آشنایی با دستگاه پرفراژ و دوخت پلاستیک

زمان مطالعه: 4 دقیقه

دستگاه پرفراژ پلاستیک کاربرد بسیار زیادی در صنعت مواد پلاستیکی دارد. با توجه به نام دستگاه می توان وظیفه اصلی آن را حدس زد. به طور کلی از دستگاه پرفراژ برای دوخت و همچنین انداختن خط تا و برش بر روی محصولات مختلف استفاده می شود. از گذشته تا کنون از دستگاه پرفراژ برای چک، کاغذ و پارچه استفاده شده است و جدید ترین ماده ای که توسط این دستگاه ها تولید می شود انواع مختلف پلاستیک و نایلون است. تولید نایلون های مختلف از طریق دستگاه پرفراژ پلاستیک امکان پذیر شده و در ادامه به معرفی این دستگاه و همچنین کاربرد ها و مزایای آن خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه پرفراژ

 به طور کلی از دستگاه پرفراژ برای دوخت و همچنین انداختن خط تا و برش بر روی محصولات مختلف استفاده می شود.

دستگاه پرفراژ پلاستیک چیست؟

همانطور که اشاره شد پرفراژ خطوط برشی است که برای استفاده راحت تر مشتریان بر روی نایلون و یا کاغذ ایجاد می شود تا به راحتی از قسمت مشخص شده برش را انجام دهند. دستگاه پرفراژ پلاستیک نیز به همین شکل موجب ایجاد خطوط برش بر روی نایلون و پلاستیک شده و برش نهایی توسط خود کارخانه صورت گرفته و یا محصول به صورت رولی بسته بندی شده و پرفراژ به عنوان یک سیستم جدا کردن آسان در اختیار خریدار قرار می گیرد.
با توجه به بالا رفتن مصرف نایلون و دیگر محصولات پلاستیکی، تهیه و نصب دستگاه پرفراژ پلاستیک یکی از مهم ترین وظایف کارگاه های تولیدی پلاستیک و نایلون به حساب می آید. این دستگاه ها دارای انواع مختلفی هستند و می توانند با مصرفی کم محصولات بسیار زیادی را در مدت محدود تولید کنند.

 به طور کلی از دستگاه پرفراژ برای دوخت و همچنین انداختن خط تا و برش بر روی محصولات مختلف استفاده می شود.

کاربرد دستگاه پرفراژ پلاستیک

دستگاه پرفراژ پلاستیک کاربرد بسیار زیادی در تولید محصولات نایلونی دارد. انواع نایلون ها را می توان با دستگاه های مخصوص آن ها تهیه کرد. به طور کلی دستگاه پرفراژ پلاستیک قادر به تولید نایلون های زیر است.

  • نایلون فریزر ساده که در منازل مورد استفاده قرار می گیرد و ضخامت های متفاوتی دارد.
  • نایلون زباله با جنس های مخلتف و در اندازه های گوناگون
  • انواع سفره های یک بار مصرف که دارای جنس و طول و عرض متفاوت هستند
  • انواع نایلون های سنگین که برای مصارف دیگر مخصوصا در کشاورزی برای مرزبندی و خزانه برنج استفاده می شوند
  • انواع کیسه های خرید با مدل ها، حنس ها و اندازه های مختلف

همانطور که مشاهده می کنید این ها بخشی از کاربرد های وسیع دستگاه پرفراژ پلاستیک در صنعت هستند. تهیه و نصب این دستگاه ها می تواند تنوع زیادی به خط تولید داده و در کنار آن موجب بالا رفتن سود شما شود زیرا تمام محصولات تولیدی مصرفی بوده و به راحتی قابل فروش هستند.

 به طور کلی از دستگاه پرفراژ برای دوخت و همچنین انداختن خط تا و برش بر روی محصولات مختلف استفاده می شود.

انواع دستگاه پرفراژ پلاستیک

دستگاه پرفراژ پلاستیک به دلیل تولید محصولات بسیار زیاد انواع مختلفی نیز در بازار دارد که با توجه به نیاز و نوع محصول تولیدی می توانید از میان آن ها به انتخاب بپردازید. دستگاه پرفراژ پلاستیک با توجه به محصول نهایی تولیدی می تواند به مدل های مختلفی تقسیم شود که در هنگام خرید می توانید به آن ها توجه کنید. با توجه به زیاد بودن این مدل ها ما فقط به معرفی مدل های کلی دستگاه پرفراژ پلاستیک خواهیم پرداخت.

به طور کلی دستگاه تولید پرفراژ پلاستیک به دو دسته تقسیم می شوند.

  • دستگاه پرفراژ یک طبقه
  • دستگاه پرفراژ دو طبقه

این دستگاه ها همانطور که از نامشان می توانید حدس بزنید با توجه به تعداد طبقه قابلیت تولید همزمان دارند. دستگاه پرفراژ پلاستیک یک طبقه قادر به تولید یک رول است در صورتی که دستگاه دو طبقه به شکل همزمان دو رول مختلف تولید می کند. از نظر قیمت نیز دستگاه پرفراژ پلاستیک دو طبقه ارزان تر از مدل یک طبقه است. بدین شکل دستگاه دو طبقه ارزش خرید بیشتری دارد و دستگاه پرفراژ پلاستیک یک طبقه فقط در مواردی که کارگاه تولیدی شما فضای کمی برای نصب دستگاه دارد کاربردی است.

مزایای استفاده از دستگاه پرفراژ پلاستیک

دستگاه پرفراژ پلاستیک با توجه به تولید انواع مختلف نایلون یکی از دستگاه های پر طرفدار در صنعت تولید پلاستیک است. در ادامه به توضیح برخی مزایای این دستگاه ها خواهیم پرداخت.

  • این دستگاه ها جمع و جور بوده و جای بسیار کمی را اشغال می کنند. در کارگاه هایی که فضای کوچکی دارند و یا از این دستگاه ها برای تولید نایلون های بسته بندی خود استفاده می کنند و نمی خواهند هزینه زیادی انجام دهند و فضای زیادی را به کار بگیرند استفاده از دستگاه پرفراژ پلاستیک بسیار کاربردی است.
  • این دستگاه ها معمولا قابلیت تولید محصولات مختلف را دارند و تنها با تعویض قالب اولیه می توانید انواع محصولات نایلونی را پرفراژ کنید.
  • دستگاه پرفراژ پلاستیک در مدل های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در بازار موجود است که هر دو مدل نیاز زیادی به اپراتور فنی و تعلیم دیده ندارند.
  • دستگاه پرفراژ پلاستیک از نظر مصرف برق نیز از مدل های بهینه در بازار است و با توجه به مصرف کم خود هزینه تامین و نگهداری پایینی نیز دارد.
  • این دستگاه آلودگی کمی داشته و نیاز به تمیز شدن و شستشوی مستمر ندارد.
این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *