انواع دستگاه آسیاب پلاستیک و کاربرد آن ها

زمان مطالعه: 4 دقیقه

دستگاه آسیاب پلاستیک دستگاهی مهم و با اهمیت برای شروع چرخه بازیافت است. همانطور که از اسم آن مشخص است، این دستگاه با استفاده از قدرت زیاد خود پلاستیک هایی که به داخل آن ریخته می شود را آسیاب می کند. استفاده از این دستگاه ها با توجه به زیاد شدن ضایعات پلاستیکی در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت لوازم جانبی دستگاه تزریق پلاستیک و پلیمر

دستگاه آسیاب پلاستیک دستگاهی مهم و با اهمیت برای شروع چرخه بازیافت است. همانطور که از اسم آن مشخص است، این دستگاه با استفاده از قدرت زیاد خود پلاستیک هایی که به داخل آن ریخته می شود را آسیاب می کند.

کاربرد دستگاه آسیاب پلاستیک

از دستگاه آسیاب پلاستیک برای خردکردن انواع محصولات پلاستیکی استفاده می شود. این دستگاه ها دارای محفظه هایی هستند که با ریختن ضایعات در آن ها بسته به اندازه دلخواه، مواد را آسیاب و خرد کرده و به شما تحویل می دهند. می توانید از دستگاه آسیاب پلاستیک به عنوان یک دستگاه صنعتی جدا استفاده کنید و با خرد کرد انواع پلاستیک ، مواد اولیه مورد نیاز دیگر کارگاه ها را تامین کنید. از سوی دیگر اگر کارگاه تولید پلاستیک دارید، با جمع کردن و یا خریدن ضایعات و تهیه یک دستگاه آسیاب پلاستیک می توانید به راحتی مواد اولیه مورد نیاز خود را تهیه کرده و هزینه تمام شده خود را کاهش دهید. این دستگاه ها مصرف برق زیادی نداشته و به نیروی انسانی زیادی برای انجام کار خود نیاز ندارند.

دستگاه آسیاب پلاستیک چکشی: این مدل دستگاه بر خلاف مدل شمشیری از یک چکش بزرگ و سنگین استفاده می کند که با بالا و پایین شدن باعث خرد شدن قطعات و آسیاب شدن می شود. این دستگاه نمونه بسیار بزرگ یک هاون است.

انواع مختلف دستگاه آسیاب پلاستیک

دستگاه آسیاب پلاستیک با توجه به نوع خرد کردن ضایعات پلاستیکی دارای دو مدل مختلف است.

  • دستگاه آسیاب پلاستیک شمشیری: در این مدل، دستگاه با استفاده از تیغه های برنده و قدرت چرخش بالای موتور مواد پلاستیکی موجود در محفظه را خرد می کند. این مدل همانند یک چرخ گوشت بزرگ به نظر می رسد که به جای خرد کردن گوشت انواع پلاستیک را آسیاب می کند.
  • دستگاه آسیاب پلاستیک چکشی: این مدل دستگاه بر خلاف مدل شمشیری از یک چکش بزرگ و سنگین استفاده می کند که با بالا و پایین شدن باعث خرد شدن قطعات و آسیاب شدن می شود. این دستگاه نمونه بسیار بزرگ یک هاون است.

تفاوت دستگاه آسیاب پلاستیک شمشیری و چکشی

همانطور که در تعریف دو مدل دستگاه آسیاب پلاستیک اشاره شد هر کدام از سیستم خاصی برای خرد و آسیاب کردن مواد پلاستیکی استفاده می کنند. در دستگاه آسیاب پلاستیک چکشی با توجه به فرود آمدن وزنه سنگین بر روی ضایعات و پوشاندن سطح آن پرتاب مواد به بیرون به ندرت اتفاق می افتاد و این موجب امنیت اپراتور می شود. در دستگاه آسیاب پلاستیک شمشیری اگر از مدل پیشرفته تر با تیغه های مخصوص استفاده کنید نیز عمل پرتاب شدن به بیرون اتفاق نخواهد افتاد و امنیت اپراتور تامین خواهد شد و در کنار آن سر و صدای کمتری نیز در هنگام خرد شدن ایجاد خواهد شد.

از دیگر تفاوت میان دو مدل دستگاه آسیاب پلاستیک می توان به تا خوردن و جمع شدن تکه های کوچک پلاستیک در مدل چکشی اشاره کرد. در دستگاه آسیاب چکشی با توجه به کوبیده شدن ضایعات پلاستیکی ممکن است قطعات کوچکتر تا بخورند ولی خرد نشوند که این قطعات ریز قابل استفاده نیستند و دوباره باید آسیاب شوند. در مدل شمشیری با توجه به خرد شدن قطعات از طریق تیغه این مشکل وجود نخواهد داشت.

هر دو مدل با قدرت های متفاوت به بازار عرضه می شوند و به همین دلیل نمی توان مدلی را بر دیگری برتر دانست. تنها تفاوت عمده در میان جنس موادی است که هر کدام از مدل های شمشیری و چکشی می توانند خرد کنند. شما با توجه به نوع مواد مصرفی و مورد نیاز خود می توانید یکی از مدل ها را انتخاب کنید.

دستگاه آسیاب پلاستیک چکشی: این مدل دستگاه بر خلاف مدل شمشیری از یک چکش بزرگ و سنگین استفاده می کند که با بالا و پایین شدن باعث خرد شدن قطعات و آسیاب شدن می شود. این دستگاه نمونه بسیار بزرگ یک هاون است.

ویژگی های دستگاه آسیاب پلاستیک

دستگاه آسیاب پلاستیک کاربرد بسیار زیادی در صنعت پلاستیک و بازیافت دارد و به همین دلیل نیز از ویژگی های مناسبی بهره می برد که به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • این دستگاه ها با توان تولیدی مختلف به بازار عرضه می شوند تا خریدار بر اساس نیاز های خود از میان آن ها انتخاب کند. دستگاه آسیاب پلاستیک با ظرفیت آسیاب 200 تا 1200 کیلوگرم در ساعت موجود است. حتی دستگاه هایی با توان پایین تر برای خرد کردن باقی مانده های بسیار ریز نیز موجود است که می توانید از آن ها نیز استفاده نمایید. 
  • این دستگاه ها با توجه به تنوع موجود در ضایعات قابلیت خرد کردن انواع مختلفی از پلاستیک ها را دارند. در هنگام وارد کردن هر کدام از انواع مختلف پلاستیک فقط کافیست نوع مواد وارد شده و اندازه نهایی که می خواهید آسیاب شود را به دستگاه وارد کنید و پس از آن دستگاه به صورت اتوماتیک کار خود را آغاز خواهد کرد و به سرعت محصول نهایی را تحویل شما خواهد داد.
  • با توجه به محفظه های بزرگ و با کیفیت دستگاه آسیاب پلاستیک، شستشو و نظافت این دستگاه ها به راحتی و بدون کوچک ترین مشکلی انجام می شود.
  • دستگاه های آسیاب پلاستیک با توجه به مدل های مختلف خود از بهترین و با کیفیت ترین مواد موجود ساخته شده اند و معمولا از فولاد ضد زنگ برای قسمت تیغه و یا چکش بهره می برند.
این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

2 دیدگاه برای “انواع دستگاه آسیاب پلاستیک و کاربرد آن ها

  1. مصطفی گفته:

    این چه مطالبیه؟ از کجا آوردید؟ نویسنده حتی یکبار تو عمرش آسیاب چکشی ندیده؟؟؟؟ بالا و پایین میره؟!!!؟ ننویسید. لطفا از چیزی که اطلاع ندارید مطلب ننویسید!!! مثل اینه که بنویسید میرزا قاسمی یکی از شاعران بزرگ عصر صفویه بوده! همین قدر اشتباه و کودکانه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *