راهنمای خرید پمپ آب خانگی در سال 1401

زمان مطالعه: 4 دقیقه

پمپ آب خانگی نوعی دستگاه مکانیکی است که نیروی برق را به به نیروی محرکه تبدیل کرده و با انتقال آن به سیال و افزایش فشار، موجب به حرکت در آمدن مایع می‌شود. پمپ آب خانگی نوعی پمپ است که در خانه‌ها و برای مصرف روزانه آب استفاده می‌شود. پ

مپ آب خانگی نسبت به انواع صنعتی و زراعی دارای قدرت کمتری است چرا که مساحت کمتری را تحت پوشش قرار می‌دهد.از پمپ‌ آب خانگی به منظور افزایش فشار آب منازل مسکونی یا انتقال آب از چاه به درون ساختمان استفاده می‌شود.در ادامه، انواع پمپ‌ آب خانگی، نحوه عملکرد و اجزای تشکیل دهنده آن‌ها را بررسی خواهیم کرد و بهترین راه خرید آن را به شما معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی نوعی دستگاه مکانیکی است که نیروی برق را به به نیروی محرکه تبدیل کرده و با انتقال آن به سیال و افزایش فشار، موجب به حرکت در آمدن مایع می‌شود.

انواع پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی دارای انواع مختلفی از جمله پمپ جتی، پمپ سانتریفیوژ یا دورانی، پمپ بشقابی، پمپ آب خانگی با مخزن انبساط و در نهایت پمپ آب کولر است.

حتما ببینید: قیمت پمپ آب کشاورزی

 

پمپ آب خانگی جتی

پمپ آب خانگی جتی نوعی پمپ از خانواده سانتریفیوژ است که به دلیل مکانیزم خاصی که دارد، یکی از رایج ترین پمپ‌هااست. از این پمپ آب خانگی برای مکش آب از چاه‌های آب به سطح استفاده می‌شود. برای شروع به کار باید تمامی بدنه پمپ را در آب قرار داد تا هواگیری شود. طرز کار پمپ آب خانگی جتی به گونه‌ای است که با شروع فرایند مکش، خلأ ایجاد شده و با ترکیب آب با هوا موجب به حرکت در آمدن مایع می‌شود. در مرحله آخر نیز هوای موجود در پمپ خالی شده و مایع به یک پمپ سانتریفیوژ منتقل می‌شود. طی فرایند گردش آب در پمپ جتی، هوا با آب موجود در آن ترکیب می‌شود. آب و هوا با استفاده از نیروی گریز از مرکز ایجاد شده توسط پروانه به مخزن آب منتقل می‌شوند. با افزایش هوا، سطح آب پایین می‌آید. آب بدون هوا با نیروی گرانش دوباره به سمت پروانه به حرکت در آمده می‌آید و با هوا ترکیب می‌شود. با خالی شدن هوا و ایجاد خلأ در لوله روند پمپاژ ادامه می‌یابد. قابلیت مکش آب موجب شده که این نوع پمپ، آب را حتی از سطوح پایین‌تر از خود نیز به بیرون منتقل کند و در چاه‌های کم‌عمق به کار گرفته شود.

پمپ آب خانگی سانتریفیوژ یا دورانی

پمپ آب خانگی سانتریفیوژ یا دورانی،انرژی حرکتی چرخشی تولید شده توسط یک موتور الکتریکی را به آب منتقل کرده و باعث به جریان افتادن آن می‌شود. این نوع پمپ یکی از متداول‌ترین پمپ‌های خانگی است. پمپ آب خانگی دورانی به دلیل هزینه پایین نگهداری و تعمیرات ، مورد استقبال بسیاری از کاربران خانگی و صنعتی قرار گرفته است. درون این نوع پمپ، یک یا چند پروانه با پره‌های منحنی وجود دارد. با به حرکت در آمدن این پروانه، نیروی گریز از مرکز به آب درون پمپ منتقل شده و آن را با فشار به طرف بیرون هدایت می‌کند. پروانه‌های پمپ آب خانگی سانتریفیوژ با توجه به نوع استفاده و ساختار، در سه نوع پروانه بسته، نیمه‌باز، و باز عرضه می‌شود. این نوع از پمپ‌ آب خانگی باید همواره پر از آب باشد چرا که وجود هوا موجب عملکرد نامناسب آن می‌شود.

پمپ آب خانگی بشقابی

پمپ‌ آب خانگی بشقابی دارای انواع سانتریفیوژ و جابجایی مثبت هستند. از پمپ بشقابی سانتریفیوژ برای انتقال آب با ویسکوزیته پایین استفاده می‌شود. در مدل جابجایی مثبت پمپ آب خانگی بشقابی، با افزایش عمق آب، میزان آب پمپاژ شده نیز کمتر می‌شود و در فشار کم آب، جریان منتقل شده افزایش می‌یابد. پمپ آب خانگی بشقابی تنها از یک پروانه متصل به شافت تشکیل شده که به وسیله یک موتور به حرکت در می‌آید. پروانه این پمپ از برنز، فولاد، چدن یا پلی کربنات ساخته می‌شود. آب وارد شده به پمپ، با نیروی گریز از مرکز از آن خارج می‌شود.

با حرکت آب از سمت پروانه، فشاری ایجاد می‌شود که در تقابل با فشار جوی و نیروی گریز از مرکز موجب شدت گرفتن جریان آب می‌شود. قطر و تعداد پروانه‌ها، حجم آب ورودی، سرعت چرخش شافت و میزان قدرت پمپ بر حسب اسب بخار، در شدت جریان آب مؤثر هستند.

پمپ آب خانگی با مخزن انبساط

پمپ آب خانگی با مخزن انبساط برای استفاده در شرایطی مناسب است که فشار آب آن‌قدر کم است که به سختی جریان می‌یابد. استفاده از پمپ آب خانگی دارای مخزن انبساط به خصوص در آپارتمان‌های چند طبقه رایج است.

مخازن این پمپ‌ها با اتصال به پمپ، همواره میزانی از آب را در خود نگه می‌دارند. این پمپ در هنگام پر بودن مخزن و باز بودن شیر آب شروع به کار نکرده و تنها با کمتر شدن فشار مخزن و رسیدن آن به فشار کمینه تنظیم شده روی سوییچ، شروع به کار خواهد کرد.

پمپ آب خانگی با مخزن انبساط برای استفاده در شرایطی مناسب است که فشار آب آن‌قدر کم است که به سختی جریان می‌یابد.

حتما ببینید: انواع پمپ آب صنعتی

پمپ کولری

پمپ کولری یا واترپمپ از انواع پمپ‌های آب خانگی است که وظیفه پمپاژ آب به قسمت‌های آبرسانی کولر را بر عهده دارد. این پمپ‌ها دو قسمت الکترومکانیکی و مکانیکی دارند و از ورق‌های دارای سیلیس ساخته می‌شوند. اجزای تشکیل دهنده پمپ کولری عبارت اند از پایه اصلی، پروانه چهار یا سه پره، کفی، خروجی شلنگ و کلاهک. با به حرکت در آمدن موتور برقی، نیرواز طریق شافت به پروانه منتقل شده و پروانه با حرکت چرخشی باعث به حرکت در آمدن آب به سمت بالا می‌شود. این آب روی پوشال‌ها ریخته شده و باعث خنک شدن محیط داخل کولر می‌شود.

خرید پمپ آب خانگی

خرید پمپ آب خانگی

برای خرید پمپ آب خانگی می‌توانید به سایت ویترین نت مراجعه کنید و از بین تامین کنندگان و فروشندگان پمپ آب کالای مورد نظر خود را انتخاب کرده و پس از خواندن نقد و بررسی نسبت به خرید آن اقدام کنید.

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *