نحوه کار دستگاه شیرینگ تونلی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

نحوه کار دستگاه شیرینگ تونلی به مدل دستگاه و سوخت مصرفی آن بستگی دارد. به طور کلی محصول در داخل دستگاه شیرینگ تونلی قرار می گیرد و بنابر اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک بودن دستگاه، محصول نایلون زده شده و به بخش گرمایی انتقال پیدا می کند. نحوه کار دستگاه شیرینگ تونلی بسیار ساده است و از این دستگاه ها برای بسته بندی کردن انواع بطری ها و بسته ها استفاده می شود. این دستگاه ها با توان ها و مدل های مختلفی در بازار موجود هستند.

پیش از این در مورد اینکه دستگاه شیرینگ چیست، بررسی هایی انجام دادیم و با راهنمای خرید دستگاه شیرینگ تونلی آشنا شدیم. در ادامه به توضیح نحوه کار دستگاه شیرینگ تونلی خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه شیرینگ تونلی

انواع دستگاه شیرینگ تونلی

به طور کلی انواع دستگاه شیرینگ تونلی به صورت زیر می باشد:

  • دستگاه شیرینگ تونلی اتوماتیک
  • دستگاه شیرینگ تونلی نیمه اتوماتیک
  • دستگاه شیرینگ تونلی گاز سوز
  • دستگاه شیرینگ تونلی برقی
  • دستگاه شیرینگ تونلی دوگانه سوز

نحوه کار دستگاه شیرینگ تونلی اتوماتیک

دستگاه شیرینک تونلی اتوماتیک به شکل تمام اتوماتیک عملیات بسته بندی را انجام می دهد. این دستگاه بعد از قرار گرفتن محصولات بر روی نوار نقاله آن ها را ردیف کرده و نایلون می زند و سپس به شکل اتوماتیک به اتاق گرم دستگاه انتقال می دهد. در این بخش دستگاه با استفاده از سوخت مصرفی خود گرما را به نایلون شیرینگ وارد می کند و بدین ترتیب نایلون به محصولات چسبیه و موجب بسته بندی آن ها می شود. پس از انجام این عملیات، محصولات بسته بندی برای انتقال به خارج دستگاه فرستاده می شوند. تمامی مراحل انجام شده به شکل اتوماتیک و بدون دخالت دست و اپراتور انجام می شود.

نحوه کار دستگاه شیرینگ تونلی

نحوه کار دستگاه شیرینگ تونلی نیمه اتوماتیک

نحوه کار دستگاه شیرینگ نیمه اتوماتیک هم همانند مدل اتوماتیک است ولی تفاوت اصلی در نحوه کار دستگاه است. در این مدل دستگاه از نیروی انسانی و اپراتور ها برای انجام مراحل مختلف استفاده می شود. معمولا پدال هایی بر روی دستگاه قرار گرفته اند که اپراتورها با استفاده از آن ها مراحل مختلف بسته بندی را مدیریت می کنند و با استفاده از این پدال ها انتقال محصولات را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه شیرینگ

نحوه کار دستگاه شیرینگ تونلی گاز سوز

همانطور که در بالا در خصوص نحوه کار دستگاه شیرینک تونلی توضیح داده شد، محصولات پس از قرار گرفتن در فیلم پلاستیکی و نایلون به اتاق گرم فرستاده می شوند تا با استفاده از گرما نایلون به محصولات بچسبد. در این شرایط در مدل های گاز سوز از مشعل های گازی برای ایجاد گرما استفاده می شود. معمولا مدل هایی که فقط از گاز استفاده می کنند، مدل های نیمه اتوماتیک هستند. زیرا مدل های اتوماتیک حتی اگر برای گرما نیز از گاز استفاده کنند، باز هم برای ایجاد حرکت در تسمه نقاله به نیروی برق احتیاج خواهند داشت.

نحوه کار دستگاه شیرینگ تونلی برقی

دستگاه برقی معمولا مدل اتوماتیک است و می تواند با استفاده از المنت های تعبیه شده در دستگاه گرمای مورد نیاز برای چسباندن نایلون به محصولات بسته بندی شده را تامین کند. نحوه کار دستگاه شیرینگ تونلی برقی بسیار راحت است و معمولا پس از تنظیم دقیق دستگاه دیگر نیازی به حضور اپراتور برای بررسی کار دستگاه نیست و دستگاه می تواند به صورت اتوماتیک به کار ادامه دهد و در صورت بروز مشکل نیز سریعا کار را متوقف کند و اطلاعات مشکل به وجود آمده را برای قسمت های کنترل ارسال کند.

نحوه کار دستگاه شیرینگ تونلی دوگانه سوز

با توجه به اینکه دستگاه بسته بندی شیرینگ پک به عنوان قسمت آخر کار تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد و نمی توان بدون آن ها کار تولید را کامل کرد، معمولا از دستگاه شیرینگ پک دوگانه سوز استفاده می شود تا در صورت بروز مشکل در خط تولید، بتوان با استفاده از سوخت جایگزین عملیات تولید را ادامه داد. معمولا مدل های پیشرفته دستگاه شیرینگ تونلی از قابلیت دوگانه سوز و همچنین عملکرد اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در کنار یکدیگر بهره می برد تا بدین ترتیب مشکلی در تولید شرکت به وجود نیاید و به صورت دائمی تولید و بسته بندی ادامه داشته باشد.

نکاتی در خصوص نحوه کار دستگاه شیرینگ پک تونلی

  • تمامی تسمه نقاله ها و قسمت های متحرک دستگاه باید به شکل روزانه بازدید شوند. به دلیل قرار گرفتن در معرض گرما ممکن است طول عمر قطعات به شکل چشم گیری کاهش یابد.
  • نحوه کار دستگاه شیرینگ تونلی بسیار ساده است و به همین دلیل به اپراتور های حرفه ای و آموزش دیده نیازی نیست.
این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *