نحوه خرید نوار نقاله

زمان مطالعه: 3 دقیقه

 نوار نقاله چیست؟

نوار نقاله وسیله‌ای است که در صنعت برای انتقال وسایل، مواد و یا قطعات تولید شده از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر از آن استفاده می‌شود و به آن تسمه نقاله و کانوایر هم گفته می‌شود.

تسمه نقاله به صورت مدار بسته است و نیروی خود را از موتور گیربکس دریافت می‌کند و به سبب سرعت انتقال وسایل، سرعت بهره‌وری و تولید را بالا می‌برد.

کاربردهای نوار نقاله متنوع است. امروزه در صنایع بسته بندی و نیز سایر صنایع و برای حمل موادی مانند سیمان، کاشی، سنگ (در صنایع راه و ساختمان و معدن)، مواد غذایی مختلف (در صنایع غذایی) مواد دارویی، و … از تسمه نقاله استفاده می‌شود. از این رو این وسیله به صورتی اجتناب‌ناپذیر جزوی ضروری از تجهیزات صنعتی شده است. نوار نقاله به صورت کلی عملکردی مانند تردمیل دارد.

با ویترین نت همراه باشید تا به بررسی نکته‌هایی برای خرید نوار نقاله بپردازیم.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت نوار نقاله بارگیری، تسمه نقاله صنعتی، کانوایر

کیفیت مواد سازنده در کانوایرها

نوار نقاله با کیفیت باید ویژگی‌های ضد سایش، ضد روغن، ضد حرارت و را داشته باشد، در چنین نوار نقاله‌‌ای از ماده کائوچو استفاده می‌شود تا منجید‌ها را در برابر عوامل بیرونی محافظت کند. در صورت استفاده از این نوع تسمه نقاله واحد صنعتی کمتر در معرض ضرر و زیان خواهد بود.

 

کیفیت مواد سازنده در کانوایرها

 

کشور تولید کننده نوار نقاله

برای خرید انواع کانوایر بهتر است به کشور سازنده و کارخانه آن توجه کرد، چون تکنولوژی ساخت نوار نقاله متفاوت است. به عنوان اولین گزینه تولیدات کشور‌های اروپایی کیفیت بیشتری دارند. مثلا محصولات کمپانی آلمانی دانلوپ اگر چه قیمت بسیار بالایی دارند، اما دارای کیفیت بالا و ویژگی‌های خاصی هم هستند.

در قاره آسیا، کشور کره نیز در زمینه تسمه نقاله کارخانه‌هایی دارد که تولیدات باکیفیتی ارائه می‌کنند.

کارخانه‌های چینی هم نوار نقاله‌‌هایی با کیفیت‌های بالا و پایین تولید می‌کنند. در تولیدات باکیفیت چینی مواد استفاده شده قابل برابری با همان موادی است که شرکت‌های اروپایی استفاده می‌کنند، نکته جالب توجه این که تولیدات چین به اروپا هم صادر می‌شود.

در ایران معمولا کیفیت تسمه نقاله چندان بالا نیست. دلیل این موضوع به درخواست مشتری بستگی دارد. برخی از کارخانه‌های چینی بنابر درخواست مشتری تولیدات خود را با کیفیت پایین هم ارائه می‌کنند در حالی که بعضی دیگر اعتبار برند خود را با تولید محصولات بی‌کیفیت پایین نمی‌آورند و محصولات خود را با استانداردهای بین‌المللی تولید می‌کنند.

 

پوشش لاستیکی بالای تسمه نقاله

این پوشش لاستیکی بر اساس نیاز مصرف‌کننده ساخته می‌شود و از مواد مختلفی برای ویژگی‌های مقاومتی آن استفاده می‌شود. ماده اساسی و پایه‌ای این پوشش از کائوچو است. نوع لاستیک‌ مصرفی در قیمت‌گذاری نوار نقاله تعیین‌کننده است.

 

نیروی کششی تسمه نقاله

این نیروی کششی نیرویی است که برای پاره شدن یک تسمه نقاله لازم است و آن را با واحد نیوتون بر میلی‌متر محاسبه می‌کنند. هر اندازه که مقدار این نیرو بیشتر باشد، مقاومت و قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

 

نحوه شناسایی و تشخیص نوار نقاله با کیفیت

برای تشخیص نوار نقاله با کیفیت حتما باید مواد سازنده تسمه و قیمت تسمه نقاله را در نظر داشته باشید. تسمه نقاله‌ای با کیفیت است که در مواد تشکیل‌دهنده آن از کائوچو استفاده شده باشد؛ چرا که کائوچو یا همان لاستیک طبیعی از مواد اساسی برای ساخت نوار نقاله است که با منجید ترکیب می‌شود. در حالی که در نوار نقاله‌های بی‌کیفیت یا تقلبی کائوچو را با زغال سنگ ترکیب می‌کنند و در نهایت محصولی ارزان می‌سازند.

کائوچو از منجیدها در برابر عوامل بیرونی محافظت می‌کند، بنابراین اگر به جای آن از زغال سنگ استفاده شود،‌ به دلیل ماهیت شکننده زغال سنگ، کیفیت کانوایر افت پیدا می‌کند.

 

نحوه شناسایی نوار نقاله با کیفیت

 

قیمت نوار نقاله

خیلی از مصرف‌کنندگان، در درجه اول قیمت کانوایر را در نظر می‌گیرند و محصولاتی را می‌پسندند که قیمت پایین‌تری داشته باشد، اما به جرات می‌توان گفت تسمه نقاله هم مانند سایر محصولات، در صورتی که به قیمت ارزان فروخته شود، نشان‌دهنده این است که مواد سازنده بی‌کیفیتی در آن استفاده شده است. بر عکس محصولاتی که قیمت بالاتری برای آن‌ها در نظر گرفته شده است و ساخت کمپانی‌های معتبر هستند، طبیعتا کیفیت بهتری هم دارند، در نتیجه از هزینه ی تعمیرات و سرویس نوار نقاله در امان خواهیم بود.

شرکت ویترن نت، با گرد آوری تامین کنندگان و تولید کنندگان انواع نوار نقاله، بستری را برای مقایسه و بررسی قیمت این نوع از ملزومات و تجهیزات بسته بندی برای شما عزیزان فراهم کرده است تا بتوانید به مقایسه کیفیت و قیمت انواع وسایل بسته بندی بپردازید.

 

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *