده به دستگاه می توان سرعت موتور را به دلخواه تنظیم کرد تا به راحتی به کیفیت مورد نظر دست پیدا کرده و در کنار آن نیز در مصرف برق صرفه جویی و از وارد کردن فشار بی مورد به موتور دستگاه جلوگیری کنید.
  • تیغه های دستگاه از جنس فولاد ضد زنگ بسیار با کیفیتی ساخته شده اند که طول عمر بسیار بالایی دارند و به دلیل جنس مناسب خود دچار زنگ زدگی و خوردگی نخواهند شد. در صورتی که اگر از تیغه های نامرغوب در دستگاه استفاده می شد با خورده شدن تیغه خرده های آن وارد مواد خام شده و موجب ناخالصی در محصول پایانی و کاهش کیفیت آن می شد.
  • هزینه نگهداری دستگاه میکسر مواد پلاستیک بسیار پایین است. با توجه به سادگی دستگاه و کیفیت مناسب مواد به کار رفته در آن دستگاه نیاز به مراقبت زیادی ندارد و فقط با بررسی موتور و قطعات آن به صورت فصلی می توانید از سالم بودن دستگاه آگاه شوید. با توجه به طراحی مناسب دستگاه نیز شست و شو و نظافت آن بسیار راحت و سریع می باشد.

منابع :

سایت dakumar

سایت koch-technik

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *